Werk & Studie alle pijlers

Thuiswerk?

18-10-2012 09:47 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb een vraag;ik heb een vaste parttime baan maar wil hier graag, zsm, weg. Ik heb plannen van wat ik in de toekomst zou willen maar weet nog niet of dat ook echt haalbaar is, hoe ik dat aan ga pakken enz, en zal zowiezo op langere termijn pas zijn.Omdat ik geen ontslag kan nemen voordat ik iets anders heb, dacht ik als 'overbruggings baan' puur voor de inkomsten aan thuiswerk,ook handig voor mij om te combineren met mijn dochtertje en tussendoor de tijd om bezig te houden met wat ik echt wil.

Doet iemand thuiswerk en bestaat er eigenlijk betrouwbaar thuiswerk waaruit je een (parttime) inkomen kunt halen? (en dan bedoel ik niet dat 'geld-verdienen-met-reclame of- business-mailtjes-beantwoorden- voor 1cent per reactie' die je per mail(spam)krijgt,en dat soort dingen).

Ik weet dat je tegenwoordig blij mag zijn met vast werk maar ik ben er achter dat dit echt niet is wat ik wil blijven doen qua soort werk en ook wat andere factoren daar spelen een rol, wil dus ook niet intern iets anders ofzo.Ik wil gewoon weg..

Heeft iemand een tip of advies...?
Met een beetje geduld en doorzoeken naar een baan kun je toch gewoon krijgen wat je wilt? Vind het niet echt verstandig in deze barre tijden om zomaar een baan op te geven en met thuiswerk merk je al snel dat je, om ongeveer hetzelfde te verdienen, je drie keer zo hard moet werken.
Ben je goed in schrijven? Dan is het mogelijk om in opdracht artikelen te schrijven. 5 euro per artikel en volgens mij na elke 50 die je hebt geschreven, 0,50 cent meer, tot een maximum van 8 euro. Het kan ook zijn per 100 artikelen hoor, dus dat duurt wel een tijdje voor je dat bereikt. Maar als je goed bent, kun je dus 2 artikelen per uur schrijven. Het zijn vaak wel heel moeilijke/irritante opdrachten, schrijven over dekbedden bijvoorbeeld, maar ook wel over rijbewijs halen, een bepaald dieet, etc. etc.

Ik vind het wel tegenvallen, er gaat best veel tijd in zitten, om maar niet te vergeten de discipline die je moet hebben om te schrijven. Er is geen baas die je achter je vodden zit. Verder ook lastig als je nog een kleintje rond hebt lopen, die je steeds uit je concentratie haalt.
Thuiswerk, echt goed thuiswerk, is bijna niet te vinden.

mss dat je thuis data-entry werk kan doen ( gegeven invoeren ).

Dingen als fotolijstjes maken, snoep inpakken en weet ik veel wat vergt heel veel tijd, heeeeel veeeeeeeel tijd en brengt erg weinig op.

Ik zou blijven waar je zit en ondertussen solliciteren.
quote:borodini_ schreef op 18 oktober 2012 @ 10:45:Dingen als fotolijstjes maken, snoep inpakken en weet ik veel wat vergt heel veel tijd, heeeeel veeeeeeeel tijd en brengt erg weinig op.

En je zit met bérgen materiaal in huis volgens mij. Heb het ooit wel eens in een reportage gezien geloof ik, van die mensen die toch al kleinbehuisd zijn omdat ze het niet breed hebben, en dan ook nog 20 kartonnen dozen met fotolijstjes/snoep/kerstdecoraties/whatever kwijt moesten.

En dan aan een uurloon van 2 euro komen
Echt goed thuiswerk bestaat helaas niet. Tenzij je dus voor je baas (af en toe) thuis werkt, maar dat valt - vind ik - niet onder thuiswerk wat bedoelt word.

Laatst las ik dat iemand thuiswerk deed, en het produkt daarvan in de winkel zag liggen voor een euro of 6, terwijl zij er per produkt 2 cent voor kreeg. Dan denk je ook: waar doe je het dan voor?
Ik las laatst wel iets op internet over vertaalwerk, maar dan moet je Engels goed zijn (bij mij een ramp). Google maar eens, misschien dat je zoiets ook kunt vinden.
Liaatje, wat jij wil is toch totaal niet realistisch? Thuiswerk waar je nog zo'n 800 euro per maand voor krijgt en wat leuker is dan je nu doet, in afwachting van datgene wat je echt wilt.

Lekker blijven zitten waar je nu bent en van daaruit solliciteren naar iets nieuws. Het is ook makkelijker solliciteren vanuit een baan dan vanuit geen baan.
quote:noujaaa schreef op 18 oktober 2012 @ 10:12:

Ben je goed in schrijven? Dan is het mogelijk om in opdracht artikelen te schrijven. 5 euro per artikel en volgens mij na elke 50 die je hebt geschreven, 0,50 cent meer, tot een maximum van 8 euro. Het kan ook zijn per 100 artikelen hoor, dus dat duurt wel een tijdje voor je dat bereikt. Maar als je goed bent, kun je dus 2 artikelen per uur schrijven. Het zijn vaak wel heel moeilijke/irritante opdrachten, schrijven over dekbedden bijvoorbeeld, maar ook wel over rijbewijs halen, een bepaald dieet, etc. etc.

Ik vind het wel tegenvallen, er gaat best veel tijd in zitten, om maar niet te vergeten de discipline die je moet hebben om te schrijven. Er is geen baas die je achter je vodden zit. Verder ook lastig als je nog een kleintje rond hebt lopen, die je steeds uit je concentratie haalt.Hier ben ik wel in geïnteresseerd. Ik schrijf nu freelance doktersromans en dat is best leuk werk, maar het lijkt me fijn om er af en toe juist wat kortere opdrachten bij te doen. Hoe kom je aan dit werk?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Webwinkel?
Betrouwbaar thuiswerk waar je ook nog een leuk bedrag mee kan verdien is schaars. Wel heb ik onlangs via een callcenter in Amsterdam een baan aangeboden gekregen om vanuit huis te doen. Dit zou dan zo'n ¤ 9,00 per uur opleveren. Ze zochten mensen die tussen 12 en 36 uur vanuit huis willen werken. Het leek mij op zich erg leuk, maar heb het afgeslagen omdat ik een beter aanbod kreeg (geen thuiswerk).
Bedankt voor jullie reacties,

Thuiswerk als ideale 'goudmijn ' verwacht ik zeker niet, weet dat dat niet realistisch is.maar er zijn dus wel mogelijkheden als ik het zo lees.;

Noujaaa ik kan idd best goed schrijven,dat in opdracht artikelen schrijven lijkt me dan ook best leuk, hoe

kan ik daarvoor in contact komen/waar informeren?

Sum84 welk callcenter in Amsterdam was dat?Klinkt ook wel interessant om eens te informeren(of was het telefonische verkoop..?)
Oja Susan jij schrijft romans, is dat 'voor je brood' zeg maar? Of voor erbij? Je hebt dus al boeken uitgegeven? Vraag me af hoe dat werkt,en wat je nou bv voor een boek krijgt ed. Ik schreef vroeger ook veel, en vind schrijven en taal nog steeds leuk. En interessant dus!
Ik heb een roman geschreven die in 2006 is uitgegeven, daar heb ik alles bij elkaar ongeveer 3500 euro mee verdiend. Je kunt er dus niet van leven, tenzij je bestsellerschrijver bent of subsidie kunt krijgen, maar dat is allebei vrij moeilijk.

Nu schrijf ik dus doktersromans, maar dat zijn meer lange verhalen die in een soort tijdschriftje komen, per aflevering staan er twee verhalen in, maar dat is dus iets anders dan een roman schrijven. Op zich zou je daar in theorie wel van kunnen leven, als je fulltime zou kunnen schrijven en er zou genoeg werk zijn. Je bent niet in vaste dienst, dus je loopt wel het risico dat er niet voldoende werk voor je is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ben het niet eens met bovenstaande reacties, ik werk zelf thuis en kan er best een leuk inkomen uithalen, het is geen slapend rijk formule hoor want je moet er wel echt wat voor doen maar als jij correct Nederlands kan schrijven en een beetje goed kan doortikken is het zeker wel realistisch
Seks sms'jes sturen dus, Sammieshiba? Ken ook iemand die dat deed. Leuk voor erbij (voor haar dan) maar ervan leven? No way.

Er is niet veel betrouwbaar thuiswerk waar je echt inkomen uit kunt halen.

Mijn ouders hebben zo'n 20 jaar geleden een blauwe maandag pennen in elkaar gezet o.i.d. Waren ze uren mee bezig en dan kregen ze 15 gulden ofzo.

Ken wel iemand die via Annie (callcenter) vanuit huis belt. Outbound dus. Dat is volgens mij wel een betrouwbaar bedrijf maar het werk moet je maar net liggen. Ik zou op zoek gaan naar een "gewone" baan.
Ik schrijf ook artikelen en verdien er 4 jaar en honderden artikelen later zo'n ¤500 per maand mee. Het is een berg investeren maar het loont zeker. Ook wanneer ik maanden niet schrijf, blijf ik geld krijgen voor eerder geschreven artikelen
Heb je het überhaupt zelf gedaan? Zo niet dan kan jij dus helemaal niet weten of je er wel of niet van kan leven. Ook hier geld natuurlijk hoe meer tijd je erin steekt hoe meer je verdiend, zoals ik al eerder zei is het geen slapend rijk formule, je werkt freelance dus je moet er echt wat voor doen.

En betrouwbaar thuiswerk is het trouwens wel alleen moet je dus kijken of je zoiets zou willen of niet, er zijn ook meer dan genoeg dames die achter de webcam werken en daarmee een fulltime salaris uithalen, alleen is dat niet voor iedereen weg gelegd.

Ik ben het wel eens dat reclames kijken e.d. weinig tot niets oplevert. Maar in de "erotische" branche zoals je het zo mooi zegt is er zeker een goed inkomen te halen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven