Werk & Studie alle pijlers

Netwerkend naar een nieuwe baan

21-08-2014 18:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Viva,



voor deze vraag heb ik een ander account aangemaakt, omdat ik niet wil dat het op de een of andere manier terug te leiden is.



Al een aantal jaar werk ik bij dezelfde werkgever. Ik doe op zich leuk werk maar ik merk dat ik er niet meer echt plezier in heb. De manier van werken ken ik nu wel, het bedrijf ook en ik ben simpelweg toe aan iets nieuws.



Ik weet eigenlijk ook goed wat ik wil, in welk werkveld ik wil werken en ik heb zelfs een aantal organisaties die me om verschillende redenen heel erg aanspreken. Binnen deze organisaties heb ik ook nog eens (relevante) contacten met bijvoorbeeld managers van de afdeling waar ik zou willen werken.



Dat is een voordeel, maar hoe ga ik nu verder? Ik wil niet dat mijn huidige werkgever weet dat ik op zoek ben naar iets anders. Mail ik 'gewoon' mijn contacten om eens een gesprek te hebben? En hoe kleed ik dit zo in dat ik niet per se daar zit vanwege mijn huidige functie maar dat ik benieuwd ben naar hoe zij werken?



Tips zijn van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
Vragen om advies, soms voor inhoudelijke zaken contact opnemen, vragen of ze meer over hun werk/bedrijf kunnen vertellen, een keer langsgaan en uiteindelijk aan je connecties vertellen dat je interesse hebt en dat ze het moeten laten weten als er een plek vrijkomt. Bij het solliciteren noemen welke mensen je er kent, wat je al van het bedrijf weet en benadrukken dat je er laatst nog voor iets was.
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor je tip Femke_leest!

Wat ik nog wel lastig vind is dat ik op dit moment samenwerk met een paar eventuele toekomstige werkgevers. Omdat ik hen dan zie in een professionele setting vind ik het erg lastig (en niet zo professioneel?) om te laten merken dat ik liever voor hen zou werken . Vind je dat ik dan toch gewoon eens een gesprek met ze kan plannen om ze meer over hun werk te laten vertellen, ook al ken ik al goed wat ze doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwebaan schreef op 21 augustus 2014 @ 19:00:

Thnx voor je tip Femke_leest!

Wat ik nog wel lastig vind is dat ik op dit moment samenwerk met een paar eventuele toekomstige werkgevers. Omdat ik hen dan zie in een professionele setting vind ik het erg lastig (en niet zo professioneel?) om te laten merken dat ik liever voor hen zou werken . Vind je dat ik dan toch gewoon eens een gesprek met ze kan plannen om ze meer over hun werk te laten vertellen, ook al ken ik al goed wat ze doen?Ja, laat hen meer vertellen over hun werk en bedrijf en als de band goed genoeg is, vertel jij wat voor functies/bedrijven jou zouden aanspreken. En dan wordt het op een heel natuurlijke manier duidelijk bij degene waar jij goed contact mee hebt.
Niet mailen, je weet nooit waar het naartoe gaat. Als je iemand echt heel goed kent vragen of je een keer langs kan komen voor een kop koffie.
Bellen. Jezelf uitnodigen voor een gesprek. Jezelf uitnodigen voor een positie.



Klinkt eng. Is eng. Werkt als een tierelier.
Alle reacties Link kopieren
Ok, bellen dus . Heb jij ervaring zo, eldorado?



Ik ben wel echt toe aan iets nieuws. De halve nacht wakker gelegen en ik voel me zo gestressed, continu zo'n knoop in mijn buik. Ik ben heus ontzettend dankbaar dat ik werk heb maar ik kan het bijna niet meer opbrengen om ook maar iets te doen.
quote:nieuwebaan schreef op 22 augustus 2014 @ 07:47:

Ok, bellen dus . Heb jij ervaring zo, eldorado?



Ik ben wel echt toe aan iets nieuws. De halve nacht wakker gelegen en ik voel me zo gestressed, continu zo'n knoop in mijn buik. Ik ben heus ontzettend dankbaar dat ik werk heb maar ik kan het bijna niet meer opbrengen om ook maar iets te doen.

Ja, heb ervaring. Maar dan meer voor werk dat ik in opdracht doe, dan in loondienst. Maar het principe is hetzelfde.



Wat zoek je ongeveer, en in welke sector?
Alle reacties Link kopieren
In acquisitie ben ik goed, misschien moet ik dat inderdaad als uitgangspunt nemen en het ook zo benaderen.

Ik zoek een staffunctie (R&D, beleid) in de zorg, waar momenteel alleen maar ontslagen vallen. Niet echt bevorderlijk, maar doorgaan zoals nu gaat ook niet.

Ik heb inmiddels een lijstje gemaakt van degenen die ik zou kunnen bellen en ga nu een soort scriptje voor mezelf maken. En dan maar de stoute schoenen aantrekken.
Succes! Gaat je lukken!
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwebaan schreef op 22 augustus 2014 @ 08:45:



Ik heb inmiddels een lijstje gemaakt van degenen die ik zou kunnen bellen en ga nu een soort scriptje voor mezelf maken. En dan maar de stoute schoenen aantrekken.probeer zonder script te werken. Houd het zo bedrijfseigen mogelijk. waarom je juist Daar wil werken. Geen algemeen verhaal. En zorg, dat je de relatie die je met de persoon hebt, niet verkloot.
Alle reacties Link kopieren
Een scriptje bedoel ik meer in de zin van de juiste vraag stellen. Ik ken die mensen wel, maar zie ze niet tenzij ik er ben voor een opdracht.



Val ik met de deur in huis (Ik ben me aan het oriënteren op ander werk, jullie organisatie spreekt me aan en zou ik eens kunnen komen praten om te kijken of dat echt is wat ik zou willen?) of houd ik het wat algemener ('We hebben elkaar al een tijd niet gesproken, ik ben benieuwd waar je nu mee bezig bent, zullen we een keer een afspraak plannen?').
Alle reacties Link kopieren
Overigens erg fijn om het te delen en meedenkers te hebben, dat alleen al geeft me weer fijne energie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven