Werk & Studie alle pijlers

Wat zouden jullie doen?

23-10-2014 19:30 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het..ik weet het het in ieder geval niet zo goed.

Ik zal het kort uitleggen, vier jaar geleden ben ik noodgedwongen omgeschoold tot iets wat mij toen het beste leek.

Ik werk nu vier jaar voor dezelfde werkgever maar niet meer met plezier, iedere dag ga ik met pijn in mijn buik naar me werk. Inmiddels ben ik al een keer depressief en overspannen geweest wat nu gelukkig met eigen inspanningen redelijk onder controle is.



Ik heb nu voor mezelf besloten te gaan solliciteren want ik voel aan me lijf dat het niet zo verder kan, daarbij heb ik ook het idee dat het zwanger worden niet lukt vanwege alle stress.



Nu heb ik al met veel vriendinnen gepraat over de situatie en de een zegt kies voor jezelf en de ander zegt, ik zou blijven zitten want je hebt een vast contract. Heel diep van binnen schreeuwt een stemmetje ga daar weg , en toch twijfel ik.



Wat zouden jullie doen? Kiezen voor zekerheid of kiezen voor je gezondheid en de onzekerheid voor lief nemen?



Ben benieuwd naar jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met solliciteren? Je zegt je baan toch pas op als je iets nieuws hebt? Als het niet meer gaat is het goed om naar iets anders te zoeken. Succes!
Solliciteren en blijven zitten. Tenzij partner het kan opvangen.

Thuiszitten lijkt mij ook niks. Hoeveel uur per week werk je, als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
@Roelfien: Ja ik wil wel zorgen dat ik eerst wat anders heb want anders wordt het helemaal zo onzeker.

@Fleur: ik werk 32 uur p.w. maar zit eraan te denken om een dag minder te gaan werken zodat ik het misschien wat beter kan volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet vastpinnen op die 24 uur, 32 uur is gemakkelijker te vinden. Een leuke baan is sowieso al beter vol te houden dan werk dat je niet ligt.

Een vast contract biedt trouwens ook niet zo veel zekerheid dus daarvoor zou ik zeker niet blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
@Roelfien: ik bedoelde dat ik in mijn huidige baan terug ga naar 24 uur zodat ik hopelijk beter volhoud. Alleen volgens mijn vriend zou dit niks oplossen en daarbij komt dat ik niet weet wat ik dan als reden moet opgeven dat ik dit wil..
Alle reacties Link kopieren
Weg gaan
Alle reacties Link kopieren
Je zit in een doodlopende straat. Als je blijft waar je bent, wordt je alleen maar ongelukkiger. Ik heb in eenzelfde situatie gezeten en na twee jaar besloten om mijn vaste contract op te zeggen. Sindsdien voel ik me een stuk gelukkiger en ik had zo weer een nieuwe baan. Weliswaar op tijdelijke basis maar ik voel me veel bete dan in een baan die niet beviel.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn fijn om jullie reacties te lezen! Het liefst zeg ik het morgen op maar dat laat me thuissituatie niet toe. Ik weet nu wel dat ik op de juiste weg zit, dus ik hoop dat ik gauw wat anders vind.

Thnx meiden! Dit had ik even nodig!
Ik snap je twijfel.

In deze tijd is het ook moeilijk. Daarbij hangt je keuze af van de branche en je huidige opleidingsniveau. Bovendien kan je het financieel aan als je er op achter uit gaat of tijdelijk werkeloos wordt?
quote:shorty86 schreef op 23 oktober 2014 @ 20:21:

@Roelfien: ik bedoelde dat ik in mijn huidige baan terug ga naar 24 uur zodat ik hopelijk beter volhoud. Alleen volgens mijn vriend zou dit niks oplossen en daarbij komt dat ik niet weet wat ik dan als reden moet opgeven dat ik dit wil..





als minder uur werken jou meer lucht geeft, vind ik dat prima ter overbrugging tot je en nieuwe baan vindt



ze weten dat je eerder overspannen was, er is niks mis mee te zeggen dat je denkt met een dag minder, een betere balans te hebben



en intussen zou ik solliciteren voor een leuke baan voor 32 of 24 uur, net wat je wilt en wat je tegenkomt

32 uur is misschien prima te doen als de baan leuk is, als de baan niet leuk is dan is het een zware opgave
Alle reacties Link kopieren
Er wordt makkelijk gezegd: blijven zitten, thuis zitten is niks. Maar ja, met heel veel negatieve emoties 32 uur per week ergens werken lijkt mij verre van gezond. Het effect van een slechte werkplek wordt nogal eens onderschat.



24 uur per week werken is inderdaad misschien een goed alternatief. Als dat ervoor zorgt dat jij je beter in je vel voelt.

Als je het financieel aan kan om te stoppen, dan zou ik dat misschien toch overwegen. Oké, thuiszitten is ook niet het beste, maar zo lijden onder je werk ook niet! Mentale gezondheid is heel wat waard. En er is niet voor niets een stemmetje wat zegt dat je daar weg moet. En wie weet hoe lang het nog duurt voordat je een andere baan hebt als je gaat solliciteren.



Heel veel sterkte en succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven