Werk & Studie alle pijlers

Ik wil werken!

30-07-2014 09:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ff mijn hart luchten.



Ik zit sinds december werkeloos thuis. Boventallig verklaard en met een regeling er uitgegaan (5mnd doorbetaald gekregen. Dis officieel sinds 1 mei werkeloos)



Nu is in het werkvlak waar ik de laatste jaren gewerkt heb, totaal geen werk te krijgen op het moment (kinderopvang) nu dacht ik dan ga ik solliciteren in mijn oude werkvlak, (heb ook al mijn boekhoudpapieren MEAO-BA , Moderne bedrijfsadministratie en meer) maar daar ben ik ruim 12 jaar uit. En dat lukt tot nu toe ook niet, alleen maar standaard afwijzingen.



Het lukt dus maar niet om aan de slag te komen, de muren komen ondertussen aan alle kanten op mij af en echt gezelliger wordt ik er niet op. Vriendinnen zijn of aan het werk of wonen te ver weg om even langs te gaan dus dat zit ook al niet mee.



Dus slijt ik mijn dagen hier maar
Waarom doe je geen opfriscursus? Je kennis zal na twaalf jaar niet denderend zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 30 juli 2014 @ 09:35:

Waarom doe je geen opfriscursus? Je kennis zal na twaalf jaar niet denderend zijn.Heb in mijn laatste baan ook de boekhouding bijgehouden, en diverse opfrissingcursussen gedaan.
Ik zit in dezelfde sector en kan daar ook geen werk vinden.

Ik heb nu een baan aangenomen in de horeca waar ze me intern willen opleiden. Niet ideaal maar beter dan niks. Ondertussen hou ik een oog open voor iets wat ik echt wil doen
Hoe oud ben je? In welke regio woon je? Hoe bereid ben je om je te verplaatsen? Wil je echt werken, of wil je alleen werk dat een een rij eisen voldoet? En zo ja, wat zijn je eisen?
Misschien iets van vrijwilligerswerk? Of lukt dat niet ivm kinderen en opvang? Dan doe je tenminste iets van werkervaring op ipv stil te zitten. Bij Humanitas kan je mensen begeleiden met financiën en administratie. Misschien is dat wat. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:bagheera91 schreef op 30 juli 2014 @ 09:43:

Ik zit in dezelfde sector en kan daar ook geen werk vinden.

Ik heb nu een baan aangenomen in de horeca waar ze me intern willen opleiden. Niet ideaal maar beter dan niks. Ondertussen hou ik een oog open voor iets wat ik echt wil doenOm eerlijk te zijn maakt het me op het moment ook niet zoveel uit, waar ik aan de slag ga. Maar helaas heb ik mijn leeftijd ook niet echt mee (41)
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 30 juli 2014 @ 09:46:

Hoe oud ben je? In welke regio woon je? Hoe bereid ben je om je te verplaatsen? Wil je echt werken, of wil je alleen werk dat een een rij eisen voldoet? En zo ja, wat zijn je eisen?

41 jaar

In de buurt van Rotterdam.

Verhuizen is niet echt een optie en ik ben afhankelijk van fiets en openbaar vervoer.

Wat voor baan maakt me niet zoveel uit, als ik maar weer onder de mensen ben.
Is de horeca ook geen optie voor jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:gekkepo4 schreef op 30 juli 2014 @ 09:46:

Misschien iets van vrijwilligerswerk? Of lukt dat niet ivm kinderen en opvang? Dan doe je tenminste iets van werkervaring op ipv stil te zitten. Bij Humanitas kan je mensen begeleiden met financiën en administratie. Misschien is dat wat. Succes!

Wil me na de zomer hier iig meer in gaan verdiepen. Kinderen zijn op een leeftijd dat ze makkelijk een paar uur alleen kunnen zijn dus dat is geen probleem.



Financieel is een betaalde baan natuurlijk wel aantrekkelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:bagheera91 schreef op 30 juli 2014 @ 09:51:

Is de horeca ook geen optie voor jou?Heb ik me eigenlijk nooit zo in verdiept, weet ik dus echt niet.
Het is voor mij ook een gedwongen keuze geweest, maar het valt me niet tegen.

Uiteraard zou ik het liefste op een kinderdagverblijf werken



Heel veel keuze is er helaas niet in deze economie. Vriend en ik willen graag groter gaan wonen maar dat zal nog even moeten wachten
quote:renate73 schreef op 30 juli 2014 @ 09:52:

[...]



Heb ik me eigenlijk nooit zo in verdiept, weet ik dus echt niet.Misschien ligt het niet aan je 41 jaar? Een beetje je verdiepen in je mogelijkheden kan okk helpen. Met even googelen heb ik al honderden vacatures gevonden in jouw regio, waar geen al te zware opleidings- of ervaringeeisen worden gesteld.
quote:gekkepo4 schreef op 30 juli 2014 @ 09:46:

Misschien iets van vrijwilligerswerk? Of lukt dat niet ivm kinderen en opvang? Dan doe je tenminste iets van werkervaring op ipv stil te zitten. Bij Humanitas kan je mensen begeleiden met financiën en administratie. Misschien is dat wat. Succes!Bedankt voor deze tip! Gisteravond stonden mijn buren aan de deur, helemaal overstuur, omdat ze een enorme energierekening hadden gekregen. Ze gaven aan nergens terecht te kunnen voor hulp. Ik ga straks met ze bellen naar de Eneco en hen de contactgegevens van Humanitas geven.
Alle reacties Link kopieren
En als zzp'er andere zzp'ers helpen met de boekhouding?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet bepaald de enige die gedwongen werkloos thuis zit.

Probeer te netwerken.

Is gastouderschap of pleegouderschap nog iets voor je?
Kijk ook eens op nlcare

Misschien is dat wat voor je
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 30 juli 2014 @ 11:21:

Je bent niet bepaald de enige die gedwongen werkloos thuis zit.

Probeer te netwerken.

Is gastouderschap of pleegouderschap nog iets voor je?Ik ben momenteel bezig mijn kinderen EHBO te halen, helaas voldoet mijn BHV EHBO niet. Eerder mag ik niet als gastouder aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
quote:bagheera91 schreef op 30 juli 2014 @ 11:25:

Kijk ook eens op nlcare

Misschien is dat wat voor jeHeb je misschien een website, als ik hier op google, krijg ik alleen links naar E sigaretten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Renate,



Heb je al eens aan een opleiding in de zorg gedacht?



In de zorg worden er tegenwoordig ook hier en daar uitgeknikkerd, maar dat speelt dan pas als je je diploma op zak hebt, en dan ben je iig twee jaar verder.



Instellingen krijgen nog steeds subsidie om opleidingen te bieden, dus dat zullen ze blijven doen.

Met je ervaring en waarschijnlijk je diploma kinderopvang begin je nog niet eens onderaan de ladder met verdienen...
Alle reacties Link kopieren
http://www.indeed.nl/vacatures-in-Rotterdam
Alle reacties Link kopieren
Lang zonder werk zitten maakt je chagrijnig inderdaad. Fijn dat je aan de slag wil.



Tip 1:

Kijk of je een paar uur per week vrijwilligerswerk kan doen. Een familielid en een vriend van me hebben via vrijwilligerswerk uiteindelijk een betaalde baan gekregen. En je bent weer onder de mensen, je wordt gezien.



Tip 2:

Misschien kan je studenten van het Rotterdams Conservatorium gaan helpen met hun boekhouding. (Gewoon een briefje ophangen.) Muzikanten en kunstenaars hebben vaak niet zo'n zin in boekhouding.



Succes, Renate!
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 30 juli 2014 @ 11:48:

http://www.indeed.nl/vacatures-in-RotterdamBedankt
Alle reacties Link kopieren
quote:boss schreef op 30 juli 2014 @ 11:39:

Hoi Renate,



Heb je al eens aan een opleiding in de zorg gedacht?



In de zorg worden er tegenwoordig ook hier en daar uitgeknikkerd, maar dat speelt dan pas als je je diploma op zak hebt, en dan ben je iig twee jaar verder.



Instellingen krijgen nog steeds subsidie om opleidingen te bieden, dus dat zullen ze blijven doen.

Met je ervaring en waarschijnlijk je diploma kinderopvang begin je nog niet eens onderaan de ladder met verdienen...Dit wist ik dus niet, wel aangelachen, maar hoort inderdaad, dat er daar ook alleen maar ontslagen vallen. Zal mer er eens in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 30 juli 2014 @ 09:58:

[...]



Misschien ligt het niet aan je 41 jaar? Een beetje je verdiepen in je mogelijkheden kan okk helpen. Met even googelen heb ik al honderden vacatures gevonden in jouw regio, waar geen al te zware opleidings- of ervaringeeisen worden gesteld.Solliciteer ook buiten mijn werkveld hoor, net weer 4 de deur uit gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven