Werk & Studie alle pijlers

MKB diploma ja/nee

29-10-2010 13:40 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.



Ik heb het plan opgevat om samen met iemand voor ons zelf te gaan beginnen. We willen SOVA trainingen geven aan basisscholen en een soort informatiecentrum gaan beginnen. We willen in principe geen personeel aannemen. Aan dromen en ideeën ontbreekt het ons niet maar wel ervaring en kennis hoe te starten.



Ik vroeg me af of het verstandig was om een MKB diploma te halen om basis kennis op te doen voor een eigen bedrijf, maar vraag me af of dit voor onze branche relevant is.



En als we alleen beginnen met SOVA trainingen (dus in laten huren door scholen), noem ik mezelf dan ZZP'er/freelancer?



Hopelijk kan iemand me helpen, in ieder geval alvst bedankt voor reactie!
Alle reacties Link kopieren
Wat adviseert de KvK?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, nog geen idee. Ben wel op het moment de site van KvK aan het uitpluizen om informatie te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net gestart met die cursus, bij de NTI. Ik vind tot nu toe (ben nog maar een paar weken bezig hoor), dat de cursus wel vooral gericht is op winkels. Wanneer je in de dienstverlenende sector zit (zoals ik ook) is niet alles relevant. Toch vind ik het prettig om mijn kennis wat bij te spijkeren. Het is een beetje vergelijkbaar met economie op het VWO. Een combinatie van economie I (vraag, aanbod, elasticiteit, dat soort dingen) en economie II (resultatenrekening, balans, etc).



Ik doe dit freelance werk alleen naast mijn reguliere werk, dus maar voor een klein deel van mijn inkomen. Toch vind ik het wel prettig om zo goed mogelijk te weten waar ik mee bezig ben. Dan 'verkoop' je jezelf toch beter. Ik noem mezelf freelancer, maar als ik met een klant praat (ook deels onderwijsinstellingen trouwens), noem ik mezelf gewoon 'naar mijn beroep'. Soms willen opdrachtgevers wel dat je een VAR-verklaring kunt overleggen, en welke je krijgt hangt weer af van o.a. hoeveel opdrachtgevers je hebt en of dit het belangrijkste deel van je inkomen wordt.



Maar ik zou gewoon eens naar de KvK gaan, toen ik me ging inschrijven heb ik veel materialen meegekregen, veel tips en ze nemen echt de tijd voor je. Ze organiseren ook bijeenkomsten voor starters (zowel mensen die net gestart zijn als mensen die erover denken om te gaan starten). Daar ben ik nog nooit geweest maar hoor er wel goede verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
Gewist.

Het modereerbeleidivan Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Alle reacties Link kopieren
Er is geen algemeen mkb diploma meer vereist. Vroeger was dit het zogehete 'middenstandsdiploma' dat is afgeschaft. Dat neemt niet weg dat het wel verstandig om een aantal cursussen te volgen. Misschien kan je eens bij een branchevereniging informeren? Die bieden vaak ook cursussen aan tegen een goedkoper tarief! Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven