Werk & Studie alle pijlers

Wat vinden jullie?

23-08-2014 19:54 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_178559 wijzigde dit bericht op 23-08-2014 20:18
Reden: .
% gewijzigd
Je bent toch zelf laat met je aanmelding?

Had je zelf maar eerder moeten zijn zou ik zeggen.

Kun je je studiefinanciering niet stopzetten en dan eventueel in februari instromen? Of volgend jaar en dan je studiefinanciering weer verder laten lopen?
Je kon je aanmelden, maar dat geeft geen garantie dat je ook toegelaten zou worden. Je moet de intake nog hebben. Jij bent hier degene die laat is. Ik zou absoluut niet hierover beginnen op het intakegesprek, tenzij je zeker wil zijn dat je niet wordt aangenomen.
Je hebt gevraagd of je je kon aanmelden, dat kon en dat heb je gedaan. Door je late aanmelding sta je nu op de reservelijst. Ik snap dat je ervan baalt dat je je zo laat hebt aangemeld. Dat is niet hun schuld.
Alle reacties Link kopieren
.
Had je je eerder moeten aanmelden. Echt, school kon niet ruiken dat jij zou bellen voor een plekje vanwege je stufi. Dat heb je aan jezelf te wijten als je nu niet wordt toegelaten en daardoor stufi misloopt.
Wederom, dat ligt toch echt aan jezelf. Zeker als je wist dat je in tijdsnood zat had je je zaakjes beter moeten regelen.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:lindapinda89 schreef op 23 augustus 2014 @ 19:58:

Wat ik nog even moet verduidelijken: de studiefinanciering wordt volgend schooljaar omgezet in een lening. Nu wordt het nog omgezet in een gift.



Des te meer reden om niet zo lang te wachten met aanmelden!

Je had echt zelf meer verantwoordelijkheid moeten nemen in deze.
Je hebt gevraagd of je je kon aanmelden.

Ja, je kon je aanmelden.

Voor hetzelfde geld heb jij je bij nog 6 opleidingen aangemeld.

Kan school niet ruiken.



Aanmelden mag. Pas wanneer je wordt toegelaten ben je zeker van een opleidingsplek. Je hebt het aan jezelf te danken door maar 1 opleiding in augustus te benaderen.
quote:lindapinda89 schreef op 23 augustus 2014 @ 20:00:

Ik snap jullie reacties, zeker. Wat ik alleen niet snap is dat ze het niet meteen aangeven als ik hen bel. Als ik dit had geweten had ik andere "plannen" kunnen maken.Heb je het meteen gevraagd dan? Want een ROC (ik ga er even van uit dat je je daar hebt aangemeld) heeft gewoon een procedure die gevolgd moet worden en dat heeft nu eenmaal een beetje tijd nodig. Geloof me, daar is het nu razend druk en zijn ze echt niet bezig met de vraag of jij met jouw studiefinanciering zit.
Wat moeten ze dan aangeven? Dat het vanwege je late aanmelding mogelijk is dat je niet wordt toegelaten? Dat is toch logisch?
Alle reacties Link kopieren
.
Je laatste jaar recht op stufi, dus al negen jaar bezig? Dan zou je inmiddels toch moeten weten hoe het werkt?
Alle reacties Link kopieren
.
School heeft het je toch verteld? Je moet het intakegesprek nog hebben! Je belde met de vraag om een aanmelding. En nu, voor het intake, meldden ze het jou. Ruim op tijd.

Maar jij hebt op 1 paard gegokt. En nu heb je verloren.
En ik vind dat je zelf beter had moeten doorvragen als het zo belangrijk is voor je, je legt de verantwoordelijkheid daar waar hij niet thuishoort.
Na 10 jaar en nog geen diploma wordt de gift omgezet in een lening. 10-1=9



Of om precies te zijn. Als je binnen tien jaar je diploma haalt wordt je basisbeurs omgezet in een gift.
Pfff.... kleuter.

Beetje de op verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Weer een OP verdwenen, zo irritant.
Life is short. Eat dessert first.
hahaha, en dat heeft in het onderwijs gewerkt



Je mag wel een beetje gaan werken aan omgaan met kritiek kind, want daar schort het nog wel aan. Maar gelukkig heb je daar nu genoeg tijd voor, nu je geen opleiding hebt.
Ik denk dat je geen goede directiesecretaresse wordt op deze manier. Het vergt namelijk verantwoordelijkheidsgevoel en je fouten erkennen wanneer je ze maakt, om ze zodoende te kunnen herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie input.
quote:Annelaure schreef op 23 augustus 2014 @ 20:08:

Je laatste jaar recht op stufi, dus al negen jaar bezig? Dan zou je inmiddels toch moeten weten hoe het werkt?



Hoe kom je hierbij? Voor HBO en universiteit (ik weet niet hoe het op de MBO is geregeld) krijg je 4 jaar studiefinanciering. Daar houdt het op of je moet het lenen. Als je die studie binnen 10 jaar afrond, wordt de WSF die je de eerste 4 jaar ontvangen hebt omgezet in een gift, anders moet je alles wat je ontvangen hebt terugbetalen. De lening betaal je altijd terug. Dit is nog de oude regeling. Binnenkort verandert het dus.



Als de TO het had over laatste jaar recht op WSF wil dat nog niet zeggen dat ze al 9 jaar bezig is.
quote:Doreia schreef op 23 augustus 2014 @ 20:21:

Ik denk dat je geen goede directiesecretaresse wordt op deze manier. Het vergt namelijk verantwoordelijkheidsgevoel en je fouten erkennen wanneer je ze maakt, om ze zodoende te kunnen herstellen.Doreia, ik geef je even een virtuele high five, ben het volledig met je eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven