Werk & Studie alle pijlers

Ondernemingsplan maken - kledingzaak

24-04-2014 21:09 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve mensen,



Na een lange werkloosheid wil ik beginnen met het starten van een kledingzaak. Hiervoor heb ik een ruimte gevonden, alleen de contactpersoon die over het winkelruimte gaat wilt dat ik alles op een rij zet hoe ik dit ga doen, een ondernemingsplan maken. Alleen ik moet hem overtuigen, omdat hij best ingewikkeld doet. Ik wil een ondernemingsplan opstellen alleen geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Heeft iemand een goede website of een voorbeeld voor mij. A.u.b. kan iemand helpen. Ik wil echt deze ruimte en ik wil z.s.m. beginnen.



Gr
KvK
Het geld voor de verbouwing en de inkoop heb je al klaar liggen?
Waarom moet de verhuurder een ondernemingsplan van jou? betaal je geen huur? Wie betaalt GWL? En hoe kom je aan geld voor je inventaris?
Alle reacties Link kopieren
Heb je ervaring in de kledingbranche?
Alle reacties Link kopieren
ondernemersplan: ga naar de kamer van koophandel

doe een onderzoek naar de noodzaak van een winkel in die branche. Is daar behoefte aan op die plek.

Hoe regel ik het, kan ik de tijd overbruggen dat ik meer uitgaves dan inkomsten heb

En ik denk dat de contactpersoon niet zozeer ingewikkeld doet, maar gewoon wil uitsluiten dat hij over een half jaar met een huurder met huurachterstand zit
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als je een ondernemingsplan schijven veel vindt, kan je beter niet aan een onderneming beginnen..
quote:beelicious schreef op 24 april 2014 @ 21:25:

Als je een ondernemingsplan schijven veel vindt, kan je beter niet aan een onderneming beginnen..



100 % mee eens.

Beste TO, dit wordt echt niks. Als je nu al klem loopt, kun je je beter beraden op loondienst.
Alle reacties Link kopieren
Nee.. dit vind ik helemaal niet erg. Geld is geen probleem, omdat het huur niet erg hoog is en dit kunnen wij makkelijk betalen. Ik zelf ben leergierig, ik zou graag meer informatie willen hoe ik dit kan aanpakken. Momenteel doe ik dit thuis, wij hebben best veel klanten. Het ruimte die ik heb gevonden is ideaal, alleen de contactpersoon twijfelt.
Alle reacties Link kopieren
Een kledingzaak beginnen in een tijd waarin veel winkels het moeilijk hebben. Het getuigt in ieder geval van lef, dat moet ik toegeven.
quote:debeste schreef op 24 april 2014 @ 21:31:

Nee.. dit vind ik helemaal niet erg. Geld is geen probleem, omdat het huur niet erg hoog is en dit kunnen wij makkelijk betalen. Ik zelf ben leergierig, ik zou graag meer informatie willen hoe ik dit kan aanpakken. Momenteel doe ik dit thuis, wij hebben best veel klanten. Het ruimte die ik heb gevonden is ideaal, alleen de contactpersoon twijfelt.Waarom twijfelt die persoon?
quote:debeste schreef op 24 april 2014 @ 21:31:

Nee.. dit vind ik helemaal niet erg. Geld is geen probleem, omdat het huur niet erg hoog is en dit kunnen wij makkelijk betalen. Ik zelf ben leergierig, ik zou graag meer informatie willen hoe ik dit kan aanpakken. Momenteel doe ik dit thuis, wij hebben best veel klanten. Het ruimte die ik heb gevonden is ideaal, alleen de contactpersoon twijfelt.de verhuurder verhuurt toch gewoon? waar twijfelt hij over?
KvK inderdaad en verder veel googelen. Een winkel beginnen is ook van mij ooit een wild plan geweest, maar ik kwam er al snel achter dat dat mij niet ging lukken. Was leuk dromen, dat wel.
Ik werk in een kledingzaak eentje die al heel lang bestaat maar de branche is heel moeilijk op het moment ik wens je dan ook veel succes !
Heb je al wel iets van een geweldig idee? Want 'een kledingzaak' willen iets net zoiets als een online sieradenwinkeltje of een eigen cupcake shop.
Alle reacties Link kopieren
Voorme school een ondernemingsplan moeten schrijven.. Poeh wat heb ik die vaak overnieuw moeten doen! Als jij geld moet lenen bij Een bank om te investeren in kleding zul je sowieso een ondermingsplan moeten hebben.. Denk er goed over na.. Er komt veel bij kijken, denk na over een boekhouder huren of zelf doen.. Personeel ja of nee, alleen met het huren van het pand kom je nog niet ver denk aan de kleding die je eerst zal moeten investeren voordat het verkoopt. Succes!
Just love your life.
Alle reacties Link kopieren
KvK idd en ik geloof dat er op Rabobank-site ook een format staat.

Verder kun je heel veel op google vinden hoor ;)



En ik hoop idd dat de verhuurder een goede reden heeft om dat op te vragen, want vindt dat persoonlijk zeer vreemd...
Smile like you've never cried, Fight like you've never lost, Love like you've never been hurt and Life like there's no tomorrow!
Ik zou niet maar zo mijn ondernemingsplan aan iedereen laten lezen. Alleen aan je investeerders. Maar een verhuurder gaat het helemaal niks aan. Straks jat hij je idee.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja als je dan toch bezig bent zou ik ook een pva maken en een heeeeeeel goed marktonderzoek houden. Verdere gegeven voor marktonderzoek kun je ook bij kvk op vragen.



Ik wens je erg veel succes!
Smile like you've never cried, Fight like you've never lost, Love like you've never been hurt and Life like there's no tomorrow!
En branche-informatie opzoeken inderdaad. De branche waarin ik geinteresseerd was, bleek echt in gigantisch slecht weer te verkeren.Veel slechter dan ik aanvankelijk dacht. De een na de andere winkel sloot en sluit nog steeds zie ik om me heen. En dan heb ik het niet alleen over starters, maar ook over gevestigde namen.
Alle reacties Link kopieren
quote:debeste, 17 minuten geleden

Nee.. dit vind ik helemaal niet erg. Geld is geen probleem, omdat het huur niet erg hoog is en dit kunnen wij makkelijk betalen. Ik zelf ben leergierig, ik zou graag meer informatie willen hoe ik dit kan aanpakken. Momenteel doe ik dit thuis, wij hebben best veel klanten. Het ruimte die ik heb gevonden is ideaal, alleen de contactpersoon twijfelt.

Niet alleen de huur maar ook jouw loon, dat van de boekhouder, , de kosten van een winkelhulp (jij moet ook wel eens inkopen, je inschrijven bij de KVK etc), huur van het pin-apparaat, gas/licht/water, reservering voor je pensioen, geld voor de collectie van volgend seizoen, afschrijving van niet verkochte kleding, verlies door diefstal, verzekering van je pand en bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid, advertenties... En dan ben ik vast nog de nodige dingen vergeten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En de contactpersoon zit nog tussen de verhuurder en jou? Die zal ook zijn geld willen verdienen. En mag hij wel het pand (onder)verhuren van de verhuurder?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ik ben 'winst' vergeten bij mijn opsomming. En precariorecht. Gemeentelijke belastingen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Retail is stervende. Bezint eer ge begint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven