Werk & Studie alle pijlers

Scheidegger College, ervaringen?

28-08-2014 13:04 8 berichten
Hoi,



Ik heb mij een aantal maanden geleden aangemeld voor een versnelde opleiding van 15 maanden bij Scheidegger College. Dit omdat ik jaren niet naar school ben geweest en het niet zie zitten om gelijk 4 jaar aan een studie vast te zitten.

Na een paar weken werd ik gebeld dat er te weinig aanmeldingen waren voor de door mij gekozen opleiding en er werd mij iets soortgelijks aangeboden. Ik ging akkoord en ben vervolgens uitgenodigd voor een intaketoets/niveautest waarna mij werd verteld dat ik aangenomen zou zijn.

Tot op heden is er veel onduidelijkheid. Ik heb geen bevestiging ontvangen dat ik zou zijn aangenomen, geen datum wanneer de opleiding zal starten en ik zou stage moeten lopen maar ik heb geen idee vanaf wanneer, hoeveel en welke dagen dit zou moeten gebeuren.

Ik heb geprobeerd een e-mail te sturen naar Scheidegger en moest een week op een reactie wachten waarin stond dat mevrouw ook nog niet wist hoe of wat. De opleiding zou over een week of twee moeten starten, is dit normaal?



Mijn vraag is dus of iemand ervaringen heeft met Scheidegger College? Iemand die er studeert en mij iets meer kan vertellen hoe of wat. Ik heb er nl weinig vertrouwen meer in en dat terwijl ik zo'n zin had om weer te beginnen!



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gekeken naar een opleiding maar vind 6000 euro per jaar te veel.
Alle reacties Link kopieren
Ze staan niet bepaald goed bekend, ik zou zeggen, kijk hier eens.



http://www.springest.nl/scheidegger#ervaringen
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kan me iets vaags herinneren over scheidegger en een programma als kassa of zoiets. Daar kwamen ze behoorlijk negatief in het nieuws.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
In 1980 m'n tiepdiploma gehaald bij Scheidegger. Maar ondertussen is het een totaal andere organisatie geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Scheidegger opleiding gedaan en mij is het wel goed bevallen. Alleen was die opleiding niet te vergelijken met wat jij van plan bent te doen. Overigens vond ik t wel vreselijk veel geld voor een diploma waar ik nooit iets mee heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi waarschijnlijk is het op dit moment nog niet bekend of ze gaan starten omdat er niet voldoende aanmeldingen zijn. Ze wachten zo lang mogelijk met afbellen. De praktijk leert dat er na de vakantie soms ineens nog aanmeldingen binnen komen. Ik begrijp dat je wilt weten waar je aan toe bent. Maar mijn ervaring met andere cursusaanbieders is niet anders. Hopelijk krijg je snel bericht
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 28 augustus 2014 @ 13:15:

In 1980 m'n tiepdiploma gehaald bij Scheidegger. Maar ondertussen is het een totaal andere organisatie geloof ik.



Vroeger toen ze nog alleen typecursussen deden was het een goede organisatie die goed aangeschreven stond.



Maar daar zijn ze inderdaad al lang niet meer mee te vergelijken.

Nu is het waardeloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven