Werk & Studie alle pijlers

Switch maken, tips?

28-08-2014 10:08 10 berichten
.
anoniem_6515603645b0b wijzigde dit bericht op 13-11-2018 16:59
99.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je geen opleiding in die richting wil gaan doen dan wordt het toch moeilijker. Er zijn weinig instellingen die nog met lagere niveaus werken waar je geen opleiding voor nodig hebt.
Never give up hope.
.
anoniem_6515603645b0b wijzigde dit bericht op 13-11-2018 17:00
99.66% gewijzigd
Dat laatste zou je toch gewoon kunnen proberen? En wellicht dan eerst wat vrijwilligerswerk doen met geestelijk gehandicapten, zodat je je leidinggevende ervaring kunt aanvullen met ervaring met die werknemers.
Alle reacties Link kopieren
+1 voor merisi
..popcorn?
Is een baan als consulent niks?



Bijvoorbeeld kraamzorgconsulent, dan leg je huisbezoeken af en fungeer je als contactpersoon.
.
anoniem_6515603645b0b wijzigde dit bericht op 13-11-2018 17:00
99.46% gewijzigd
Misschien is het een idee om de kranten en online in de gaten te houden en kijk je welke baan je het leukst lijkt op dat gebied. Daarnaast kun je mensen die daar werken ernaar vragen. Vaak vinden ze het wel leuk om over hun vakgebied te praten. En wellicht is het mogelijk om een snuffelstage te gaan lopen. Dit alles om te kijken of het wel bij je past. Succes.
Oei, er zijn weinig banen in de zorg waar ze niet een afgeronde opleiding vragen. En als het zo is dan is het een heel laag ingeschaalde functie en zal je erg weinig gaan verdienen. Geeft in principe niet, maar als je nu leidinggevende bent zal het verschil in salaris, maar ook mogelijk in uitdaging, erg groot zijn.



Gewoon zoeken naar bedrijven/organisaties waar je zou willen werken en de vacatures bekijken. Je ziet gauw genoeg wat ze vragen. Als het je aanspreekt gewoon solliciteren, ook al heb je niet de juiste opleiding. Nee heb je... Kijk ook breed, ga eens rondgooglen. Toen ik een baan zocht vulde ik allerlei kreten in op Indeed (vacaturesite) en kwam wel eens op die manier bij iets nieuws uit. Of het bracht me op ideeën.



En netwerken zou in deze wel een goeie zijn denk ik. Iedereen die je kent erover spreken. Gebruik maken van linkedin.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven