Werk & Studie alle pijlers

Werkloos...wie heeft tips voor omscholing/leerbaan?

23-09-2014 21:49 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik ben nu zo'n 3 maanden werkloos en ben het echt helemaal zat. Ik heb een gedeeltelijke WW uitkering omdat ik een paar uur per week freelance in mijn vakgebied. Echter woon ik in het oosten van het land, een plek waar weinig werk is in mijn branche.



Ik wil zo graag aan het werk en sta voor veel dingen open. Maar telkens weer die afwijzingen, ik word er niet goed van. Ik zit eraan te denken om me te laten omscholen. Bijvoorbeeld de marketing kant op. Echter kun je alleen een traineeship volgen als je pas afgestudeerd bent (ik ben al 5 jaar klaar). En omscholen kost geld, wat ik nu natuurlijk niet heb. Daarom zit het volgen van een deeltijdopleiding er ook niet in.



Het liefst wil ik aan de slag bij een bedrijf en ondertussen het vak leren. Een leerbaan dus. Echter is dit bijna niet te vinden.



Heeft iemand tips of hier misschien ook ervaring mee? Ik ben 28 jaar btw.
Alle reacties Link kopieren
Kan het UWV niets betekenen? Er ligt me bij dat die ook bepaalde trajecten aanbieden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen een optie?
Inderdaad even bij UWV informeren.



En nog een tip: ik ben straks weer werkloos en zit een soort van in de marketing. Ik denk dat dat geen slimme keus is om je in te laten omscholen. Er zijn erg veel werkzoekenden in dat vakgebied en erg weinig werk: het is vaak 1 van de eerste dingen waar op vezuinigd word.



Als je de marketing in wil kies dan voor iets met een ict/technische achtergrond. App ontwikkelaar ofzo of JAVA expert.. Etc. De strategisch/tactische kant is heel erg verzadigd metk ik (zit zelf in de marketing/communicatie en heb nu al drie jaar geen enkele baan in die richting gehad)
Alle reacties Link kopieren
hoi

tijdelijk vrijwilligerswerk doen dan maar ?

Dat Staat goed op je cv je doet wat contacten op en je blijft lekker in het arbeidsritme .

Succes !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven