Werk & Studie alle pijlers

Stomme fout gemaakt met solliciteren: nog herstellen?

23-09-2014 16:17 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
OMG ik schaam me zo diep. Heb vanmorgen gesolliciteerd op een hele leuke vacature. In de vacature stond dat de sollicitatie gericht moest worden aan een bepaald e-mailadres. Er stond verder geen geslacht of voor- en achternaam bij. Vanwege herkenbaarheid kan ik de naam natuurlijk niet zeggen maar ik heb me dus vergist.



Er stond zoiets als pietabeel@xx.nl. Ik ging er dus vanuit dat het de heer Piet Abeel was. Nu blijkt het mevrouw Pieta Beel te zijn. Zo'n idee dus.



Ik heb voor de sollicitatie wel gezocht maar kon dus verder niets vinden hierover. Nu kom ik (per toeval dus) op internet tegen dat het een mevrouw is.



Is het gek om er nog een mail achteraan te sturen of zo laten?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zo laten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Zo laten. Waarschijnlijk overkomt het haar veel vaker.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, moest er om lachen. Begrijpelijke fout, en ik kan me niet voorstellen dat je de enige bent die 'm heeft gemaakt. Ik zou Pieta Beel even bellen en het uitleggen. Wel vreemd dat er geen volledige naam in de vacature stond.
Met namen die op meerdere manieren uit te leggen zijn zul je vast de eerste niet zijn die deze fout maakt. Ik zou er niets achteraan sturen.

Die persoon had ook Henny, Robin of René kunnen heten, dan had je het ook niet zeker geweten. En inderdaad volgende keer goed zoeken (website, LinkedIn, Facebook).
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 23 september 2014 @ 16:20:

Sorry, moest er om lachen. Begrijpelijke fout, en ik kan me niet voorstellen dat je de enige bent die 'm heeft gemaakt. Ik zou Pieta Beel even bellen en het uitleggen. Wel vreemd dat er geen volledige naam in de vacature stond.



Misschien gebeurt het vaker maar ik vind het ook wel slordig van mezelf dat ik blijkbaar niet goed genoeg gezocht heb. En dat terwijl de functie zo leuk is!



Wat zou jij zeggen dan, als je zou bellen? "Dag mevrouw Beel, ik heb zojuist bij u gesolliciteerd en wil me hierbij even verontschuldigen voor het foutieve gebruik van uw naam" zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk val je nu juist op en ga je hierom uitgenodigd worden
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:goudenmeid schreef op 23 september 2014 @ 16:24:

[...]

Wat zou jij zeggen dan, als je zou bellen? "Dag mevrouw Beel, ik heb zojuist bij u gesolliciteerd en wil me hierbij even verontschuldigen voor het foutieve gebruik van uw naam" zoiets?

Ja, zoiets. Kort en helder in elk geval. Niet door het stof kruipen maar gewoon je fout herstellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 23 september 2014 @ 16:24:

Hopelijk val je nu juist op en ga je hierom uitgenodigd worden
You only live once, if you do it right: once is enough..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad even bellen, dan val je daarna denk ik alleen maar meer op in positieve zin. Tenzij het een enorm nors persoon is, maar dan kun je nu toch niks meer doen om het beter te maken.
Ik werk in een echte mannenwereld en krijg regelmatig post waarin ik word aangesproken als "Dhr." en ik ben dan not ammused. Ik zou een telefoontje wel op prijs stellen.
O, sorry, ik begreep je verkeerd; je las de naam vekeerd. Haha, dat vind ik eigenlijk wel weer grappig dan!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zo laten, heb ik ook wel eens gehad, ben toen toch gewoon uitgenodigd.
quote:AnAppleADay schreef op 23 september 2014 @ 16:32:

Ik zou inderdaad even bellen, dan val je daarna denk ik alleen maar meer op in positieve zin. Tenzij het een enorm nors persoon is, maar dan kun je nu toch niks meer doen om het beter te maken.Ik denk dat ik dit ook zou doen.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets als:



Renske Emmer



En jij zei



Geachte heer Rens Keemmer



?



Ik zou daar wel om lachen hoor
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je inderdaad positief opvalt als je even belt. In bijna iedere functie is het een groot pluspunt als je je eigen fouten herkent en er iets aan doet die te herstellen, heb je dat alvast laten zien 😄.
Alle reacties Link kopieren
Het overkomt iedereen wel een keer. Ooit werkte ik bij iemand die 'Jose' heette. Hij was spanjaard [spreek uit: Gosé]. Maar veel mensen dachten echt dat het een mevrouw was.



Gewoon kleine email erachteraan sturen met: "Geachte Mevrouw Beel, Recentelijk heb ik u een sollicitatiebrief gestuurd. Vandaag heb ik op internet gelezen dat het Mevr. XXX moet zijn en niet Dhr YYY; mijn oprechte excuses daarvoor. Groet.... " -- klaar.



Dat is wel zo netjes en zo zet je jezelf extra in the picture. Baadt 't niet, schaden doet 't zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 23 september 2014 @ 16:24:

Hopelijk val je nu juist op en ga je hierom uitgenodigd worden
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik word zo vaak als meneer aangeschreven (Werk ) en mij maakt het echt niets uit hoor. Dus ik zou het zo laten.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 23 september 2014 @ 16:51:

Zoiets als:



Renske Emmer



En jij zei



Geachte heer Rens Keemmer



?



Ik zou daar wel om lachen hoor



Ja, dit dus



De voornaam is geen hele veelvoorkomende naam.
Alle reacties Link kopieren
quote:daddy_gijs schreef op 23 september 2014 @ 16:57:

Het overkomt iedereen wel een keer. Ooit werkte ik bij iemand die 'Jose' heette. Hij was spanjaard [spreek uit: Gosé]. Maar veel mensen dachten echt dat het een mevrouw was.



Gewoon kleine email erachteraan sturen met: "Geachte Mevrouw Beel, Recentelijk heb ik u een sollicitatiebrief gestuurd. Vandaag heb ik op internet gelezen dat het Mevr. XXX moet zijn en niet Dhr YYY; mijn oprechte excuses daarvoor. Groet.... " -- klaar.



Dat is wel zo netjes en zo zet je jezelf extra in the picture. Baadt 't niet, schaden doet 't zeker niet.Ik heb net gebeld. Helaas nam er niemand op. Dus heb net een mail er achteraan gestuurd. Hopelijk wordt dat gewaardeerd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het grappig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat een paniek om niets....
Als ze zelf niet eens de moeite nemen om in de vacature te vermelden 'richt uw sollicitatie aan Mevr. Pieta Beel', maar enkel gemakzuchtig een mailadres plaatsen wat op meerdere manieren is uit te leggen, dan zul je zeker niet de enige zijn die het zo heeft opgevat. Lekker zo laten dus.
Jij hebt 'toevallig' op internet 'ontdekt' dat het een mevrouw betreft in plaats van een mijnheer.

Nou, dan was de vacature niet bepaald duidelijk geformuleerd, denk ik.



Ik zou me absoluut geen zorgen over mijn sollicitatie maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven