Werk & Studie alle pijlers

Voor het eerst in bijna 20 jaar gesolliciteerd. En nu?

01-08-2014 23:05 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt: ik heb voor het eerst in bijna 20 jaar gesolliciteerd naar een andere baan.

Deze vacature zag ik afgelopen zondag staan op de eigen website (ziekenhuis) en dezelfde dag was ook de sluitingsdatum.

Brief gestuurd...eh...ik bedoel gemaild diezelfde dag nog.

Nu had ik nog wat vragen die ik dinsdag telefonisch heb kunnen stellen. Hierbij gaf contactpersoon aan m'n brief nog niet van P&O te hebben ontvangen.

De sollicitatiegesprekken staan gepland voor week 33.

Aangezien ik niet weet wat ik kan verwachten: wanneer zou ik een mogelijke uitnodiging kunnen ontvangen? (Vergeten te vragen).

Is daar een gebruikelijke termijn voor? Kan dat nog, of had ik deze dan al wel ontvangen?

Of is daar niet een richtlijn voor?

Waar ik eerst redelijk zeker van mezelf was, wordt ik nu steeds onzekerder over alles ( brief, telefoongesprek).

Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat er op elke vacature zon 300 mensen reageren, en dat er een redelijke kans is dat je gewoon een standaard afwijzingsmail krijgt?



Je doet alsof je de baan al hebt ;)



Ik wens je wel veel succes hoor! Laat je het weten?
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel: ....worD ik steeds ...

(Vanaf telefoon , sorry voor taalfouten)
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op vrijdag 01 augustus 2014 23:11 Je weet dat er op elke vacature zon 300 mensen reageren, en dat er een redelijke kans is dat je gewoon een standaard afwijzingsmail krijgt?



Je doet alsof je de baan al hebt ;)



Ik wens je wel veel succes hoor! Laat je het weten?





Ik weet dat er in mijn beroepsgroep een tekort is of aan het ontstaan is.

Ook willen ze graag meerdere mensen.

Stiekem hoop ik daarom wel op een uitnodiging.

Maar niets is zeker, daar ben ik me goed van bewust.

Ik vind het alleen zo spannend, weet niet zo goed hoe het werkt tegenwoordig
Alle reacties Link kopieren
Als op zondag de sluitingsdatum is, dan worden alles op maandag bij elkaar geraapt. Afhankelijk van roosters ed kan het pas zijn dat een leidinggevende op woensdag of donderdag dan alle mails in zijn bezit krijgt, tenzij P&O alvast een voorselectie doet. Misschien moeten ze nog wachten op iemand die a.s. maandag van vakantie terug komt. Dus die bevestiging komt echt nog wel.

En wanneer je evt. een uitnodiging zou kunnen krijgen? Hangt wederom af of men op vakantie is of niet, maar tussen nu en eind augustus. Kortom, je weet nog niks, je moet gewoon geduldig afwachten.
Alle reacties Link kopieren
je hebt als voordeel dat je intern gesolliciteerd hebt, dat scheelt. Tja en wanneer je een antwoord kan verwachten? Geen idee. Mijn ervaring is soms snel en soms lijkt het echt eeuwen te duren. Gewoon afwachten dus... Succes.
Alle reacties Link kopieren
Geen ongeschreven regels dus. Afwachten dan maar. Dank voor jullie antwoord!
Alle reacties Link kopieren
Nak je kunt toch ook even langs betreffende afdeling lopen en wat belangstellende vragen stellen? Dan hoor je meteen hoe de procedure is. In het bedrijf waar ik werk is dat heel gewoon bij een interne sollicitatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:benq schreef op zaterdag 02 augustus 2014 09:03 Nak je kunt toch ook even langs betreffende afdeling lopen en wat belangstellende vragen stellen? Dan hoor je meteen hoe de procedure is. In het bedrijf waar ik werk is dat heel gewoon bij een interne sollicitatie.



Het gaat niet om een interne sollicitatie.

Ik bedoelde met 'vacature op eigen website' dat de vacature niet op een banasite stond
Alle reacties Link kopieren
Sorry; banen-site (telefoon)
Alle reacties Link kopieren
TO: de sollicitatieprocedures duren tegenwoordig behoorlijk lang, vraag mij niet waarom. Heb je voor deze vrijdag de 8e niets gehoord dan ben je helaas afgewezen. Het kan ook zijn dat ze eerst een aantal kandidaten spreken en als daar niets tussen zit kan het zijn dat ze misschien alsnog uitnodigen. Zo niet dan ontvang je de definitieve afwijzing pas na week 34/35. Als ze al reageren want dat is tegenwoordig ook normaal lijkt het wel.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
P&O is de afdeling die je denk ik moet bellen om te vragen of ze je mail hebben ontvangen en met vragen over de verdere procedure.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
@ Mutsje; duidelijk verhaal, dank je wel.



@ Stala, Ik heb een ontvangstbevestiging per mail gekregen, direct na het versturen op zondag. Dinsdag heb ik het contactpersoon van de afdeling gebeld, deze had mijn brief nig niet van afd. P&O ontvangen. Er stond op de website dat de gesprekken plaatsvinden in week 33 (volgende week). Wat vonden jullie, nog een keer bellen of mijn brief inmiddels op de afdeling is aangekomen, of juist niet? 33, dat is
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 04 augustus 2014 @ 17:28:

TO: de sollicitatieprocedures duren tegenwoordig behoorlijk lang, vraag mij niet waarom. Heb je voor deze vrijdag de 8e niets gehoord dan ben je helaas afgewezen. Het kan ook zijn dat ze eerst een aantal kandidaten spreken en als daar niets tussen zit kan het zijn dat ze misschien alsnog uitnodigen. Zo niet dan ontvang je de definitieve afwijzing pas na week 34/35. Als ze al reageren want dat is tegenwoordig ook normaal lijkt het wel.



Hoe weet jij dat ze is afgewezen als ze voor de 8ste niks heeft gehoord? Weet je toevallig om welke vacature het gaat?



Zou heel raar zijn trouwens dat ze eerst een paar mensen spreken om te kijken of er iets tussen zit om vervolgens zo nodig daarna andere mensen te spreken.



Normaal wordt er een sluitingsdatum vastgesteld. Dan selecteren ze wie er wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dus lijkt mij dat wanneer TO binnen de sluitingstermijn heeft gereageerd zij een uitnodiging behoort te krijgen of al een afwijzing op basis van haar schriftelijke sollicitatie.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Hé, dat mobiel forummen is niets waard, ik zie het eind van m'n tekst steeds niet
Alle reacties Link kopieren
Sluitingsdatum was vorige week zondag, 27-7

Gesprekken zijn volgende week.

Dan zou ik toch zo langzamerhand een uitnodiging moeten ontvangen, als ik op gesprek mag komen. Ik hoop het zo....



Nog eens bellen of kom ik dan te drammerig over?
Alle reacties Link kopieren
Oh die ontvangstbevestiging had ik gemist. Nou afwachten of je een uitnodiging krijgt of een afwijzing dan. Heel veel succes!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moeten ze de mensen die laat de sollicitatie hebben ingestuurd nog uitnodigen. Dat is bij ons op het werk ook weleens gebeurd. Waren de eerste gesprekken al geweest voor de laasten waren uitgenodigd. En daar hadden ze een andere dag voor gepland. Maar iedereen zat nog in de race.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Je geeft me weer moed Stala, dank je!

Ik ga morgen toch contactpersoon van de afdeling bellen of ze mijn brief heeft ontvangen van afd. P&O, wat ze er van vindt en of ik kans maak om op gesprek te mogen komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees dat ik in m'n brief mogelijk wat te bescheiden ben geweest.

Ik ben beter in m'n (para-)medische beroep dan in mezelf verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Doe eens rustig joh! Met dat bellen! Wacht gewoon af! Je komt hysterisch over en zou jou echt niet uitnodigen zo. CALM THE FACK DOWN!
Alle reacties Link kopieren
quote:prinsesmaxima schreef op 05 augustus 2014 @ 00:06:

Doe eens rustig joh! Met dat bellen! Wacht gewoon af! Je komt hysterisch over en zou jou echt niet uitnodigen zo. CALM THE FACK DOWN!





Pardon? Doe eens ff normaal! Er is er hier maar een die hysterisch doet met je schreeuwerige uitroeptekens en je in hoofdletters 'Calm the fack down' (niet echt taal voor een 'prinses').

Als ik ergens m'n onzekerheden neer mag zetten is het hier toch wel? Je doet net of dit topic aan m'n sollicitatiebrief is aangehecht.



Het telefoonnummer staat niet voor niets in de advertentie. Als ze het écht hysterisch zouden vinden als je vervolgens ook daadwerkelijk belt, is het de vraag of ik binnen deze organisatie pas.
Zo'n telefoonnummer is volgens mij bedoeld om vooraf vragen te stellen over de vacature. Het probleem met achteraf bellen is dat bedrijven zoveel sollicitaties binnenkrijgen dat ze niet weten wie je bent en waarom je bent afgewezen. Meestal als je de week na de sluitingsdatum niks gehoord hebt ben je afgewezen, maar het kan ook zijn dat ze nog de honderden sollicitaties aan het doorspitten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb gebeld :-)

Was een erg prettig gesprek, uit zichzelf zei ze dat het goed was dat ik belde :-)

De advertentie sprak dat er meerdere collega's werden gezocht, maar dat bleek een vergissing. Ze zoeken er maar één.

De uitnodigingen moesten nog verstuurd worden, ze zou mijn brief er nog bij pakken. Het bleek dat ze verrassend vee sollicitaties had ontvangen, veel meer dan gebruikelijk en waar ze op had durven hopen ( wel weer jammer voor mij).

Aan de ene kant wilden ze wel een jonge fulltimer, maar iemand die inmiddels haar gezin compleet heeft en niet meer afhankelijk is van kinderopvang ( zoals ik) had ook zeker z'n voordelen.

Afwachten dus..............
Alle reacties Link kopieren
Yes! Vandaag een uitnodiging ontvangen. Ben zo blij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven