Werk & Studie alle pijlers

Nog een vraag - ontslag

17-04-2014 23:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Je kunt aanspraak maken op 37 uur per week WW, als je ook bereid bent om weer die 37 uur per week te gaan werken. Wil je dat niet, dan krijg je maar voor 34 uur WW (omdat je maar 34 uur beschikbaar bent voor werk). Zijn dit papieren van het UWV waarin jouw verweer wordt gevraagd mbt de ontslagvergunning? Zo ja, schrijf dan een verweer en geef daarin ook aan dat de uren niet correct zijn. (En dat zou ik ook even bij de werkgever melden).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen maanden ook 32 uur per week gewerkt maar ik word ingeschaalt op 29 uur. Ik heb nl ook vakantie gehad. En helaas delen ze het aantal gewerkte uren over mn contractduur. Gemiddeld 29 uur dus.

En mn dagloon wordt berekend aan de hand van t loon over mn jaarloon en.dat gedeeld door t standaard aantal werkdagen per jaar (251 oid).

Niet gebaseerd op 32 uur of wat dan ook.



Gewoon.k*t dus maar niets aan te doen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Als je vakantie hebt word je toch doorbetaald? Dan zou dat geen invloed moeten hebben op het gemiddeld aantal gewerkte uren. Tenzij je standaard meer uren werkt dan waarvoor je bent aangenomen, dan is het logisch dat je ze niet doorbetaald krijgt in je vakantie en dus ook niet terugziet op het overzicht van het UWV.
Alle reacties Link kopieren
K had een uitzendcontract misschien dat t daar aan ligt.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Beste mexico211,



Ouderschapsverlof heeft geen invloed op de WW-uitkering wanneer dit verlof korter dan 78 weken heeft geduurd.



De uren die je opneemt voor ouderschapsverlof tellen mee als gewerkte uren bij de berekening van de hoogte van je eventuele WW-uitkering. Wanneer verlof langer heeft geduurd dan 78 weken heeft het alleen invloed op de gemiddelde aantal arbeidsuren waarvoor je een WW-uitkering ontvangt, maar niet op de hoogte van het dagloon. Die wordt bepaald op het overeengekomen SV-loon dat hoort bij een dienstverband van (in jouw geval) 37,5 uur per week.



Ik adviseer je wel bij de aanvraag duidelijk aan te geven dat je voorafgaand aan werkloosheid ouderschapsverlof hebt genoten. Dan kan mijn collega die je aanvraag in behandeling neemt er rekening mee houden.



Actuele informatie over de invloed van ouderschapsverlof op WW vind je hier.



Ik wens je veel succes met solliciteren.



Met vriendelijke groet,



Martijn

UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven