Werk & Studie alle pijlers

Netwerkmarketing ervaringen?

18-09-2014 18:19 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Onlangs ben ik door een vriendin benaderd voor netwerkmarketing, zoals zij het verteld klinkt het heel goed en kan ik er wel wat mee bijverdienen. Het klinkt alleen een beetje te goed. Heeft iemand hier ervaring mee? En beinvloedt het ook je recht op stufi?



Graag uw reacties
Netwerkmarketing? Google maar eens op multilevel marketing, same difference.



Stufi weet ik niets van, maar MLM is zonde van je tijd, energie, geld en sociale contacten.
Alle reacties Link kopieren
Sorry is echt niets. Moet je dan voor je vriendin werken en haar een deel van je opbrengsten afstaan?



Als er geen duidelijke website is of ervaringen online is het echt te goed om waar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Beste mia_e en bij_zonder, bedankt voor jullie reacties, hebben jullie hier persoonlijk ervaring mee?

Er is namelijk bij mij wel een website en ik ga met mensen spreken die wat langer al bezig zijn hiermee.

Dus als je persoonlijk ervaring hebt kan ik dit hiermee afwegen, anders is het te speculatief.
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt van je verwacht en hoeveel zou je ermee kunnen verdienen? Je zegt zelf al dat het te mooi voor worden is.....
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Persoonlijke ervaring inderdaad, geen aanrader.



Maar daarnaast raadde ik je niet voor niets aan om te googlen, al gedaan? Er zijn wat bedrijven waar inderdaad wat te verdienen is (tupperware, oriflame, mylene) maar zelfs daar is het geen vetpot. Zeker niet als de verdiensten omgerekend worden naar uurloon, dan is het vaak om te janken.



Die mensen die je gaat spreken die er al langer mee bezig zijn: vast héél succesvolle mensen die jou heel graag in een face-to-face gesprek meer willen vertellen? Face-to-face omdat A) deze materie zich niet leent voor mail/folder/telefoongesprek en zorgvuldig uiteen gezet moet worden en B) ze jou dit buitenkansje wel gunnen omdat je zoveel potentieel hebt maar niet willen dat deze informatie op straat komt te liggen vanwege de exclusiviteit.



Zit ik in de buurt?



Google: netwerkmarketing, multilevel marketing (MLM), pyramidespel. Goed lezen en daarna heel hard de andere kant op rennen. De enigen die hier aan verdienen zijn de bedenkers, de allereerste instappers. Jij gaat hun nieuwe auto bij elkaar bedelen bij je vrienden en familie, zelf zul je er amper iets aan verdienen (zeker niet omgerekend naar uurloon en nee: dat wordt NIET beter na een poosje) en raakt wel mensen kwijt als ze je gebedel zat worden.



Maar ieder mens moet zijn eigen fouten maken, dus veel succes er mee!
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van mij zit er wel in. Is er nog steeds van overtuigd dat het geld binnen gaat stromen, maar een jaar later is hij nog steeds altijd blut.
quote:twistoliver schreef op 19 september 2014 @ 12:13:



Dus als je persoonlijk ervaring hebt kan ik dit hiermee afwegen, anders is het te speculatief.



Je vraagt hier om advies, maar doet er liever niets mee? :rolf:



Meid, ga er gewoon mee aan de slag, dan kan je die ervaring zelf opdoen en daarna anderen adviseren op basis van jouw ervaringen
quote:bij_zonder schreef op 18 september 2014 @ 18:22:



Stufi weet ik niets van, maar MLM is zonde van je tijd, energie, geld en sociale contacten.Inkomsten zijn van invloed op de stufi als je boven een bepaalde bijverdiengrens uitkomt, maar met MLM hoeft ze daar echt niet bang voor te zijn!
Alle reacties Link kopieren
Om welk product gaat het eigenlijk?
Niet doen kost alleen maar tijd en geld, ik vindt ze ook super irritant omdat ik personal trainer ben word ik op facebook dood gegooid met deze type mensen met name herbalife enzz een vrouw blijft mij maar prive berichten sturen na 5x nee te hebben gezegd vreselijk....
Alle reacties Link kopieren
NummerZoveel, ik ben blij dat ik je de kans heb gegeven om je negativiteit over iets uit te spuiten. Heb je niks beters te doen dan mensen woorden in de mond te leggen. Ik wilde slechts meningen in perspectief brengen, iedereen anders bedankt voor de reactie.
quote:twistoliver schreef op zondag 21 september 2014 17:52 NummerZoveel, ik ben blij dat ik je de kans heb gegeven om je negativiteit over iets uit te spuiten. Heb je niks beters te doen dan mensen woorden in de mond te leggen. Ik wilde slechts meningen in perspectief brengen, iedereen anders bedankt voor de reactie.Negativiteit? Joh, ik lig dubbel! Succes ermee hoor!
Wel Nummerzoveel (die gewoon gelijk heeft als ik jouw reactie zo lees) afkatten maar niet ingaan op andere reacties of op het onderwerp zelf? Fijn.
Nouja ik denk dat je het dan maar gewoon moet proberen maar ik ben er zelf geen fan van ze blijven maar achter je aan gaan al heb je 10x nee gezegd me hele fb word er mee gespamt staan voor je deur tel 1000x per dag niet mijn ding,
Alle reacties Link kopieren
Ervaring mee. En eenieder (4 personen) heeft zijn/haar lening (om in te kunnen stappen) na 5 jaar nog niet terug kunnen betalen.



Dus ik weet niet op welke antwoorden je zit te wachten maar volgens mij heb je voor jezelf al lang besloten dat je het wilt doen. Dat moet je voor jezelf bepalen, maar kom dan vooral hier terug om te lezen hoe je kunt besparen om uit de schulden te komen.
Alle reacties Link kopieren
Met deze dingen is geld te verdienen als je zelf boven aan de piramide staat.

Dus bedenk zelf een product, potje kruiden ofzo, en zoek anderen die voor jou aan netwerkmarketing gaan doen.



Het is dat ik mijn geld liever op normale manier verdien, maar het is wel lucratief.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Netwerkmarketing... ik adviseer je om er ver weg van te blijven.

De volgende zaken zijn sowieso 'red flags':



- De nadruk ligt niet op het verkopen van een product of dienst, maar op het vinden van nieuwe recruiters die vervolgens ook weer nieuwe recruiters moeten werven, et cetera. Een klassiek pyramidespel, maar dan vermomd omdat er voor de vorm toch nog een veel te duur product of veel te dure dienst aan is gekoppeld.



- Een hyperig sfeertje met groepsbijeenkomsten waar een 'goeroe' uit de industrie wel even uit de doeken komt doen hoe het werkt.



- Termen als 'downline' die jij geacht wordt te bouwen om nog iets te verdienen..).



Eigenlijk ben ik wel benieuwd om wat voor MLM-programma het hier gaat. Ik vind het leuk om dit soort scams uit te pluizen en zichtbaar te maken wat voor bullsh*t het meestal is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven