Werk & Studie alle pijlers

Op zoek naar stage SPH derdejaars

11-11-2008 14:24 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!



Ik heb dit jaar een 'pauze' genomen van een jaar van mijn opleiding maar ben wel al op zoek naar een stage waarmee ik kan beginnen volgend jaar september. Het probleem is, dat ik het lastig vind om een leuke stage te vinden. Ik heb in het eerste jaar gewerkt met 'probleemkinderen' en vorig jaar met psychiatrische patiënten'. Mijn interesse zijn erg breed, het lijkt mij bijvoorbeeld interessant stage te lopen bij kinderen, maar ook bij TBS-patiënten. Heeft iemand deze opleiding ook gedaan of is bezig hiermee en kan mij wat tips en aanraders geven qua instelling?! Ook in het buitenland stage lopen is een optie!



Dank jullie wel!



Liefs, Sabine
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sabientjes,



Ik heb ook SPH gedaan en mn jaarstage gedaan op Aruba. Het was echt een fantastisch mooie tijd waar ik met superveel plezier (en heimwee) aan terugdenk.

Ik kan je daar wel wat namen etc. van geven, maar dat doe ik liever per mail dan op een openbaar forum. Dus als je geinteresseerd bent in een stage adres op Aruba, mag je me mailen op viva_revival@hotmail.com
Alle reacties Link kopieren
De Raad voor de Kinderbescherming heeft ook vaak stagiaires SPH of MWD. De stagiaires die ik tot nu toe heb meegemaakt waren allemaal erg enthousiast, op een enkeling na. Maar dat is dan meestal omdat ze de materie te zwaar vinden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Haai...



Hier ook iemand met SPH opleiding en ook vanalles wel gezien aan instellingen, waaronder tbs. Waar woon je in het land???



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Raad van Kinderbescherming leek mij ook erg leuk, maar hoor veel verhalen over de mate kantoorwerk wat daarin gedaan moet worden als stagiaire, klopt dit? Welke taak heeft een SPH-er hier? Ik woon in omgeving van Haarlem, welke instellingen raad jij aan Mariekske?



Groet!
Alle reacties Link kopieren
Ps. Revival, ik heb je een mailtje gestuurd!
Alle reacties Link kopieren
Mja, wat ik aan zou raden.... Ligt natuurlijk helemaal aan jezelf, wat voor type je bent, waar je interesse ligt. Wel kan ik je vertellen dat van alle instellingen waar ik gewerkt heb, ik het meest geleerd heb in de tbs. Veel over de psychopathologie, het hele justitiele kader enz. Het is wel pittig natuurlijk ...je kan dan ook nog kijken welke afdeling het beste je ligt, de ene is de ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt mail terug Sabine!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabientjes schreef op 11 november 2008 @ 17:04:

Raad van Kinderbescherming leek mij ook erg leuk, maar hoor veel verhalen over de mate kantoorwerk wat daarin gedaan moet worden als stagiaire, klopt dit? Welke taak heeft een SPH-er hier? Ik woon in omgeving van Haarlem, welke instellingen raad jij aan Mariekske?



Groet!

Geldt niet alleen voor stagiaires. Het werk van raadsonderzoeker vindt voor een groot deel op kantoor plaats met een computer, een telefoon en een multidisciplinair team. Een stagiaire loopt bij ons mee met onderzoeken, en mag zodra ze het een beetje door heeft haar eigen onderzoeken (begeleid) uitvoeren.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik zit momenteel in mijn 4e jaar van de opleiding SPH en ben druk bezig met mijn afstudeer project. Ik moet allen volgend jaar nog 5 a 6 maanden stage inhalen. Ook ik zoek dus nog een leuke stage plek. De raad van de kinderbescherming klink erg interessant. Zeker omdat ik het doen van onderzoek leuk vind om te doen. Moet je nog aan speciale eisen voldoen om daar stage te kunnen lopen 'poezewoes'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven