Werk & Studie alle pijlers

Weer gepasseerd

29-08-2014 20:58 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, weer n ding op mijn werk. N paar mnd geleden gesolliciteerd naar n hogere functie. Afgewezen vanwege te weinig ervaring. Toen werd n intern traningstraject aangekondigd om hogerop te komen en zelfs daarvoor word ik niet geselecteerd. 1 vaste en 2 freelance collega's wel. Weet je wat ik zo raar vind: ik had n hele enthousiaste mail naar mijn chef maar 0.0 reactie. verder heb ik itt tot die andere collega's wel de vereiste ervaring en opleiding en weet ik v 2 vd 3 dat t vriendjespolitiek is (n dochter en n liefje van)

Maar frustrerend vind ik t wel. Enorm frustrerend. Ik wil nu hogerop gaan praten hoe ik verder kan komen, hoger dan de chef dus. Ik ben altijd gewend om directe vragen te stellen maar nu moet ik meer in de rol gaan zitten van ik heb advies nodig. Hoe stel ik me in vredesnaam op? En wat voor vragen stel ik en hoe? Ik vind dit best lastig.



Alvast bedankt voor jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zo niet spelen. Je maakt jezelf niet populair en je vergooit je kansen. De manager van de manager zit daarnaast echt niet te wachten op dit soort geklaag.



Vraag aan degene die je heeft afgewezen wat de reden is en wat je kan doen om volgende keer een betere kandidaat te zijn. Wellicht komen er goede tips uit en word je het volgende keer.



Indien je hoger op wil dan moet je o.a. diplomatiek zijn en geen klager.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ben je niet afgewezen op je spelling?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ben je wel geschikt voor een hogere functie?

Zoals je hier je tekst formuleert, kom je niet over of je goed bent opgeleid. De mail die je hebt gestuurd, is deze wel helder geschreven?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit dit op mijn werk even snel op mijn mobieltje in te tikken.

promotie heeft niets met eventuele taalfouten te maken. ik moest mijn verhaal ff kort samenvatten.

Ik heb meer aan inhoudelijke argumenten dan aan dit soort reacties. ik baal als n stekker.
Alle reacties Link kopieren
Je plaatst jezelf in lastige positie waar een risico aankleeft die je misschien niet geliefd maakt bij collega,s .
Je spelling is prima, maar je komt een beetje lui over door al die rare afkortingen. Alsof je te moe bent om een paar keer extra die e in te toetsen. En misschien willen ze wel geen luie mensen voor die functie.
Alle reacties Link kopieren
Een enthousiaste mail hoeft geen mail te zijn met een duidelijke motivatie erin. Heb je al eens gevraagd aan je chef wat hij/zij van je brief vond? Gewoon feedback vragen (kan positief en negatief zijn!).

Want hier miepen dat je nul reactie krijgt, heeft niet zoveel zin, je moet miepen bij de geadresseerde. Wat mis je aan in de brief, wat mis je in mijn cv enz.

Zoals je nu overkomt ben je in mijn optiek een stampvoetende kleuter, niet handig voor je carrière.

En dan nog, loopt je carrière niet zoals je had gedacht/verwacht? Ga dan om je heen kijken en solliciteer elders. Hou de eer aan jezelf. Je bent manager van je eigen carrière.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmee2014 schreef op 29 augustus 2014 @ 21:09:

Ik zit dit op mijn werk even snel op mijn mobieltje in te tikken.

promotie heeft niets met eventuele taalfouten te maken. ik moest mijn verhaal ff kort samenvatten.

Ik heb meer aan inhoudelijke argumenten dan aan dit soort reacties. ik baal als n stekker.Als je op je werk ook zo reageert.....
Alleen jouw leidinggevende kan inhoudelijk reageren. Wij weten niet hoe jij werkt en kunnen jou dus ook niet vertellen wat er tussen jou en een promotietraject in staat. Je zult dus echt met jouw leidinggevende moeten gaan praten om antwoorden te krijgen.



En zonder overleg direct naar de leidinggevende van de leidinggevende stappen is echt een heel slecht idee. Het betekent een gebrek aan inzicht in diplomatieke afwegingen. Wellicht ook een reden die meespeelt?
ik kan me goed voorstellen dat je baalt hoor. Maar ik denk hetzelfde wat Viva-amber zegt. Het hogerop zoeken kan averechts werken, want dat komt waarschijnlijk toch weer bij jouw leidinggevende terug. Beter is het om je collega's te feliciteren en te gaan praten met je chef over jouw kansen bij de volgende ronde. Laat zien dat je gemotiveerd bent en niet afgunstig. Tegen vriendjespolitiek is over het algemeen weinig te beginnen, althans niet zonder dat het ten koste gaat van jezelf. Het is misschien moeilijk te verteren, maar zo werkt het helaas.
Je zegt dat je normaal gesproken van de directe aanpak bent. Zit daar ook geen knelpunt? Niet iedereen is even gecharmeerd van directe personen. Maar ik ken jou en je werksituatie uiteraard niet.



Maar naar de baas van de baas gaan is meestal niet een heel goed idee. Zeker niet als je later nog promotie wilt maken binnen dit bedrijf.
Had jij toen niet dat topic dat "jouw" functie aan een blonde rondborstige collega was gegeven..?
Alle reacties Link kopieren
' Hogerop komen' is geen recht. En het staat ook niet op een diploma. Ik ken heel veel mensen die al jaren hetzelfde werk doen. Doen ze prima dat werk! Maar hoger op komen gaat ze niet lukken. Ze willen het wel, en dan meer richting leidinggevend, maar het zit gewoon echt niet in hun omgangsvormen en karakter om ook maar iets in de richting van leidinggeven te gaan doen. En dus worden ze gepasseerd. Althans zo voelen zij dat. Maar het is niet ' passeren', ze zijn gewoon niet geschikt. Ze zouden echt de slechtste leidinggevenden ooit worden binnen de historie van dat bedrijf. Zijzelf zouden dat echt tegenspreken, maar je ziet jezelf altijd enorm anders dan hoe andere mensen je zien en beoordelen helaas. Ook denken ze dat alles via een training te leren is. Maar ook dat is nonsens. Sommige capaciteiten moet je gewoon echt in je hebben. Die kun je dan later verder ontwikkelen met trainingen. Maar in geval van de collega's waar ik over spreek is er een algeheel manco aan ook maar de basis van die capaciteiten.



Zie het zo, ik kan best hard rennen. Maar de 100 meter hardlopen zal ik nooit gaan winnen. Al had ik me de afgelopen 25 jaar sufgetrained. Het zit er gewoon niet in.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit topic sluiten. Heb van n collega al advies gehad over hoe ik me moet opstellen in zo 'n gesprek. Dit is n bedrijf waarin je t moet hebben van babbelen met de juiste mensen.

Bedankt voor sommige inhoudelijke reacties.
Jij gaat dit topic sluiten? Welk knopje gebruik je daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
@larissje nee, dat ben ik niet. Heb geen blonde rondborstige collega's 😀
Leer omgaan met kritiek. Daar ontbreekt het aan bij jou.

En leer omgaan met al dan niet terechte afwijzingen.
Toch kunnen situaties zoals TO beschrijft best voorkomen. Dat er mensen worden doorgeschoven naar functies waarvoor ze echt niet geschikt zijn, omdat ze toevallig een verhouding hebben met een leidinggevende, en dat andere collega's gepasseerd worden. Dat is knap lullig. (Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar wel zien gebeuren bij een bedrijf waar ik werkte. Meer dan een keer zelfs. De bedrijfscultuur was er ook naar. Voor mij een reden om te gaan solliciteren, hoewel ik het werk erg leuk vond).



Ik wil niet zeggen dat het niet aan TO kan liggen, maar het kan dus ook anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
En dat functioneringsgesprek waar je het een week geleden over had hier heeft er niks mee te maken? Hoe ben je daar uiteindelijk mee omgegaan? Wat heb je daar voor reactie op gekregen?
Tjezus, wat vals
Ik open dit topic weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 29 augustus 2014 @ 21:44:

Ik open dit topic weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmee2014 schreef op 29 augustus 2014 @ 21:09:

Ik zit dit op mijn werk even snel op mijn mobieltje in te tikken.

.



als je op je werk zit...... waarom vul je je tijd dan niet in met dingen die je van je baas moet doen?



dit soort berichten type je dan maar 's avonds, in je vrije tijd. als je hogerop wilt komen, vereist dat veel inzet.



en ja, dit is een inhoudelijke reactie, ik had ooit eens een vriendin die tijdens haar werk continu met prive dingen bezig was e.d.



wat mij betreft echt not done zulk gedrag
Het gaat er niet om wie je bent maar wie je kent.
Alle reacties Link kopieren
Was dit de TO die problemen op het werk had vanwege haar mobieltje op haar bureau??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven