Werk & Studie alle pijlers

Terugvallen vanuit ww uitkering naar ziektewet na bevalling

01-10-2014 08:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas ben ik onlangs ontslagen door economische crisis.



Liep al na m'n bevalling met bepaalde klachten, maar zo gelukkig en dacht dat t erbij hoorde die klachten. Wel ziekenhuis gegaan ervoor maar gaven iets anders aan.



Nu kom ik eergisteren achter waar de klachten vandaan komen, en is niet fijn en moet veel gaan doen om te herstellen om operatie te voorkomen.



Heeft iemand ervaring mee vanuit ww uitkering terugvallen ziektewet met oorzaak bevalling? Zit hier een termijn aanvast na bevalling. Is namelijk bijna 17 weken geleden.



Dank alvast.
Bel het UWV.
Normaal gesproken heb je nog 15 weken wachttijd voordat je vanuit de WW de ziektewet in kunt. Je WW loopt in die tijd gewoon door en je kunt vrijgesteld worden van sollicitatieplicht.



Of dat anders is als de ziekte bevallingsgerelateerd is, dat weet ik niet. Dus inderdaad, bel het UWV. Zij kunnen je verder informeren.
Ik denk dat je gewoon genoegen moet nemen met de WW of gewone ziektewet. Dus 70% ipv de 100% die je anders had gekregen indien je deze klachten eerder had aangegeven.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties. Ga UWV inderdaad bellen.



Het is geen 15 weken maar 13 weken, dat staat wel heel goed genoteerd. Maar niks over termijn van terugval ziektewet ivm bevalling oorzaak.
Misschien maakt het voor de ziektewet ook niets uit wat de oorzaak is. Misschien wel. En misschien ben je te laat met bevallingsgerelateerde klachten als dat al 17 weken geleden is.



De enigen die je nader kunnen informeren zitten bij het UWV.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:loupie schreef op 01 oktober 2014 @ 15:54:

Ik heb je net geprobeerd een pb te sturen, maar weet niet zeker of het gelukt is, kan hem namelijk nergens terug vinden.Heb inderdaad geen pb ontvangen. Wat raar. Ga eens kijken of t lukt om jou te sturen.
Alle reacties Link kopieren
quote:loupie schreef op 01 oktober 2014 @ 15:54:

Ik heb je net geprobeerd een pb te sturen, maar weet niet zeker of het gelukt is, kan hem namelijk nergens terug vinden.Volgens mij is t gelukt.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven