Werk & Studie alle pijlers

Maar hoe weet je nu echt wat je wil?

18-09-2014 21:58 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zit ik thuis zonder werk. Heel vervelend, maar ik zie dit als een mooie kans om nu eens echt uit te zoeken wat ik wil.



Een aantal bedrijven waar mijn interesses liggen zijn bekeken op internet en zullen binnenkort een open sollicitatie ontvangen.

Ik surf veel rond, bekijk websites, vacatures en laat overal horen dat ik werk zoek.



Maar toch.. Ik zou zo graag totaal iets anders willen gaan doen. Een opleiding? Iets creatiefs? Ik sta overal voor open.

Maar hoe kom ik er nu echt achter wat ik wil?
Alle reacties Link kopieren
Door het uit te proberen.



Het is praktisch onmogelijk om alles te proberen, dus je moet wel eerst selecteren. En dat kun je doen als je een realistisch beeld hebt van het werk. Hoe leuk je iets ook vindt, er zitten bijna altijd minder leuke dingen aan. Als je gaat zoeken naar iets dat 100% bij je past, leg je de lat wel erg hoog.



Wat is je achtergrond? Wat heb je gedaan en wat beviel daarvan en wat juist niet?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Iets wat 100% bij mij past en helemaal fantastisch is, zou mooi zijn.. Maar ik weet inderdaad dat dat niet realistisch is.

Wel wil ik iets waar ik helemaal voor wil en kan gaan. Een baan waarvan ik denk, ja leuk ik zit op mijn plek.



Achtergrond: hbo, houd het wat vaag maar werk met kinderen.

Het werken met de kinderen is leuk. Administratie, ouders en alles er omheen niet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven