Werk & Studie alle pijlers

Werkplek is 32-34 graden

23-07-2014 14:25 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Straks moet ik weer werken. Ik werk in een toko en sta daar als enige werknemer. In die toko is het nu met het warme weer 32 tot 34 graden. We hebben geen ventilator.

De deuren staan open, maar verandert niks aan hoeveel graden het is.

Ik vroeg mij af wat mijn rechten zijn. Het is echt snik en snikheet daarbinnen. De baas belooft een ventilator, maar die is er nog steeds niet. Zelf heb ik er ook geen anders nam ik die wel mee.

Heeft iemand hier verstand van? Want het lijkt mij echt te warm...



Ook tips om koel te blijven zijn welkom! Ik neem al ijswater mee en we mogen een driekwart broek aan. Geen open schoenen. Mijn haar steek ik sowieso al op. En toch is het snikheet...
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Als je er toch alleen staat, dan zou ik slippers aantrekken. en een korte broek aan. En een natte theedoek in m'n nek leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of jullie verse producten verkopen, maar anders lijkt me dat niet erg bevorderlijk voor de koopwaar. Overigens is het ook voor bepaalde voorverpakte producten niet bevorderlijk als die bij dergelijke hoge temperaturen worden bewaard.



Ik zou dit eens tegen je baas zeggen en stellen dat het tijd wordt voor een airco.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
http://www.arboportaal.nl ... toren/klimaat/warmte.html
Alle reacties Link kopieren
Het is wel warm ja. Je hebt volgens mij niet heel veel rechten daarin geloof ik. Er is geen maximum temp. Voor de arbowetgeving ingesteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dat, in een winkel werken met warmte.

Ik had een plantenspuitje met koud water naast me staan.

Af en toe een beetje nevelen.

Vorig jaar had ik zon spuitje met een kleine ventilator op batterijen.

Gekocht bij big bazar.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
http://www.vacature.com/c ... te-heet-is-op-je-werkplek
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een ventilator kopen en het bonnetje indienen bij je baas.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
http://www.rijksoverheid. ... ntwoord-om-te-werken.html
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet even een ventilator halen en meenemen. Desnoods neem je die aan het einde van je dienst weer mee.
quote:ruiva schreef op 23 juli 2014 @ 14:33:

Ik zou een ventilator kopen en het bonnetje indienen bij je baas.Dat ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig vandaag bij Blokker gekeken voor een ventilator, maar ze waren helemaal uitverkocht. Ik woon in een klein dorpje dus meer dan Blokker en Kruidvat zit hier eigenlijk niet.



Stiekem slippers aan doen is wel een goed idee....

Plantenspuit met koud water is ook een goed idee!

Die theedoek ga ik ook doen. Als we theedoeken hebben tenminste.



Overigens is het juist zo warm door alle koelingen. Die geven nu zoveel warmte af omdat ze zo hard moeten koelen. We hebben overal koelingen staan dus overal in het pand is het bloedheet.
She needed a hero. So that's what she became.
Dan neem je toch een theedoek van huis mee.
Alle reacties Link kopieren
Heb je thuis geen ventilator? Ik heb ook weleens een ventilator meegenomen naar mijn werk (kantoor), de volgende dag hadden meer mensen er 1 meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Staat in mijn OP.

Ik heb er geen, wij hebben in alle kamers zo'n hangventilator met lamp. Dus dan heb je geen kleine ventilators nodig.



Ik neem een handdoek mee van thuis inderdaad. De theedoek opmerking was meer van 'Want er zijn nooit theedoeken want niemand doet de was' maar dat is gewoon omdat de baas dus niks doet. Weer een ander verhaal.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
http://www.arboportaal.nl ... toren/klimaat/warmte.html
Ik ben KAM/coördinator/ personeelsmanager. Vanuit mijn werk weet ik dat je werkgever wel degelijk verplicht is wat aan de warmte te doen. Een werkgever mag je alleen in de warmte laten werken als er verder echt niks aan te doen is. In jullie geval lijkt het me meer dan redelijk dat hij op zijn minst een mobiele airconditioner ter beschikking stelt of een goede vin, al ben ik van de laatste overtuigd dat deze niet veel zoden aan de dijk zet.



Lastiger is om het gedaan te krijgen.. Want als werknemer ga je niet meteen met de arbo-wet "smijten" richting je werkgever. Verder speelt mee dat het, als ik het goed begrijp geen groot bedrijf betreft en de kans op controle op de arbeidsomstandigheden vrijwel nihil zal zijn.



Wat ik je adviseer is het wel bespreekbaar te maken en er op aan te dringen. Dat de warmte jouw te verrichten werkzaamheden bemoeilijkt en dat je last hebt van de warmte. Je kan de nadelen voor de werkgever aanhalen, zijn ze meestal gevoelig voor. Bijv dat het ten koste gaat van jouw productiviteit (snelheid) en dat je zweet ,wat de klant niet fris kan vinden.



Een beetje fatsoenlijke werkgever reageert hier gewoon positief op.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de horeca keuken, en kan je vertellen dat t bij mij nog veel warmer is, niet dat je daar wat aan heb hoor!

Veel drinken en proberen niet al teveel aan denken werkt naar mijn idee het beste.

Succes
Ga regelmatig bij 'n open koelingdeur staan om even af te koelen. En zeur je baas aan z'n kop om 'n airco.
Elninjoo brengt mij op stoute ideeën. Als je werkgever er niks aan wilt doen, zet je de dichtstbijzijnde koelingdeur open. Eens kijken of hij/zij de oplopende energierekening zo leuk vindt....
Alle reacties Link kopieren
Bel je baas even op of hij nu die ventilator geregeld heeft, en zo niet dat jij dan even via de Blokker rijdt vanmiddag en er wel eentje meebrengt. Bonnetje krijgt hij straks.



Bij sommige werkgevers moet je even wat assertiever zijn. Verder gewoon in korte broek (dat kan ook repre namelijk) of rokje, leuk slippertje eronder, en een luchtig shirtje.



Lekker veel drinken, misschien even een natte handdoek in de koeling leggen om je te verfrissen,
Alle reacties Link kopieren
Joh, koop gewoon een ventilator voor 2 tientjes. Sommige dingen zijn het vechten niet waard. Je baas wil er niks aan doen en gaat er niks aan doen. Er is er maar 1 die een probleem heeft en dat ben jij. Los het dan voor jezelf op, neem zn ding mee als je gaat werken. En neem hem weer naar huis als je baas daar een dagje moet staan. Pas op het moment dat het zijn probleem is, zal hij wellicht een oplossing gaan zoeken.
Een cheap ass ventilatortje bij 'n open koeling deur zetten! Volgens mij werkt dat bijna als 'n airco!
quote:elninjoo schreef op 23 juli 2014 @ 16:33:

Een cheap ass ventilatortje bij 'n open koeling deur zetten! Volgens mij werkt dat bijna als 'n airco! Ik vind dit een strak plan .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven