Werk & Studie alle pijlers

Wettenbundel

02-09-2014 10:10 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen!



Wie oh wie volgt de opleiding ''Integrale Veiligheid''? En hadden jullie

een ''Wettenbundel'' nodig? Bij een deeltijd opleiding is het verplicht maar bij een voltijd opleiding niet (beetje raar)



Zo ja, welke is fijner : Kluwer'' wettenbundel of VNW ??



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat je hem bij voltijd ook gewoon nodig hebt. Deeltijd is toch gewoon dezelfde stof als de voltijd opleiding? Is uiteindelijk allebei de volwaardige opleiding met dezelfde afstudeer titel.



Ben zelf jurist en heb een voorkeur voor Kluwer bundels, die vind ik fijn werken.
Alle reacties Link kopieren
Niet die opleiding gedaan, maar ik vond ook de Kluwer fijner. Denk trouwens wel dat het net is waar je aan gewend raakt. Waar je wel op kan letten is wat de docenten hebben. Bij mij was dat Kluwer en dan noemden ze wel eens een bepaald hoofdstuk of een paginanummer. En hoewel de wetsteksten in beide hetzelfde zijn, is de indeling wel anders (Kluwer is 2 boeken en die andere 3)
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriendin van mij doet de opleiding en heeft hem zeker nodig. Maar als hij bij jou niet verplicht is zou ik gewoon wachten tot je een module krijgt waarbij je hem nodig hebt en hem dan pas bestellen. Kun je direct ook vragen welke wettenbundel wordt aanbevolen.
Alle reacties Link kopieren
Als je hem nodig hebt..ik heb er nog twee voor je in dr aanbieding. 3 maanden gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het wel verplicht omdat het een deeltijd opleiding is.

Maar bij een voltijd opleiding zag de wettenbundel er niet bij.

Misschien gaat dit per school.



Kopen jullie ieder jaar ook dan echt een wettenbundel?
Alle reacties Link kopieren
@draagdoek hey dat zou wel fijn zijn, maar ik ga wel even navragen of ik heel de boek nodig heb of alleen een paar delen ervan. Ik laat je wel weten!
Alle reacties Link kopieren
quote:gigi696 schreef op 02 september 2014 @ 10:49:

Bij mij is het wel verplicht omdat het een deeltijd opleiding is.

Maar bij een voltijd opleiding zag de wettenbundel er niet bij.

Misschien gaat dit per school.



Kopen jullie ieder jaar ook dan echt een wettenbundel?Nee wij hoeven er gelukkig maar eenmalig een aan te schaffen. Maar dat komt omdat mijn opleiding de wettenbundels wel gebruikt, maar niet super intensief.
Alle reacties Link kopieren
quote:gigi696 schreef op 02 september 2014 @ 10:52:

@draagdoek hey dat zou wel fijn zijn, maar ik ga wel even navragen of ik heel de boek nodig heb of alleen een paar delen ervan. Ik laat je wel weten! Want als je alleen een paar delen nodig hebt, ga je het kopiëren? Ha, dan ken jij de wettenbundel nog niet... (niet lullig bedoeld, maar 1 wettenbundel omvat 2000 heeele dunne pagína's, die je niet kunt kopiëren)
Alle reacties Link kopieren
oh nee zo bedoel ik het niet. Ik bedoelde ik ga navragen welke rechtsgebieden ik nodig heb want dan kan ik een kleinere variant kopen van alleen bepaalde rechtsgebieden
Ik vind de VNW fijner. Maar het is echt een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik hou van witte bladzijden en ik vind de tabjes van de VNW fijn (ja de Kluwer heeft ook tabs, nogmaals persoonlijke voorkeur). Daarbij scheelt het soms nog aardig wat in gewicht. Bij strafrecht heeft de VNW een veel dunner boek door de indeling in 3-en. Ik koop wel elk jaar een nieuwe versie, maar ik doe rechten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf de Blauwe VNW veel fijner. Ten eerste omdat het uit 3 delen bestaat, die makkelijker mee te nemen zijn dan de 2 dikkere Kluwers. Weet niet of het bij Kluwer ook zo is, maar bij de VNW krijg je gratis het ebook zodat je het ook digitaal kunt hebben. Daarnaast is het papier van de VNW fijner, wanneer je markeert in de VNW gaat dat gewoon goed terwijl het bij Kluwer door het papier heen drukt. Voor internationaal recht is de VNW beter dan Kluwer. En ten slotte vind ik de VNW prettiger/rustiger lezen en mooier vormgegeven.
Www.wetten.nl



Perfect

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven