Werk & Studie alle pijlers

Scriptie: omvang en hoe lang heb je er over gedaan?

17-07-2013 18:04 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand start ik met mijn scriptie. De richtlijn is minimaal 12.500 woorden.

Ik vraag me af: wat was/is de omvang van jouw scriptie en hoe lang heb je er over gedaan / denk je te gaan doen? Hoeveel uren per week besteedde je er ongeveer aan?
Alle reacties Link kopieren
Ha. Een mooi topic om in te soggen.



Ik ben al ruim een jaar "bezig" met mijn scriptie. Echt actief bezig nu ongeveer 3 weken. Omvang 10.000 woorden en ik zit nu op 5000 waar ik (actief) 5 dagen in totaal over gedaan heb (echt dingen uitzoeken en schrijven) dus lezen (waarvan veel wat weer in de recycle bin kon) en ervover filosoferen niet meegerekend. Ik moet over 2 weken uiterlijk klaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er denk ik totaal anderhalve week fulltime aan gewerkt over 4 maanden verspreid.
Alle reacties Link kopieren
Wij moesten ong 25 pagina's alleen maar getypt. Dus zonder afbeeldingen
Alle reacties Link kopieren
Bachelorscriptie trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel ects was die scriptie fjordson?
Alle reacties Link kopieren
Masterscriptie, 4 maanden, 30.000 woorden.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel werk is het strikt gezien niet. Ik vind het vooral psychisch zwaar op momenten. Maar als je het gedaan hebt...ben je wel klaar. De welbekende laatste loodjes.
Alle reacties Link kopieren
TO: het hangt van je studierichting en de aard van de studie af. Is het een empirische studie, waarbij je data moet verzamelen, en moet analyseren, of is het een literatuuronderzoek?
Alle reacties Link kopieren
quote:mwfrwwpy schreef op 17 juli 2013 @ 18:19:

TO: het hangt van je studierichting en de aard van de studie af. Is het een empirische studie, waarbij je data moet verzamelen, en moet analyseren, of is het een literatuuronderzoek?

Dit is idd wel belangrijk.



Ik doe een literatuurstudie. Achteraf een beetje spijt van trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Combi. Gedeeltelijk literatuuronderzoek en ik doe een praktijkonderzoek onder ongeveer 20 mensen. De uitkomsten moet ik analyseren en verwerken. Daar zie ik nog het meest tegen op...

Puur tekst schrijven vind ik niet zo moeilijk.
Ik heb er twee maanden over gedaan, 100 pagina's. Geen idee meer hoeveel woorden. Maar het was kwalitatief onderzoek, dat is altijd wat meer slap geoewehoer.
Masterscriptie empirische studie in vier maanden.



Wat mij hielp was een strakke tijdsplanning. Ik deed het naast mijn fulltime baan en wilde voor kerst klaar zijn. Dat was een mooie stok achter de deur.
Alle reacties Link kopieren
Ik begeleid zelf scripties Psychologie aan de universiteit. Voor een masterscriptie (18 ECTS) werken studenten hier doorgaans van september tot juni/juli 1 dag per week aan, dit is in principe voldoende. Ik zou inschatten 45 keer 8 uur in totaal. Dus als je er gedurende kortere tijd elke dag aan werkt en doorwerkt zou het ook moeten lukken, mits het goed loopt met de dataverzameling.
Mijn masterscriptie omvat 40EC (tweejarige master). Er is geen minimum/maximum aantal woorden of pagina's. Ik heb wat scripties van anderen bekeken, en alles tussen de 25 en 250 pagina's komt voor. De meesten zitten tussen de 50 en 120 pagina's. Veel mensen gaan over hun tijd heen, ik ken bijvoorbeeld mensen die al ongeveer 2 jaar bezig zijn... ik ben zelf 3 maanden geleden begonnen en hoop eind dit jaar klaar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn masterproject voor Biochemie is 60 EC, maar ik deed er ook vakken naast, dus uiteindelijk 14 maanden labwerk. Ik ben nu bijna 7 weken echt aan het schrijven en ben bijna klaar. Ik denk dat ik rond de 130-140 pagina's uitkom uiteindelijk. Dat ik is ook wel zo'n beetje het maximale wat ik van anderen gezien heb.
140 pagina's (ik ben nogal lang van stof), 30 studiepunten of hoe heette dat ook alweer, ects? We hadden er een half jaar voor (ook een tweejarige mastert).
Alle reacties Link kopieren
literatuuronderzoek. 30 pagina's en full time 2 weken verspreid over 6 maanden.

Mijn begeleider deed er erg lang over om het na te kijken. Op mijn opzet kreeg ik na 2 maanden een reactie. Een keer ingeleverd en na 3 maanden inhoudelijk een reactie en toen heb ik het in 1 keer afgemaakt en was het ook goed. ( hij keek hem de laatste keer gelukkig wel meteen na)
Alle reacties Link kopieren
HBO studie naast mn baan. Tweedagen op de werkvloer om onderzoek/interviews te houden en werkervaring op te doen. Dat laatste telde voor mij eigenlijk het meest. Scriptie was 60 paginas, heb er 5mnd over gedaan. Onderzoek leverde direct een leuke baan op en ik ben betrokken bij het project waar mn scriptie over ging
Alle reacties Link kopieren
Omvang was ongeveer 50 blz. Ik heb het gedaan binnen 6 weken, maar dat zou ik niet aanraden, zeker niet als je al kinderen hebt ;)

Mijn laatste scriptie had een omvang van ongeveer 30 blz en daar heb ik meer de tijd voor genomen, ongeveer 5 maanden. Dat vind ik wel redelijk.
Mijn scriptie was 50 pagina's excl bijlagen. Van echt de eerste oriëntatie tot definitief inleveren was 15 maanden, waarvan 6 maanden dataverzameling. (Was echt een enorm onderzoek)

Dit was voor mijn masterthesis incl stage en ik was van die 15 maanden er 8 zwanger ;)
quote:1983-ehv schreef op 17 juli 2013 @ 18:04:

Volgende maand start ik met mijn scriptie. De richtlijn is minimaal 12.500 woorden.

Ik vraag me af: 1. wat was/is de omvang van jouw scriptie en 2. hoe lang heb je er over gedaan / denk je te gaan doen? 3. Hoeveel uren per week besteedde je er ongeveer aan?

1. Master scriptie/ omvang weet ik niet meer.

2. 3 maanden.

3. Volgens mij maakte ik er (fulltime) 40-urige werkweken van.
WO masterscriptie van 50 bladzijde van oriëntatie tot afstuderen in 4 maanden. Ik werkte er ongeveer 32 uur per week aan.
Alle reacties Link kopieren
1. bachelorscriptie, 14.000 woorden waar 5.000 minimum was.

2. 10 maanden

3. met moeite 2 uur per week, eind mei 1,5 week en begin juli 4 dagen geknald en toen zo'n 30 u p/w
Alle reacties Link kopieren
1e master: 36 ECTS 9 maanden 40-45 uur per week, 60 paginas. Maar wel met 3 maanden veldwerk in Costa Rica

2e master 36 ECTS 7 maanden 40-45 uur per week, 80 paginas. 1 maand veldwerk in Duitsland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven