Werk & Studie alle pijlers

Ontslagen-uitwerktijd

16-04-2014 13:11 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
heb je nog vakantiedagen?
Alle reacties Link kopieren
en onder werktijd vacatures zoeken, brieven schrijven, evt sollicitatiegesprekken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Soms kun je bedingen dat je vrijgesteld wordt van werkzaamheden om een andere baan te gaan zoeken. Misschien kan dat in jouw geval ook?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Nog een opleiding volgen in baas zijn tijd? En betaald door baas?
Ontslag is nooit leuk, maar meestal wel noodzakelijk als het eenmaal zover komt. Toch ben je nu nog steeds in dienst van jouw werkgever, betaalt de werkgever jouw salaris, en dus zul jij de tegenprestatie in de vorm van werk moeten leveren.



Wellicht zorgt jouw bijdrage er mede voor dat er niet nog meer mensen ontslagen hoeven te worden in de toekomst. En bovendien, als je nu een goede indruk achter laat dan kun je wellicht een positieve referentie meekrijgen. Hoe goed je ook altijd gewerkt hebt, werkgevers onthouden vooral hoe professioneel mensen in de laatste periode zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar dus schijt aan hebben, sterker nog, had ik ook.

Ik heb vorig jaar vanaf het moment dat ik hoorde dat mijn contract niet werd verlengd niets anders meer gedaan dan vacatures zoeken en brieven geschreven.
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
quote:mexico211 schreef op 16 april 2014 @ 13:16:

Maar kreeg vanmorgen commentaar van een collega (ook ontslagen zelfs) dat het heel vervelend is maar ik gewoon m'n werk moet doen... Pardon?

Niet leuk om te horen, maar zo is het in feite wel. Het lijkt me belangrijk om te proberen dit te accepteren.
quote:hartenvier schreef op 16 april 2014 @ 13:18:

Ik zou daar dus schijt aan hebben, sterker nog, had ik ook.

Ik heb vorig jaar vanaf het moment dat ik hoorde dat mijn contract niet werd verlengd niets anders meer gedaan dan vacatures zoeken en brieven geschreven.Bijzonder dat je daar mee weg kwam en het zegt veel over jouw professionaliteit!
quote:satsuma schreef op 16 april 2014 @ 13:17:

Nog een opleiding volgen in baas zijn tijd? En betaald door baas?Als de werkgever ontslaat om economische redenen, dan zal daar geen geld voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
..
quote:mexico211 schreef op 16 april 2014 @ 13:23:

Ja, maar zelf wordt hetzelfde gedaan.

Ik ben gewoon nog boos en gefrustreerd, wat ik nog niet kwijt raak.Waar komt die woede en frustratie precies door?
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 16 april 2014 @ 13:21:

[...]





Bijzonder dat je daar mee weg kwam en het zegt veel over jouw professionaliteit!dat kan en mag je vinden, maar wel eenzijdig bedacht omdat je het verhaal erachter niet weet
Alle reacties Link kopieren
'Bijzonder dat je daar mee weg kwam en het zegt veel over jouw professionaliteit!'



Wat voor sanctie kan er opgelegd worden dan? Ontslag? Ontslagen was ze toch al.
Alle reacties Link kopieren
Ook dat kerstklok, daarbij mag je gewoon in de baas zijn tijd solliciteren, waarom dan ook niet vacatures zoeken en je brief schrijven?
quote:hartenvier schreef op 16 april 2014 @ 13:27:

[...]





dat kan en mag je vinden, maar wel eenzijdig bedacht omdat je het verhaal erachter niet weetJij hebt het over schijt hebben aan op dit topic. In veel situaties is dat onprofessioneel, en ik zou zo geen voorbeeld kunnen bedenken wanneer dat niet onprofessioneel zou zijn. Maar vertel gerust als jij dat anders ziet.
quote:kerstklok schreef op 16 april 2014 @ 13:27:

'Bijzonder dat je daar mee weg kwam en het zegt veel over jouw professionaliteit!'



Wat voor sanctie kan er opgelegd worden dan? Ontslag? Ontslagen was ze toch al.



Werkweigering is een dringende reden voor direct ontslag. Ook kan de werkgever een loonsanctie opleggen indien de overeengekomen werkprestatie niet wordt geleverd.



Maar werkelijk, ik snap niet waarom we daarover in discussie zouden moeten gaan. Als je betaalt krijgt, dan werk je toch gewoon voor je geld?
quote:hartenvier schreef op 16 april 2014 @ 13:29:

Ook dat kerstklok, daarbij mag je gewoon in de baas zijn tijd solliciteren, waarom dan ook niet vacatures zoeken en je brief schrijven?Dat is niet correct. Wetgeving stelt dat je werkgever je verlof moet geven voor sollicitaties, maar er wordt nergens gesteld dat dit in de baas zijn tijd gedaan mag worden. Hier dien je - tenzij andere voorwaarden contractueel of in de CAO zijn vastgelegd - gewoon verlof voor op te nemen. De werkgever mag dat verlof dus alleen niet weigeren.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar NUmmer zoveel, je kan van een werknemer die ontslagen is nou niet de loyaliteit verwachten van een werknemer die niet ontslagen is.

Jammer dat je dat niet ziet
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk. Heel veel mensen waarbij geen ontslag dreigt internetten ook onder werktijd. Hoort niet, dat weet ik, maar als je weet dat je er over 2 maanden uitligt kan ik me voorstellen dat je bijv. vacatures zoekt en brieven schrijft. Mensen voelen zich toch vaak 'afgedankt'.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit ontslag gekregen (nou ja wel vaker in de jaren 80 was het ook bagger) op een speciale manier.

Op klein kantoor alle voorkomende administratieve werkzaamheden doen, nog niets gehoord over verlengen contract maar had iets van ach dat komt wel goed.

Tot ik ineens in de ochtend gevraagd word op te zorgen voor koffie etc. op het kantoor van de baas en de sollicitanten op te vangen. Sollicitanten? is er een vacature in de werkplaats? Nee, jou baan, we kunnen goedkoper als we een jong meisje aannemen.
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
quote:hartenvier schreef op 16 april 2014 @ 13:33:

Ja maar Nummer zoveel, je kan van een werknemer die ontslagen is nou niet de loyaliteit verwachten van een werknemer die niet ontslagen is. Jammer dat je dat niet ziet.

Waarom niet? Voor allebei geldt dat er ten opzichte van de werkgever een zakelijke relatie is: loon voor arbeid voor (on)bepaalde tijd. Dat voor een van beiden die relatie binnenkort ophoudt, doet geen afbreuk aan de afspraak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven