Werk & Studie alle pijlers

Serieus? Wat slordig.

29-08-2014 13:11 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat denk jij wanneer je de onderstaande zin leest?



Mocht je niet in aanmerking komen voor de vacature, dan wordt je hier niet nader over bericht.



Ik kreeg vanochtend dus deze mail (onderdeel van de mail) van een bedrijf waar ik gesolliciteerd heb. Ik vind het eigenlijk echt niet kunnen, daar kom je in groep 8 van de basisschool al niet meer mee weg.

Zeker omdat het duidelijk om een algemene mail gaat, deze is niet persoonlijk voor mij geschreven. Zal ik ze hierover een mail sturen? Of beter van de domme houden en hopen dat ik uitgenodigd word? Wil niet vooraf als bijdehand/ betweter worden gezien.
Alle reacties Link kopieren
Als je zeker wil weten dat je de baan niet zal krijgen zou ik er over mailen. Betweterigheid doet het niet zo goed in een sollicitatieprocedure. Ik snap het wel, tegenwoordig krijgen ze 300 reacties op een vacature. Het is ondoenlijk als HR medewerker om al die 300 mensen persoonlijk aan te schrijven.



En dan zouden ze nog maar 1 vacature hebben. Stel je voor dat ze er 3 open hebben staan. 3 x 300 persoonlijke reacties? Echt niet te doen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Nog netjes dat ze vermelden dat je niks te horen krijgt als je niet uitgekozen wordt :P



Veel bedrijven laten gewoon helemaal niks horen. En in andere gevallen krijg je gewoon een standaard brief dat je niet gekozen bent.



Ik zou zeker hier niets over zeggen eerst maar afwachten of je iets hoort.



Wel is het een beetje kneuterig zin
Het is niet zo netjes, maar wel begrijpelijk als je honderden sollicitaties krijgt. Ze kunnen niet iedereen een persoonlijke e-mail sturen.
Alle reacties Link kopieren
ze bedoelt de spelfout wordt
Alle reacties Link kopieren
Niemand die het opvalt dat het gaat over de T in " dan wordt je hier " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bedoel je de spelfout wordt?...Vind ik ook niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 29 augustus 2014 @ 13:13:

Als je zeker wil weten dat je de baan niet zal krijgen zou ik er over mailen. Betweterigheid doet het niet zo goed in een sollicitatieprocedure. Ik snap het wel, tegenwoordig krijgen ze 300 reacties op een vacature. Het is ondoenlijk als HR medewerker om al die 300 mensen persoonlijk aan te schrijven.



En dan zouden ze nog maar 1 vacature hebben. Stel je voor dat ze er 3 open hebben staan. 3 x 300 persoonlijke reacties? Echt niet te doen.Dan kun je natuurlijk best nadenken over die ene zin die je al die 300 sollicitanten stuurt.
Alle reacties Link kopieren
Om welke vacature gaat het? Ik kan me namelijk ook zo maar voorstellen dat het bij bepaalde beroepen juist een pré is als die fout is opgevallen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Fijne spelfout ja en een beetje vreemd om twee ontkenningen te gebruiken.



Verder zou ik het lekker langs me heen laten gaan.
.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Ik bedoel de spelfout. Ik vind het zo oenig, zeker omdat er HBO niveau gevraagd wordt. Dus alle sollicitanten (want het zijn er heel veel volgens de mail) krijgen deze tekst.
Alle reacties Link kopieren
Als niet alles van deze ene baan afhangt zou ik het geloof ik melden. Als was het maar om te kijken of ze eigen initiatief etc kunnen waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij het gaat om een vacature als leerkracht of spellingchecker zou ik er niks van zeggen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het wel een test Om watvoor vacature gaat het?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 augustus 2014 @ 13:16:

Niemand die het opvalt dat het gaat over de T in " dan wordt je hier " ?Tja, slordig, maar ik zie wel meer slordige fouten in sollicitatiebrieven (en nog wel erger ook). Ik vind dit nu niet echt een topic waard, eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:kaneelkoekje schreef op 29 augustus 2014 @ 13:19:

Ja. Ik bedoel de spelfout. Ik vind het zo oenig, .



Is het ook.



Het kan twee kanten op; of je valt meteen af, of je valt positief op.

Als jouw mail terecht komt bij degene die de tekst opgesteld heeft, is de kans - lijkt mij - het grootst dat hij/ zij jou een vervelend mens vindt.

Als directeur van zo'n bedrijf zou ik blij met je zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een extreem slordige dt fout. Je zou kunnen overwegen om een tijdje te wachten (als je weet wanneer je eventueel wel een positief bericht zou ontvangen) en dan toch een vriendelijke mailtje sturen op ze op hun fout te wijzen.



Als het een functie is waar oog voor detail belangrijk is zou ik het bijna overwegen om het toch door te sturen. Al is het natuurlijk wel zo dat de fout hiervan bij HR ligt, en ik weet niet of HR dan meteen naar oversten zou stappen om te melden dat je zo oplettend bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:boterhammie schreef op 29 augustus 2014 @ 13:14:

Wel is het een beetje kneuterig zin Inclusief knoeperd van een spelfout.
I would rather shit in my hands and clap
Oenig en triest..het lijkt wel of de kinderen tegenwoordig geen fatsoenlijk Nederlands meer leren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 29 augustus 2014 @ 13:19:

Als niet alles van deze ene baan afhangt zou ik het geloof ik melden. Als was het maar om te kijken of ze eigen initiatief etc kunnen waarderen.Ja, ik dacht ook eventjes dat het misschien een test zou zijn oid, maar de vacature heeft niet echt iets met tekstschrijven te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had TO verkeerd begrepen, dus verkeerd antwoord
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Volgens mij zou het zelfs "dan ontvang je hierover geen nader bericht" moeten zijn.

Dus wat mij betreft een spel- en een stijlfout.



Slordig inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 29 augustus 2014 @ 13:21:

Oenig en triest..het lijkt wel of de kinderen tegenwoordig geen fatsoenlijk Nederlands meer leren.Je bedoelt het lijkt wel of volwassenen geen fatsoenlijk Nederlands hebben geleerd? Ik neem aan dat die zin door een volwassene en niet door een kind is geschreven.
quote:Mevrouw75 schreef op 29 augustus 2014 @ 13:27:

[...]





Je bedoelt het lijkt wel of volwassenen geen fatsoenlijk Nederlands hebben geleerd? Ik neem aan dat die zin door een volwassene en niet door een kind is geschreven.



Ik moet eerlijk zeggen: je leest tegenwoordig zo ontzettend veel d/t-fouten (op dit forum, maar ook in de krant of in ondertitelingen) dat ik zelf ook steeds meer fouten maak. Gelukkig zie ik ze zelf en kan ik het corrigeren, maar als je "wordt je" vaker ziet, wordt het steeds normaler.



Misschien moet ik niet zo vaak op dit forum rondhangen
Alle reacties Link kopieren
Prima uitnodiging tot een ludieke reactie om zodoende op te vallen tussen de ongetwijfeld talloze sollicitatiebrieven.



Het blijft een risico, maarja.
conversation = awareness

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven