Werk & Studie alle pijlers

Welk cadeau voor bachelor?

30-08-2014 20:49 38 berichten
Hoera, ons kind heeft haar bachelor gehaald! Als ouders willen we haar graag iets cadeau doen. Helaas zijn we het helemaal niet eens over wat voor cadeau passend is in deze situatie. Een beetje overdreven: man denkt aan een bosje bloemen en een vulpen, ik aan een mooi sieraad en een groot geldbedrag (dochter gaat een dure vervolgstudie doen en kan het goed gebruiken).

Wat kregen jullie van je ouders voor je bachelor?
Alle reacties Link kopieren
Een ballonvlucht samen met mn vriend / afstudeermaatje.

Geld had ik al gekregen tijdens mn studie.
Been there, done that, got the T-shirt.
Een mooi bedrag is natuurlijk fijn als je een dure vervolgstudie gaat doen. Maar het is maar geld, het lijkt me bijzonder als er ook een mooi cadeau bij zit.

Persoonlijk zou ik een goede vulpen, eventueel met een inscriptie, erg waarderen als cadeau. Het is een "volwassen" cadeau in mijn ogen en heeft cachet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg toen ik afstudeerde een mooie tas. Ik had wel een wenkbrauw opgetrokken als ik een vulpen zou krijgen. Wat moet je daar nou in hemelsnaam mee. Dat mik je ergens in een laatje en komt er niet meer uit.



Sieraad is denk ik waardevoller en zal ze dan ook echt plezier aan beleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor wen sieraad gaan. Dat gaat je hele leven mee, en is een blijvende herinnering. Een pen met inscriptie is leuk, maar rak je sneller kwijt. En voelt voor mij iets te afstandelijk voor ouders.
Ik kreeg een ballonvaart!!!! Een wens die ik al sinds mijn kindertijd had!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een opleiding had afgerond, kreeg ik een etentje, waarbij ook mijn beste vrienden waren. Ik vond dat een leuk cadeau.



De meeste mensen schrijven niet meer met vulpen. (Maar misschien jouw dochter nog wel?) Je zou een andere mooie pen kunnen geven.



Sieraden zijn heeel persoonlijk qua smaak. Een familielid gaf me een sieraad en verwachtte gejuich en dankbaarheid. Eh, het was niet echt mijn stijl.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg helaas niets. Heb voor geeneen diploma wat gekregen. Niet dat ik iets tekort kom of graag spullen had gewild, maar iets waaruit blijkt dat ouders trots zijn zou wel leuk zijn geweest. Da hoeft helemaal geen geld te kosten, kan bijvoorbeeld ook een brief of kaart zijn waarin dat staat.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Spijker ik denk dat een brief of kaart waaruit jullie waardering blijkt nog waardevoller is dan Een cadeau.

Ik kreeg wel een tas maar de fotolijst met alle woorden daarin die zij bij me vonden passen de 4 afgelopen jaren vond ik wel waardevoller.

Gek eigenlijk dat ik het net niet genoemd heb
Hartelijk dank voor jullie reacties. Spijker, wat sneu voor je!

Man en ik zijn het wel erg eens over hoe trots we zijn op dochter en hebben samen een soort stripverhaal daarover gemaakt, dat krijgt ze in ieder geval. Ik vind een vulpen zo sober, bovendien heeft ze niks met vulpennen, maar ja traditie in familie van man. Mooie leren tas vind ik ook een goed idee, ga ik overleggen. Grappig dat de ballonvaart twee keer voorbij komt:-) Dat hebben we net gedaan met het gezin voor mijn vijftigste verjaardag:-)
Alle reacties Link kopieren
Waarom in vredesnaam een groot cadeau? Waarom niet gewoon, wat Spij-ker zegt, een kleinigheidje (zoals een mooie kaart), waar je als ouders zijnde, een lieve boodschap in schrijft, waaruit blijkt dat je trots op haar bent??

Eerlijk gezegd, ik schrok een beetje van de vraag. Het gaat niet om het cadeau, het gaat om het gevoel dat je je dochter geeft. Wellicht leuk om haar ook nog te verassen met een lekker etentje in haar favoriete restaurant. Maar een groot cadeau lijkt me niet noodzakelijk. Begrijp me trouwens niet verkeerd; het is absoluut heel lief bedoeld, maar uit ervaring weet ik dat een groot cadeau niet altijd blijvend is, maar een kaart met supermooie en lieve tekst, die bewaar ik voor altijd.
Yes, I've made mistakes, life didn't come with instructions!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor het sieraad (kan ook met inscriptie). Een vulpen gebruikt bijna niemand meer.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe laptop. Ging doorstuderen dus heel handig
Als ze een vulpen niet leuk vindt zou ik dat ook niet doen. Dan een mooi sieraad.

Toen ik slaagde voor de middelbare school kreeg ik een horloge, vond ik erg leuk.
quote:vrouw34 schreef op 30 augustus 2014 @ 21:18:

Waarom in vredesnaam een groot cadeau? Waarom niet gewoon, wat Spij-ker zegt, een kleinigheidje (zoals een mooie kaart), waar je als ouders zijnde, een lieve boodschap in schrijft, waaruit blijkt dat je trots op haar bent??

Eerlijk gezegd, ik schrok een beetje van de vraag. Het gaat niet om het cadeau, het gaat om het gevoel wat je je dochter geeft. Of is ze erg materialistisch? Wellicht leuk om haar ook nog te verassen met een lekker etentje in haar favoriete restaurant. Maar een groot cadeau lijkt me niet noodzakelijk.Ze is niet materialistisch, maar ze kan het geld goed gebruiken. Ik weet ook dat ze het absoluut niet verwacht (ze verwacht denk ik een etentje, gaan we ook wel doen). Maar wel een goeie reactie, man vind een bachelor ook iets voor "iets kleins". Misschien ga ik een geldbedrag geven loskoppelen van deze gelegenheid. Ga er nog verder over nadenken.
Ik zou gaan voor het sieraad! Eventueel samen uitzoeken met dochter. Ik zou dat erg waarderen, het zou voor mij echt symbool staan voor het afsluiten van iets belangrijks. Een geldbedrag erbij kan, als je het kan missen is dat voor je dochter vast heel fijn!



Een vulpen zou ik weinig mee hebben, ik zou het niet gebruiken en het zou ergens in een la terecht komen denk ik.
Haar rijbewijs en/of auto

Geld voor 'n mooie verre reis

Een investering voor haar huis (dit jaar mag je nog belastingvrij schenken voor 'n koophuis)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een vulpen prachtig vinden zeker als het een traditie in de familie is. Je man een vulpen en jij een sieraad?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Esmoreit schreef op 30 augustus 2014 @ 21:22:

[...]



Ze is niet materialistisch, maar ze kan het geld goed gebruiken. Ik weet ook dat ze het absoluut niet verwacht (ze verwacht denk ik een etentje, gaan we ook wel doen). Maar wel een goeie reactie, man vind een bachelor ook iets voor "iets kleins". Misschien ga ik een geldbedrag geven loskoppelen van deze gelegenheid. Ga er nog verder over nadenken.



Ik denk niet dat de grootte van het cadeau af moet hangen van hoe hoog de opleiding is, die iemand heeft afgerond. Iemand met een lager IQ, zal waarschijnlijk nooit de graad bachelor of master krijgen (uitzonderingen daargelaten), maar heeft wel net zo hard of harder moeten leren om een opleiding op lager niveau af te ronden en dus is dat voor die persoon een enorme prestatie. Ik kreeg van mijn ouders een gezellig feestje, een roos en de woorden "goed gedaan" en dat vond ik prima. Als u trots bent op uw dochter, dan is dat voor haar het belangrijkste. Geld kan ze uiteraard goed gebruiken voor haar opleiding, maar zie het niet als "iedereen krijgt grote cadeau 's" , dus we kunnen niet achterblijven". Ik weet zeker dat u als moeder zijnde, het beste met uw dochter voorheeft , ongeacht een groot geldbedrag of niet.



P.s. ik vond mijn opmerking :" of is ze erg materialistisch?" bij nader inzien niet erg aardig. Daarom had ik mijn bericht gewijzigd, maar helaas was het al te laat, aangezien u het al gelezen had en erop reageerde. Sorry nog daarvoor!
Yes, I've made mistakes, life didn't come with instructions!
Houdt je dochter van sieraden? Ik persoonlijk totaal niet, dus toen mijn moeder me meenam naar de juwelier voelde ik me ook nogal ongemakkelijk. Vond het nogal zonde om 250 euro uit te geven aan iets wat ik toch kwijt zou raken binnen een maand.



Mocht je dochter er wel van houden, vind ik het ook een goed idee!



Ik wil zelf graag uit eten in een sterrenrestaurant met mijn ouders en vriend als ik afgestudeerd ben. Dat lijkt me heel gaaf!
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn bachelor kreeg ik van mijn ouders een teddybeer in een doktersjas :-) Meer symbolisch cadeau, voor iemand die toen al wist dat ik door wilde voor kinderarts heel passend!



Voor mijn master een groter cadeau, bij mij wad het ook logisch dat ik doorstudeerde.



Vind sieraad mooi, maar vulpen ook, als dat idd traditie in de familie is. Groot cadeau zou ik persoonlijk pas voor hasr master doen, als ze nu nog verder studeert.
Alle reacties Link kopieren
Oei, zie hier nu bedragen van 250 euro voor een sieraad genoemd worden, das geen kleinigheid meer! Ik heb dan eerder bedragen van 30 euro ofzo in gedachten, maar goed.



Als je echt een groot geldbedrag voor vervolgopleiding wilt geven, zou ik dat idd ook loskoppelen van bachelor diploma.
quote:marie123 schreef op 30 augustus 2014 @ 21:51:

Oei, zie hier nu bedragen van 250 euro voor een sieraad genoemd worden, das geen kleinigheid meer! Ik heb dan eerder bedragen van 30 euro ofzo in gedachten, maar goed.

Als je al 'n sieraad geeft om te bewaren moet het wel iets van waarde zijn. Een bijouterietje van 30 euro is leuke tijdelijke prullaria. Als je iets voor de herinnering wil geven kom je toch snel uit op wit goud en dan is 'n bescheiden hangertje aan 'n dun kettinkje al snel meer dan 200 euro.
gegraveerd vintage horloge een idee? Ik ken haar stijl natuurlijk niet (ben zelf enorm van vintage sieraden), maar een horloge hoeft niet erg duur te zijn om mooi te zijn en graveren iets van 'trots op je, dochter' of zo lijkt me heel leuk om te krijgen.



Bedenk dat je straks als zij haar master haalt ook nog iets 'moet' geven en de prestatie is dan nog groter, denk dat je het dan ook in 2 delen moet zien. Misschien nu een leuke activiteit en straks iets van een sieraad?
o en gefeliciteerd natuurlijk



Wat studeert ze, misschien kan je ook in die gedachte iets geven, iets wat past bij haar studie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven