Welkom. Je laatste bezoek was dinsdag 22 mei 2012 11:10.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Werk & Studie
  4. Hoe om te gaan met sneaky collega?

Dit onderwerp heeft 11 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 21:33.

[ Hoe om te gaan met sneaky collega? ]

Ga naar een onderdeel

1. Hallo allemaal,

Ben even benieuwd hoe jullie hiermee om zouden gaan.

Ik werk samen met een collega op administratief vlak via een gezamenlijke mailbox, dus alle emails worden verstuurd uit naam van de mailbox. Nu is het al een paar keer voorgekomen dat als er iets niet getraceerd kan worden dat mijn naam gelijk door haar wordt genoemd, en niet om de moraalridder uit te hangen, want ik maak ook weleens fouten maar als ik iets fout heb gedaan dan schuif ik het niet in iemand ander zijn schoenen, maar elke keer als zij aangeeft dat zij het niet verzonden heeft, en dan ik dus volgens haar, blijken het toch dingen te zijn die zij heeft opgesteld en heeft verzonden.

Dit is nu een x aantal keer voorgekomen en ik vind het vervelend worden. Wat zouden jullie doen? haar erop aanspreken (geef soms al eens aan dat ik het niet verstuurd heb, maar zij zal zelf nooit achteraf aangeven dat zij het toch is geweest), mijn naam onder de emails gaan zetten of wat?

1. yep, je naam eronder. Goed idee.

2. Ik zou inderdaad mijn naam onder de mails zetten of een kleine x of - of zo aan het einde van de pagina!

3. Bedankt allemaal, dat was ook mijn idee anders verzand ik een welles nietes discussie en daar heb ik geen zin in.

4. Je naam er onder zetten en dan de letters wit maken.

5. Of een kenmerk aan de mail toevoegen zodat altijd te achterhalen is wie de behandelaar is.

Bijvoorbeeld bij onderwerp: kostenpost/CI
    CI is dan jouw kenmerk.

\"Ik denk veel aan de toekomst, want het is daar dat ik de rest van mijn leven zal doorbrengen.\" -W. Allen-

6. quote:
    yoshe schreef op 08 februari 2012 @ 20:45:
    Je naam er onder zetten en dan de letters wit maken.
    juist niets stiekem maar alles open en bloot.

7. Is ook nog eens klantgerichter om je naam onderaan de mail te zetten. Ik zou dat dus ook doen en een gesprek aangaan met je collega.

8. Een rat op haar bureau zetten.(of tarantula)
    Nee grapje,beter je naam onder elke mail zetten als dat mogelijk is.

Niets is te mooi om waar te zijn.Denk alleen aan het goede,dan komt het uit.

9. Is ze zich er wel van bewust dat ze dat doet?

Ik merkte een poosje geleden dat ik die neiging ook had. Ik deed erg mijn best en werkte erg consciėntieus, dus ik kon me niet voorstellen dat een fout door mij kon komen. Op een dag besefte ik ineens dat ik wel erg vaak de schuld naar anderen schoof, en dat ik ook fouten kon maken.

Dat kwam de collegialiteit wel ten goede...

Een pauw zonder veren is ook maar gewoon een kip.

10. willemeen, ik weet het niet, ik ben zelf ook erg nauwkeurig maar maak ook fouten, net als iedereen, maar ben er dan wel eerlijk in. Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik het niet heb verstuurd en zij zegt dat zij het ook niet heeft gedaan, het is ook al een paar keer voorgekomen dat ik het bewijs had maar dan nog steeds er niet op terugkomen.

Ik ga mijn naam vanaf nu onder de mails zetten, lijkt me de beste oplossing en dan zie ik wel of dit gaat veranderen.

11. Kan je niet allemaal op je eigen computer een eigen handtekening onder de mail zetten? Op mijn oude werk kon dat wel en wij verzonden de emails ook vanuit 1 emailadres.
    Dan kan jij altijd direct aantonen dat de fout niet van jou komt en moet ze het wel "toegeven".

annana wijzigde dit bericht op 08-02-2012 21:35 met 17%