Werk & Studie alle pijlers

Hertentamens tijdens afstuderen? (HBO)

20-08-2014 22:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,



Even een vraag voor m'n mede-hbo'ers op dit forum. Ik ga dit natuurlijk ook nog vragen aan mijn decaan, maar aangezien school pas 1 september begint hier alvast even mijn vraag. (Misschien dat mensen in dezelfde situatie hebben gezeten, who knows).



Ik studeer hbo Rechten en ben vierdejaars. Ik heb in het derde jaar van de opleiding een minor (1 semester) niet behaald, waardoor ik in principe studievertraging zou oplopen omdat ik dit half jaar dus moet herkansen/inhalen. Nu mailde mijn docent net dat ze samen met mij naar de examencommissie wil, omdat ze vind dat ik nog een kans verdien. De minor bestond voor het grootste deel uit een onderzoek, die ik niet goed heb kunnen afronden in verband met een groepslid wat gestopt is met de opleiding halverwege de periode, en een groepslid dat werkelijk waar niets uitvoerde, waardoor alles op mij terecht kwam.



Mocht het verzoek gehonoreerd worden, dan mag ik in september a.s. starten met de herkansing van de minor, plus de minor waarvoor ik me had ingeschreven. Mijn docente gaf aan dat het wel zwaar zou worden, maar dat ze er wel vertrouwen in heeft dat ik dit kan. Dit zou betekenen dat ik geen studievertraging oploop (ik heb m'n stage al behaald), en in februari kan gaan afstuderen.



Door wat issues op persoonlijk vlak in dat jaar heb ik nog een paar tentamens openstaan van studiejaar 2, die ik in studiejaar 3 niet heb kunnen afronden ivm de drukte van de minor en stage. Deze drie tentamens vallen in semester 2, de periode dat ik zou kunnen gaan afstuderen, waardoor ik geen studievertraging op loop.



Vraag: mag je alvast beginnen aan je afstudeerstage, ook al heb je nog niet alle tentamens gehaald?
Dat staat als het goed is in het onderwijs- en examenregelement van je studie.
Alle reacties Link kopieren
Dat is per opleiding helemaal verschillend, check inderdaad het OER!