Werk & Studie alle pijlers

Opleiding doktersassistente 1 jaar

02-10-2014 09:15 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Ik wil graag doktersassistente worden. Nu vraag ik me af of dat ook in 1 jaar kan en dat het dan betaald wordt door de dokterspraktijk. Ik heb al een hbo diploma in de gezondheidszorg.



Zijn er misschien meiden die ook insurvice een opleiding doktersassistente gedaan hebben? Hoe hebben jullie dat geregeld? Ik heb al gegoogled maar ik kom er niet echt uit.



Alvast bedankt!



Xxxxx
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb vorige jaar een één jarige opleiding gedaan tot doktersassistent op het roc in utrecht. ik weet niet of die opleiding er nog steeds is, aangezien het in mijn jaar niet een heel groot succes was.



ik had op maandag avond school van 5 tot 9 en daarnaast moest je minimaal 16 uur stage lopen in een huisartsenpraktijk, op een poli of ggz.



je moet een stageplek hebben voordat je met de opleiding mag beginnen. echter is een plek vinden aardig lastig en een betaalde plek al helemaal. huisartsenpraktijken hebben namelijk genoeg keus uit (bol) studenten, die alleen een stage vergoeding krijgen. ik was allang blij dat ik na 50 brieven versturen eindelijk een plek had gevonden. ik kreeg 40 euro stage vergoeding per maand voor 16 uur pw.



Je kunt eventueel daarnaast gaan werken, maar je hebt ook flink wat uren nodig voor je opdrachten en toetsen. het klinkt dan wel ideaal zo weinig school, maar daarin tegen moet je de rest allemaal zelf uitvogelen en doen.

we kregen bijvoorbeeld wel een toets voor rekenen, engels en nederlands, maar je kreeg er geen les in dus alles moet je zelf voorbereiden thuis.



Maar uiteindelijk heb ik het gehaald en je hebt dan wel super snel je diploma!



ps. volgens mij heb je nog meerdere 1 jarige opleiding. amsterdam? let wel op dat je dit bij een roc doet
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=1+j ... sassistent
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie! Oh jammer dat het zo lastig regelen is... Ik wil juist werken en leren tegelijk doen, omdat ik geld wil verdienen Ik kan idd niet meer die opleiding op het roc te Utrecht vinden.. Ik denk dat ik me dan maar ga inschrijven bij een thuisstudie. Want ik moet er echt bij werken.. Is het daarna wel gelukt om een baan te vinden?
Alle reacties Link kopieren
Hou er wel rekening mee dat veel werkgevers niet staan te springen om mensen die een thuisstudie hebben gedaan. Het is zeker niet onmogelijk maar als ze de keus hebben kiezen ze toch vaak voor iemand die een reguliere opleiding heeft gevolgd.
Alle reacties Link kopieren
BBL plaatsen zijn moeilijk te vinden en met een diploma van een thuisstudie kom je niet aan de bak.



NIPA (Amsterdam en Eindhoven) staat heel erg goed bekend. Je kunt kiezen om de opleiding in 1 of 2 jaar te doen en zij zoeken een stageplaats voor je. Veel studenten hebben een baan na hun stage/opleiding.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ga even info zoeken over nipa. Ik heb wel een hbo diploma (tenminste dat hoop ik dan). Ik zit nu in het laatste jaar van de opleiding Medisch Beeldvormende en Radiotherapeutische Technieken. Dus ik heb wel een voorsprong in de medische terminologie. Het gaat me dus echt alleen om de diploma doktersassistente. Daarom had ik gehoopt dat ik zo inservice bij een dokterspraktijk kon beginnen. Bij tandartsassistente kan dat wel. Daar hoef je niet een tandartsassistente diploma voor te hebben.
Vind je dat niet zonde van je HBO opleiding?
Alle reacties Link kopieren
quote:dropje1904 schreef op 02 oktober 2014 @ 10:59:

Oh ik ga even info zoeken over nipa. Ik heb wel een hbo diploma (tenminste dat hoop ik dan). Ik zit nu in het laatste jaar van de opleiding Medisch Beeldvormende en Radiotherapeutische Technieken. Dus ik heb wel een voorsprong in de medische terminologie. Het gaat me dus echt alleen om de diploma doktersassistente. Daarom had ik gehoopt dat ik zo inservice bij een dokterspraktijk kon beginnen. Bij tandartsassistente kan dat wel. Daar hoef je niet een tandartsassistente diploma voor te hebben.Waarom wil je dan in 's hemelsnaam dokterassistente worden? Je hebt straks een prima diploma dat veel meer voorstelt dan doktersassistente. Met betere carrièremogelijkheden, beter salaris...
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou een dokterspraktijk die opleiding voor je moeten betalen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet eens informeren bij huisartsenpraktijken? Het is heel goed mogelijk dat je niet een volledige opleiding hoeft te doen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Met een thuisstudie kom je niet aan de bak, wat een onzin! Mijn studiegenoten en ik hadden binnen 6 maanden allemaal een goede baan (sommigen blijven plakken op de stageplaats).



Werkgevers begrijpen ook wel dat een thuisstudie vaak meer discipline kost dan 5 dagen per week braaf je lessen volgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn opleiding niet leuk. Ik wil niet mijn leven lang röntgenfoto's maken. Vanaf het begin heb ik spijt dat ik geen doktersassistente ben gaan doen. Maar ik ben na het vmbo-tl HAVO gaan doen en moest en zal een hbo opleiding volgen. Ik weet zeker dat doktersassistente mijn droombaan is. Misschien kan ik de echografie erbij pakken. Tegenwoordig hebben veel dokterspraktijken een echo apparaat.



Het is de bedoeling als een dokterspraktijk je opleiding betaalt, je daar in dienst blijft. Dat is met alle inservice opleidingen. Dat ik werken en leren tegelijk en je opleiding word betaald door je werkgever. Ik had dus gehoopt dat dat ook het geval was bij de opleiding doktersassistente.



Ik baal er altijd zo om dat mensen zeggen je bent gek! Je hebt straks een hbo diploma! Maar als ik het werk niet leuk vind, heb ik daar niks aan. Ik heb liever dat in met plezier naar mijn werk ga, dan dat ik weer elke dag buikpijn heb.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed! Ik kon het me al niet voorstellen dat je met een thuisstudie geen baan kan vinden. Op dit moment gaat hier mijn voorkeur naar uit.
Alle reacties Link kopieren
Dokterassistente een droombaan? Idealiseer jij het niet een beetje?
Ik bedoelde niet te zeggen dat je gek bent hoor, ik vroeg me alleen maar af of je het niet zonde vond. Nee dus.



Werken en leren tegelijk kan prima bij de opleiding doktersassistente, het zal alleen lastig zijn om een plaatsje te vinden ergens. De banen liggen als doktersassistente momenteel niet voor het oprapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dropje1904 schreef op 02 oktober 2014 @ 11:19:

Ik vind mijn opleiding niet leuk. Ik wil niet mijn leven lang röntgenfoto's maken. Vanaf het begin heb ik spijt dat ik geen doktersassistente ben gaan doen. Maar ik ben na het vmbo-tl HAVO gaan doen en moest en zal een hbo opleiding volgen. Ik weet zeker dat doktersassistente mijn droombaan is. Misschien kan ik de echografie erbij pakken. Tegenwoordig hebben veel dokterspraktijken een echo apparaat.



Het is de bedoeling als een dokterspraktijk je opleiding betaalt, je daar in dienst blijft. Dat is met alle inservice opleidingen. Dat ik werken en leren tegelijk en je opleiding word betaald door je werkgever. Ik had dus gehoopt dat dat ook het geval was bij de opleiding doktersassistente.



Ik baal er altijd zo om dat mensen zeggen je bent gek! Je hebt straks een hbo diploma! Maar als ik het werk niet leuk vind, heb ik daar niks aan. Ik heb liever dat in met plezier naar mijn werk ga, dan dat ik weer elke dag buikpijn heb.

Dokterassistente is iedere dag weer honderd afspraken inplannen. Bloed prikken en vervelende patienten te woord staan.



Werk wordt betaald omdat het gedaan moet worden, niet omdat het zo leuk is. Dan zouden mensen er voor betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zeepaard25 schreef op 02 oktober 2014 @ 11:10:

Met een thuisstudie kom je niet aan de bak, wat een onzin! Mijn studiegenoten en ik hadden binnen 6 maanden allemaal een goede baan (sommigen blijven plakken op de stageplaats).



Werkgevers begrijpen ook wel dat een thuisstudie vaak meer discipline kost dan 5 dagen per week braaf je lessen volgen.



Dan hebben jullie geluk gehad maar het is nu eenmaal zo dat over het algemeen werkgevers minder goed aankijken tegen een diploma van een thuisstudie dan van een reguliere opleiding.



TO moet het verder zelf weten hoor maar ik zou zeggen, Google er eens op. Het is zonde om ergens geld in te stoppen en dat je er wellicht niets aan hebt. Voor doktersassistente zijn er genoeg parttime/deeltijd mogelijkheden die wél goed bekend staan. Dan vraag ik me af waarom je het risico zou nemen?
quote:markovic schreef op 02 oktober 2014 @ 11:23:

[...]



Dokterassistente is iedere dag weer honderd afspraken inplannen. Bloed prikken en vervelende patienten te woord staan.



Werk wordt betaald omdat het gedaan moet worden, niet omdat het zo leuk is. Dan zouden mensen er voor betalen.Wat een onzin. Je kunt je werk toch leuk vinden om te doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:dropje1904 schreef op 02 oktober 2014 @ 11:19:

Ik vind mijn opleiding niet leuk. Ik wil niet mijn leven lang röntgenfoto's maken. Vanaf het begin heb ik spijt dat ik geen doktersassistente ben gaan doen. Maar ik ben na het vmbo-tl HAVO gaan doen en moest en zal een hbo opleiding volgen. Ik weet zeker dat doktersassistente mijn droombaan is. Misschien kan ik de echografie erbij pakken. Tegenwoordig hebben veel dokterspraktijken een echo apparaat.



Het is de bedoeling als een dokterspraktijk je opleiding betaalt, je daar in dienst blijft. Dat is met alle inservice opleidingen. Dat ik werken en leren tegelijk en je opleiding word betaald door je werkgever. Ik had dus gehoopt dat dat ook het geval was bij de opleiding doktersassistente.



Ik baal er altijd zo om dat mensen zeggen je bent gek! Je hebt straks een hbo diploma! Maar als ik het werk niet leuk vind, heb ik daar niks aan. Ik heb liever dat in met plezier naar mijn werk ga, dan dat ik weer elke dag buikpijn heb.Ik vind je niet gek hoor. Het is wel handig dat je dadelijk het HBO-diploma hebt, want daar heb je altijd iets aan. Als dat jouw droombaan is dan moet je er gewoon voor gaan. Maakt niks uit wat een ander zegt, het is jouw leven.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als doktersassistente in een ziekenhuis en het klopt wat Minnimouse zegt. Thuisstudies staan minder goed aangeschreven. Stageplekken vinden is moeilijker (die liggen al niet voor het oprapen) en werk vinden idem. Op één vacature komen zo 50-60 brieven binnen. De luxe is er dus om de meest ideale kandidaat uit te kiezen. En dat zijn doorgaans toch de mensen zonder thuisstudie diploma.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 02 oktober 2014 @ 11:28:

[...]





Wat een onzin. Je kunt je werk toch leuk vinden om te doen?Natuurlijk, maar om nou per definitie te verwachten dat je werk iedere dag een groot feest is is voor verreweg de meesten onder ons niet reeel.
Alle reacties Link kopieren
Meiden... Welk werk is nou wel leuk... 100 röntgen foto's per dag maken, nou dat is pas leuk.. Of weer naar kantoor en brieven schrijven... Of weer voor de klas staan met die vervelende kinderen..



Ik vind het leuk om met mensen om te gaan en om kleine medische handelingen uit te voeren. Het liefst zou ik dokter willen worden maar daar heb ik de hersens niet voor haha! En de röntgen afdeling is gewoon net iets te heftig voor mij.



Ik ga het nog eens allemaal goed uitzoeken. Bedankt voor de reacties en tips in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Maar een opleiding bij de nipa of capabel is aardig prijzig... Daarnaast komen de reiskosten er ook nog bij..
Alle reacties Link kopieren
Nipa staat wel echt heel goed bekend. Dus ik zou het zeker overwegen. Over Capabel hoor ik minder enthousiaste verhalen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven