Werk & Studie alle pijlers

Keuze uit 2 banen

25-07-2014 14:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Na maanden van solliciteren zit ik in een luxe positie dat ik 2 aanbiedingen heb. Ik ben zelf een grote twijfelaar en wil graag wat meningen als het kan.

Mijn achtergrond is secretaresse en zit nu al ruim 4 jaar zonder baan.



Baan 1: lange project via UZB (zeker 3 jaar) bij een groot bedrijf als klantenservice medewerker. Krijg eerst een betaalde training van enkele weken. Uren 24 tot 32 (24 gegarandeerd) Salaris is 10,45 excl en zit op ruim 8 kilometer afstand (goed bereikbaar met OV)



Baan 2: Een zeer klein bedrijf (5 mans), ik zal daar gaan werken als administratieve kracht. Alhoewel de focus meer ligt op sales en minder op administratie. 0 urencontract waarbij de focus ligt op 24 uur met eventueel meer uur, afhankelijk van de drukte. 3 maanden contract en dan weer verlenging. Salaris is 10,- excl.. Bedrijf ligt op 6 kilometer afstand maar zeer slecht bereikbaar met OV.



Wat zouden jullie kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Baan 1. Absoluut.
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me niet moeilijk.



Baan 1.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
de keuze welke je moet kiezen kan ik niet maken.



Ik zou mezelf de volgende vragen stellen:



- wil ik liever bij een groot of klein bedrijf werken.

- heeft baan 2 kans op een vast contract

- baan 1 heeft meer zekerheid met betrekking tot uren. Hoe erg is het om een week minder dan 24 uur te werken. Ik zelf vind het fijn om ergens op te kunnen bouwen.

- salaris maakt niet zo heel veel verschil

- 6 km is goed te fietsen 8 km ook. Hoe graag wil ik met het openbaar vervoer kunnen gaan bij slechter weer.

- wat vind ik leuker sales of klantenservice.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk optie 1. Je hebt niks aan een 0-uren contract.
Zes km is prima te doen met de fiets.



Waarom overweeg je baan 2, als de voorwaarden daar minder rooskleurig lijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf neig ook naar baan 1. Enkele reden waarom:

uren zekerheid

groot bedrijf, grote afdeling (vind ik persoonlijk prettig)

goed bereikbaar met OV (fietsen bij slecht weer lijkt mij niet fijn)
Alle reacties Link kopieren
Bij baan 2 zou ik vaak alleen op kantoor zijn. Ik vraag mij af of ik dat op termijn wel leuk zou vinden. De hele dag niemand tegen wie je kan aanpraten of overleggen.



Ik denk dat ik mijn keuze al heb gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:tnp schreef op 25 juli 2014 @ 14:44:

Natuurlijk optie 1. Je hebt niks aan een 0-uren contract.



De kans is groot dat ze begint in fase 1 (nbbu cao) of fase A (ABU cao). Hier is het uitzendprincipe van toepassing wat betekent dat ze een zeer lange tijd (ongeveer 2.5 jaar) op uitzendbasis werkt.

Mits er een contract voor bepaalde tijd is afgesloten.



Direct starten met een 3 maanden contract lijkt dus in beginsel meer zekerheid te bieden.



Daarnaast is er extreem veel verloop in de callcenterwereld. Bij een klein bedrijf heb je kans op een gunfactor waardoor men langer bereid is om iemand in te werken.
Alle reacties Link kopieren
1.
Callcenter is echt niet zo makkelijk, ook niet als inbound is. Je moet je houden aan vaste protocollen, een gesprek mag niet langer dan zo veel seconden duren etc. Bovendien kan al tijdens de training blijken dat je niet geschikt bent, heb je helemaal geen baan.



En 6 kilometer is zelfs lopend nog te doen, fietsend in een kwartier/20 minuten. Dan trek je een regenpak aan als het regent...Ik snap niet dat je bij zulke lage lonen, nog OV gaat gebruiken, dat kost je extra geld. Plus dat je de sportschool uit spaart.
Alle reacties Link kopieren
quote:rianne2013 schreef op 25 juli 2014 @ 14:49:

[...]





De kans is groot dat ze begint in fase 1 (nbbu cao) of fase A (ABU cao). Hier is het uitzendprincipe van toepassing wat betekent dat ze een zeer lange tijd (ongeveer 2.5 jaar) op uitzendbasis werkt.

Mits er een contract voor bepaalde tijd is afgesloten.



Direct starten met een 3 maanden contract lijkt dus in beginsel meer zekerheid te bieden.



Daarnaast is er extreem veel verloop in de callcenterwereld. Bij een klein bedrijf heb je kans op een gunfactor waardoor men langer bereid is om iemand in te werken.



Het is geen outbound callcenter werk. Je word gebeld door in dit geval bedrijven die wat willen weten, vandaar ook eerst een training.

Het 2e bedrijf is een bedrijf die sterk afhankelijk is van de draagkracht van particulieren. Het is een vrij nieuw bedrijf (1 1/2 jaar).

Bij baan 2 ligt de focus ook meer op klanten binden (via telefoon) dan administratie.
https://decorrespondent.n ... service/81685373-904e3241
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 25 juli 2014 @ 14:54:

Callcenter is echt niet zo makkelijk, ook niet als inbound is. Je moet je houden aan vaste protocollen, een gesprek mag niet langer dan zo veel seconden duren etc. Bovendien kan al tijdens de training blijken dat je niet geschikt bent, heb je helemaal geen baan.



En 6 kilometer is zelfs lopend nog te doen, fietsend in een kwartier/20 minuten. Dan trek je een regenpak aan als het regent...Ik snap niet dat je bij zulke lage lonen, nog OV gaat gebruiken, dat kost je extra geld. Plus dat je de sportschool uit spaart.



Nee lopen is echt niet te doen, fietsen nog wel.



Het klopt wat je zegt, als je de training niet goed doorloopt lig je er ook uit.

Op dit moment zijn deze 2 mijn enige opties. Voor gewone secretaresse banen word ik continu afgewezen en ik wil weer heel graag aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
Beiden zijn niet mijn droombaan, maar helaas liggen de banen niet voor het oprapen.

Ik ga voor keuze 2 en in de tussentijd ga ik verder solliciteren (in de hoop op betere tijden)
Zo op het oog is baan 1 veel aantrekkelijker. Opleiding, meer uren, en hoger salaris. Als je het echter leuk vindt om commercieel te werken, acquisitie e.d., is baan 2 een mooie opstap (mij lijkt dat vreselijk, maar ieder zijn ding).
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 25 juli 2014 @ 14:58:

https://decorrespondent.n ... service/81685373-904e3241





Vreselijk



Gelukkig zit ik niet bij Oxxio of een ander winstgevend bedrijf. Het is een non profit organisatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 25 juli 2014 @ 15:04:

Zo op het oog is baan 1 veel aantrekkelijker. Opleiding, meer uren, en hoger salaris. Als je het echter leuk vindt om commercieel te werken, acquisitie e.d., is baan 2 een mooie opstap (mij lijkt dat vreselijk, maar ieder zijn ding).Nee is ook totaal niet mijn ding. In de vacature stond hier ook helemaal niets over vermeld. Dit werd mij verteld tijdens de sollicitatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou, hoe raar het ook klinkt voor baan 2 gaan.

Juist omdat het een klein bedrijf is heb je de mogelijkheid om meer te leren en te laten zien wat je kan.

Moet je natuurlijk wel een goed gevoel hebben bij de ´bazen´.



En je tijdens de eerste drie maanden zou ik nog wel me ogen open houden voor eventuele andere dingen die langs komen, mocht het niet werken.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Baan 1 klinkt als klantadviseur baan, kan dat kloppen? Hoe dan ook vind ik met wat je hier beschrijft baan 1 aantrekkelijker klinken.
Alle reacties Link kopieren
Sweetmadness, je brengt mij weer aan het twijfelen. Ja de bazen kwamen super aardig over. Maar hij benadrukte dat de focus echt ligt op klantenbinding en dat is nou net mijn ding niet. Verder vind ik de 0 uren contract een groot nadeel. Als het rustig is heb ik geen werk.



Ravati ja het is als klantadviseur.
quote:tutti_frutti schreef op 25 juli 2014 @ 15:04:

[...]





Vreselijk



Gelukkig zit ik niet bij Oxxio of een ander winstgevend bedrijf. Het is een non profit organisatie.

Werk je dan niet met targets? Ken je al iemand die er werkt of heeft gewerkt? Misschien kan je in schatten of het dan iets voor je is.



als je niets met klanten binding hebt, dan is denk ik baan 1 ook niets voor je, maar in baan 2 kan je wellicht meer groeien op een wat rustiger tempo.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 25 juli 2014 @ 15:13:

[...]



Werk je dan niet met targets? Ken je al iemand die er werkt of heeft gewerkt? Misschien kan je in schatten of het dan iets voor je is.



als je niets met klanten binding hebt, dan is denk ik baan 1 ook niets voor je, maar in baan 2 kan je wellicht meer groeien op een wat rustiger tempo.



Nee geen targets in de zin van klanten werven, maar wel targets in de zin van klanttevredenheid etc.

Nee ken verder niemand die er werkt, de procedure was vrij intensief, 4 gesprekken en 1 test.

Dit is ook absoluut niet mijn droombaan, maar voor nu denk ik een mooi begin om terug te komen op de arbeidsmarkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:tutti_frutti schreef op 25 juli 2014 @ 15:11:

Ravati ja het is als klantadviseur.Het klinkt zo bekend, als iets wat ik vaak tegen kom bij bepaalde uzb. Is het toevallig bij UWV?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ravati schreef op 25 juli 2014 @ 15:19:

[...]





Het klinkt zo bekend, als iets wat ik vaak tegen kom bij bepaalde uzb. Is het toevallig bij UWV?Goed geraden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven