Werk & Studie alle pijlers

Werk nog steeds prut

24-10-2014 07:06 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden gepost over mijn werk en het feit dat ik eigenlijk van vervelend (pest)incident naar (pest)incident leef.



Ik dacht even dat het wat beter ging en ik had ook zicht op een andere functie ongeveer 2 uur enkele reis reizen van mijn woonplaats, inmiddels vind ik dat niet haalbaar. N.a.v. van deze sollicitatie hebben de mensen daar een goed woordje voor mij gedaan dichter in buurt waardoor ik nu een sollicitatiegesprek heb op een uurtje van mijn huis. Ook vragen de collega's van mijn vorige afdeling bijna elke dag of ik terug wil komen, helaas heb ik het idee dat het management van mijn afdeling dat tegen houdt vanwege de problemen met de bezetting op mijn afdeling.



Helaas gaat het niet echt beter. Tijdens mijn vakantie zijn er mensen in mijn afgesloten kast geweest. Bepaalde stukken die open stonden zijn zomaar naar het archief gestuurd. zonder communicatie, dus ik dacht dat het kwijt was. Stukken waar ik op zat te wachten zijn min of meer verstopt. Toen ik het aankaartte kreeg ik op mijn afdeling weer te horen 'je bent de enige die een probleem ervaart, dus je lost het zelf maar op'. Ik ben het zo zat en heb uit eindelijk mijn leidinggevende ingeschakeld waardoor de stukken weer boven water zijn. Niemand meldt zich als de schuldige en mijn leidinggevende zegt dat ik daar ook nooit achter ga komen. Het meldde wel terloops dat ik wat vaker met de administratie moest overleggen om dit soort zaken snel op te lossen (to toont middelvinger achter haar rug).



Omdat mijn sollicitatiegesprek valt op de dag van een belangrijke vergadering heb ik gister e.a. gemeld. In november zou ik starten met een opleiding die ook voor mijn volgende functie nodig heb en ik solliciteert intern dus de opleiding blijft ten behoeve van hetzelfde bedrijf komen. Nu kreeg ik gister middag dus te horen dat ik waarschijnlijk niet meer naar de opleiding mag vanwege mijn sollicitatie.



Ik word hier zo moe van en heb gister avond forse migraine gekregen met aura's en neurologische klachten. Ik ben zo verschrikkelijk verdrietig en nu moet ik mij ook nog ziekmelden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare werksituatie.



Heb je iets getekend over je opleiding? Ik hoop het, want dan kunnen ze niet zomaar terugkrabbelen.



Met migraine zou ik me ziekmelden.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik heb niets getekend. Het is geen lange opleiding maar een dag of 5 maar wel essentieel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een rot situatie. Waarom doen mensen elkaar dit aan???
Alle reacties Link kopieren
Met die vraag ga ik mij niet bezig houden, ik hoorde gister wel van mijn voorganger dat hij ook heel achterbaks gedrag heeft ervaren op deze afdeling.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Door leidinggevende etc is mij wel op het hart gedrukt dat ik open kaart speel over mijn sollicitaties zodat zij op tijd vervanging en zo kunnen regelen. Ik denk echter dat ik voortaan een smoes verzin, wanneer alles direct weer een gevolg heeft.



Wanneer ik iets anders heb dan horen zij het de 31ste om vijf voor vijf. Ik heb helemaal geen zin meer om ergen aan mee te werken behalve het uitvoeren van mijn eigen werk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat vervelend dat die situatie maar niet beter wordt!

Pesten kan je leven behoorlijk vergallen zeker als er niemand is die je steunt of de situatie aanpakt. Erg kwalijk dat de leidinggevenden zo'n situatie laten voortbestaan.



Hebben jullie een vertrouwenspersoon die je eventueel kunt inschakelen?

Het lijkt me goed dat je verder gaat solliciteren en ik wens je veel succes met je gesprek. Geef je groot gelijk dat je niet meer open bent over eventuele verdere sollicitaties als daar direct negatieve consequenties aan zitten.



Sterkte en ik hoop dat je snel iets anders vindt.
Zonder nou direct je problemen te willen bagatelliseren vraag ik me af of die kwestie met je opleiding niet gewoon een budgettair geval is. Met andere woorden: als jij vertrekt, komt de opleiding niet meer ten goede aan de afdeling. Dan is het dus geen pesterij maar een pure geldkwestie. Of heb je een eigen opleidingsbudget?
Alle reacties Link kopieren
Ik shakel bewust geen vertrouwenspersoon in omdat ik niet met een stempel over wil naar een andere afdeling. Ik zie de manier waarop zaken op deze afdeling worden aangepakt als een uitzondering en e.a. is niet representatief voor andere afdelingen daar is de sfeer beter en zijn zaken ook beter georganiseerd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Huh? Je leidinggevende zegt je dat je met de administratie moet overleggen en steekt ondertussen zijn/haar middelvinger op?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft recht op scholing binnen ons bedrijf en er ook een systeem dat men wil dat je beweegt ergens anders heen wanneer je vakvolwassen bent in je huidige functie. Kortom ontwikkeling en beweging vind men belangrijk en is ook onderdeel van een soort persoonlijk plan. Ik had deze beweging ook gepland maar dan voor over 2 of 3 jaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 24 oktober 2014 @ 07:58:

Huh? Je leidinggevende zegt je dat je met de administratie moet overleggen en steekt ondertussen zijn/haar middelvinger op?Nee dat doe ik spreekwoordelijk richting mijn leidinggevende achter mijn eigen rug. TO betekent topic opener.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mocht je de nieuwe functie krijgen, is je nieuwe leidinggevende dan misschien bereidt je die opleiding te laten volgen? Zodat je niet afhankelijk bent van je huidige leidinggevende?
Alle reacties Link kopieren
Mersi, jawel, soms kijk je toch nog ergens naar uit in de dagelijkse gang van zaken. Het is wat dat betreft ook geen ramp maar wel tekenend dat ik echt zo insteek wordt gelaten. Dat ik denk zak allemaal maar in de........zelfs de kleine dingen worden je afgenomen.



Vorige maand had ik nog de discussie dat ik wel aan de ontwikkelingen op de afdeling moet mee doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik weet wat dat betekent maar vond het in dat geval zo'n rare zin dat ik dacht dat je een spelfout maakte.
ik zou me toch hel ernstig afvragen wie er in mijn afgesloten kast kan, dat kunnen niet heel veel mensen zijn toch?



verder vind ik het een heel vervelend verhaal, ik heb een hekel aan pesten in het algemeen en ik vind pesten op het werk zoiets idioots........ heb het zelf ook meegemaakt (ik werd niet gepest, op mijn werk werd gepest) en ik heb dat nooit kunnen begrijpen



sterkte met je migraine en laat je er niet onder krijgen!
Ja, dat is ook zo. Heel demotiverend en ik denk dat je ook helemaal niet met zo'n gevoel van "zak maar in de..." wil rondlopen want zo ben je niet. En het is lastig om niet zo te denken.



Wanneer heb je je sollicitatie?
Alle reacties Link kopieren
Over een week of 2.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Sleutel ligt op een algemeen bekende plek om bij vakantie enzo acute problemen te kunnen opvangen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Succes met je sollicitatie, hopelijk kun je dan op een fijne plek gaan werken.
quote:viva-amber schreef op 24 oktober 2014 @ 08:18:

Sleutel ligt op een algemeen bekende plek om bij vakantie enzo acute problemen te kunnen opvangen.ah oke
quote:viva-amber schreef op 24 oktober 2014 @ 07:38:

Door leidinggevende etc is mij wel op het hart gedrukt dat ik open kaart speel over mijn sollicitaties zodat zij op tijd vervanging en zo kunnen regelen. Ik denk echter dat ik voortaan een smoes verzin, wanneer alles direct weer een gevolg heeft.





Gelijk heb je. Het is nu mosterd, maar echt nooit vertellen aan je leidinggevende (of aan collega's, want die vertellen het misschien door aan de leidinggevende) dat je op zoek bent naar een andere baan. Zulke dingen als dat je ineens wordt teruggetrokken van een bepaald project of, zoals in jouw geval, van een bepaalde opleiding kun je beter voorkomen. Wel ontzettend balen.



Heb je helemaal niks op mail staan, zoals een inschrijfbevestiging van de betreffende opleiding?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 24 oktober 2014 @ 08:07:

Vorige maand had ik nog de discussie dat ik wel aan de ontwikkelingen op de afdeling moet mee doen.

Als er dan afspraken zij gemaakt, dan kan je daar toch naar verwijzen en vragen wat ze nou eigenlijk willen. Ik zou zeker melden dat ze zo tegenstrijdige zaken naar je communiceren.



Van een vertrouwenspersoon krijg je toch geen stempel? Dat lijkt me nou juist echt iemand die je in vertrouwen moet kunnen nemen. Of anders nog hogerop zoeken (een vertrouwenspersoon).
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Ja , ik heb wel een bevestiging van de opleiding. Indien die sollicitatie niets wordt dan mag ik wel naar opleiding, dus ik houd e.a. dan maar zolang mogelijk stil. Blijkbaar is het beter om niemand te vertrouwen en jezelf ook achterbaks op te stellen net zoals de rest overleefd.



Indien die sollicitatie niets wordt dan ga ik ook melding doen van pestgedrag bij een vertrouwenspersoon dan kan ik misschien via die weg terug naar mijn vorige afdeling.



Ik denk dat ik zaken maar eens bij ga houden en ernstige zaken ook als integriteitskwestie meldt. Ik ben het echt zat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 24 oktober 2014 @ 10:19:

Ja , ik heb wel een bevestiging van de opleiding. Indien die sollicitatie niets wordt dan mag ik wel naar opleiding, dus ik houd e.a. dan maar zolang mogelijk stil. Blijkbaar is het beter om niemand te vertrouwen en jezelf ook achterbaks op te stellen net zoals de rest overleefd.



Indien die sollicitatie niets wordt dan ga ik ook melding doen van pestgedrag bij een vertrouwenspersoon dan kan ik misschien via die weg terug naar mijn vorige afdeling.



Ik denk dat ik zaken maar eens bij ga houden en ernstige zaken ook als integriteitskwestie meldt. Ik ben het echt zat.Heb je dit zwart op wit? Zo nee, alsnog regelen (via de mail bijvoorbeeld).
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven