Welkom. Je laatste bezoek was dinsdag 22 mei 2012 11:18.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Werk & Studie
  4. Vragen aan leerkracht basisonderwijs

Dit onderwerp heeft 14 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 11-03-2010 07:07.

[ Vragen aan leerkracht basisonderwijs ]

Ga naar een onderdeel

1. Hoi allemaal, ik ga van de week solliciteren voor een functie bij een website voor leerkrachten in het basisonderwijs. Die ken ik helaas niet in mijn directe omgeving.De aard van het werk is ook niet dat ik er zelf ervaring mee hoef te hebben. Wel wil ik laten merken dat ik me verdiept heb ik het onderwerp 'het basisonderwijs'
    Zijn er hier soms juffen of meesters die ik wat mag vragen? Ik ben vooral benieuwd wat je als leerkracht het leukst vindt van je werk, en wat het minst leuk.
    Zo hoop ik een beetje een beeld te krijgen van wat er speelt onder juffen en meesters.
    Bedankt voor eventuele reacties!

1. je mag me wel vragen stellen!

2. Kom maar op...

3. het is een hondenbaan.
    exjuf

4. Eens met Meds, ben er gelukkig net uit.

5. Kom maar op met de vragen. Na het een poosje met Meds en 1001nacht eens te zijn geweest, ben ik nu op het punt dat ik het weer ontzettend naar mijn zin heb!

Ik denk trouwens dat je dit moet laten verplaatsen naar het prikbord, het is immers een oproepje. Even aan de moderator van deze pijler vragen op het moderatortopic.

Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok

6. Het is een fantastische baan!

Het leukst: De kids! Zien hoe ze van alles leren en daarmee omgaan. En de gezelligheid natuurlijk.

Minst leuk: Dat ik soms ontzettend lange dagen maak en dan vervolgens te horen krijg van mensen dat ik zo'n luizenbaantje heb en altijd vakantie heb of vrij ben als de kids weggaan. Tja helaas kosten ook voorbereiden, nakijken, verwerken etc veel tijd en dat zien anderen niet. Dat het in feite gewoon tijd-voor-tijd is lijken mensen niet te begrijpen.

7. Ook eens met Meds. Heb 13 jaar wat anders kunnen doen en zit momenteel in de WW maar denk er niet aan om terug naar het onderwijs te gaan.

The main thing, is to keep the main thing, the main thing.

8. Nog een juf present!

Het leukst van mijn werk vind ik de spontaniteit en het enthousiasme van de kinderen, de vorderingen die ze maken, vooral qua gedrag. Ik vind het leuk om kinderen stappen te laten maken, waarvan ze zelf niet gedacht hadden dit te kunnen. Ik vind de humor van de kinderen enorm leuk! Ik moet iedere dag wel om ze lachen. Ik ben blij met de vele vakanties die je in het basisonderwijs hebt.

Wat ik minder leuk vind zijn de administratieve taken en de druk van ouders. Het lijkt tegenwoordig een verdienste om een kind te hebben die een vwo advies heeft, en sommige ouders stellen dat boven het geluk van hun kind. Dat kost mij veel energie. En daarnaast de lange dagen, maar dat is duidelijk ook persoonsgebonden.

9. ik ben er ook uit gestapt.

10. Jeetje wat een negatieve verhalen allemaal...heel bemoedigend voor iemand die een maand geleden met de PABO is begonnen haha :) gelukkig zie ik tot nu toe ( jaja, al 2 hele stagedagen achter de rug he ;-)) alleen nog maar leuke dingen!

11. quote:
    Bloempje13 schreef op 07 maart 2010 @ 18:27:
    Ik denk trouwens dat je dit moet laten verplaatsen naar het prikbord, het is immers een oproepje. Even aan de moderator van deze pijler vragen op het moderatortopic.
    Ik heb de titel aangepast :)

12. Wat wil je weten?

Hakuna Matata

13. Had je nog vragen Schorpioentje?

14. Ook ik ben het eens met Meds! Ik wilde dat ik eruit kon stappen!
    Maar vragen mag natuurlijk altijd? Genoeg minpunten te bedenken :)

Je hoeft geen perfectie na te streven.Je bent het al, juist omdat je het niet bent!