Werk & Studie alle pijlers

Wia uitkering en bijverdienen of bedrijf starten?

03-11-2011 22:37 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn situatie is nu:

Een Wia uitkering tot begin Januari 2012.

daarna gaat hij waarschijnlijk over naar een Iva uitkering.



Ik ben sinds kort een hondenopvang gestart aan huis, omdat ik gek ben op dieren en het leuk is om een beetje bij te verdienen.



Nu wil ik de komende periode kijken, hoeveel klanten ik kan werven en als het echt loopt, dan er een officieël bedrijf van maken via KVK.



Nu mijn vraag:



In hoeverre, mag je bijverdienen?

Hoeveel per maand?

En hoelang mag ik aankijken, of dit een succes is?

Ik neem aan dat ik het aan UWV moet melden, maar ben bang dat ze me dan met alles gaan controleren, terwijl het nu nog nog maar om een paar euro gaat.

En wil geen slapende honden wakker maken, want als het niet gaat lopen en niks word, is er niks aan de hand.



En wil ook niet, dat ze zeggen omdat ik de intentie heb om een bedrijfje te starten, dat ik binnen een bepaalde tijd werk moet hebben.



Want ik kan gewoon echt niet in een normale baan functioneren.



Wie kan mij helpen, met adviezen en tips ?



bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk krijg ik geld, heb ik recht op.

heb jaren gewerkt en aangezien ik al jaren ziek ben, heb je recht op een uitkering.

Maargoed.



Ik stop maar, want dit werkt niet.

Ben zelf erg blij, eindelijk iets gevonden te hebben wat ik echt wil en zoek het verder zelf wel uit.

Als jullie niet willen helpen, dan niet.
Als ik mijn kleine hond bij jou breng verwacht ik ook dat het beest een aantal keer fatsoenlijk wordt uitgelaten.
Ga hier niet eens op reageren omdat ik me hier te pissig om maak. Je fraudeert nu al door je extra inkomsten niet aan te geven!



Zwartwerkers zijn egoistische aso's. Geen enkel ander woord voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:gina_perez schreef op 03 november 2011 @ 23:06:

Naja laar maar.

het heeft geen zin.

ga me niet verdedigen...

Weet je hoeveel mensen zwart werken?

Sociale stelsel... dat kan me wat.... ze hebben me al flink genaaid met 2000 euro terug betalen, door een ERKENDE fout van hun !!



nee...Ai... deze instelling kan je dan net wel weer nekken. Positief gestemde mensen komen over het algemeen verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou d 4 rondes per dag.

Dus die wordt echt wel uitgelaten hoor.

maak je daar maar geen zorgen over.
Alle reacties Link kopieren
quote:gina_perez schreef op 03 november 2011 @ 23:06:

Naja laar maar.

het heeft geen zin.

ga me niet verdedigen...

Weet je hoeveel mensen zwart werken?

Sociale stelsel... dat kan me wat.... ze hebben me al flink genaaid met 2000 euro terug betalen, door een ERKENDE fout van hun !!



nee...Uhu... Omdat er mensen zijn die zwart werken, betekent het niet dat het is toegestaan en dat jij dat daarom dus ook maar zo mag doen.
Kleine hondjes makkelijker dan grote!

Welk ras dan?

Een Maltezer die niet veel hoeft?

Klein betekent niet minder beweging.

Tenzij je het hebt over chihuahua's.



En zielig doen over zelfmoordpogingen maakt geen indruk. Ook dan moet je werken als je kunt.
Als je 'uren' administratie kan doen, kun je ook gewoon werken. Iets in de administratie....uren....maar dan voor een baas.
Alle reacties Link kopieren
Ach zoek het lekker uit allemaal !!

Ik was positief, maar door jullie is dat erg gezakt.



Ik verdien lekker bij en jullie doen jullie ding.



dag dag
quote:gina_perez schreef op 03 november 2011 @ 23:08:



Ben zelf erg blij, eindelijk iets gevonden te hebben wat ik echt wil en zoek het verder zelf wel uit.

Als jullie niet willen helpen, dan niet.Heb je geen coach bij UWV/CWI? Dan lijkt dat me de juiste persoon voor je vragen.
Alle reacties Link kopieren
Nou...graag gedaan hoor gina :-/



Kijk je nog even op de link die ik gepost heb? Al heb ik nu, door het verloop van dit topic erg het idee dat je niet op zoek bent naar hoe het UWV je hierbij kan helpen......
Lichte Borderline?!
Alle reacties Link kopieren
quote:gina_perez schreef op 03 november 2011 @ 23:03:

Ik weet bijna zeker dat t verlengd wordt of Iva word.

heb ook een WSW indicatie.



Ik ontvang zeker niet onterrecht een WIA uitkering..

Als ik eens vertel dat ik al jaren dpressief ben in zoverre dat ik zelfmoord heb gedaan, poging....

(ben blij dat t niet gelukt is, nu achteraf )



Jullie weten mijn achtergrond niet, maar veroordelen mij nu al wel.....



erg jammer.

IVA is alleen indien 't UWV van mening is dat jouw situatie nooit meer zal verbeteren. Zo lang ze van mening zijn dat je nu niet kunt werken maar ooit misschien wel, zul je in de WIA blijven.

'n WSW indicatie staat daar los van voor zover ik weet. Die regeling gaat in 2013 ook op de schop trouwens, dan kun je alleen nog zo'n indicatie krijgen als je alleen in 'n sociale werkplaats zou kunnen werken. Voor iedereen die met aanpassingen en begeleiding bij 'n "gewone" werkgever zou kunnen werken, geldt dan geen WSW meer. Ik zou me daar dan ook niet al te veel op richten als ik jou was.
quote:gina_perez schreef op 03 november 2011 @ 23:10:

Ach zoek het lekker uit allemaal !!

Ik was positief, maar door jullie is dat erg gezakt.



Ik verdien lekker bij en jullie doen jullie ding.



dag dagEn moet dat van 'mijn' poen?
Alle reacties Link kopieren
quote:gina_perez schreef op 03 november 2011 @ 23:08:

Ja natuurlijk krijg ik geld, heb ik recht op.

heb jaren gewerkt en aangezien ik al jaren ziek ben, heb je recht op een uitkering.

Maargoed.



Ik stop maar, want dit werkt niet.

Ben zelf erg blij, eindelijk iets gevonden te hebben wat ik echt wil en zoek het verder zelf wel uit.

Als jullie niet willen helpen, dan niet.Joh, niet zo aangebrand zeg. De serieuze tips negeer je voor het gemak maar even ofzo?
Gina wil medelijden, maar is dat even vergeten te melden in haar openingsbericht.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap gina wel!



Ik ga hier ook geen woorden aan vuil maken, maar sommige mensen lezen alleen maar wat ze willen lezen.



TO vraagt hier om uitleg over iets. En niet om afgezeken te worden omdat dat volgens jullie beter is en dat ze makkelijk kan werken!
Alle reacties Link kopieren
quote:gina_perez schreef op 03 november 2011 @ 23:06:

Naja laar maar.

het heeft geen zin.

ga me niet verdedigen...

Weet je hoeveel mensen zwart werken?

Sociale stelsel... dat kan me wat.... ze hebben me al flink genaaid met 2000 euro terug betalen, door een ERKENDE fout van hun !!



nee...Door mensen zoals jij is het voor mensen die zich wèl aan de regels willen houden allemaal 'n stuk moeilijker en vooral lastiger geworden om te krijgen waar ze recht op hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:gina_perez schreef op 03 november 2011 @ 23:10:

Ach zoek het lekker uit allemaal !!

Ik was positief, maar door jullie is dat erg gezakt.



Ik verdien lekker bij en jullie doen jullie ding.



dag dag



Ik heb helemaal gen behoefte om negatief te doen, maar denk dat je dit echt onderschat.

zonder baas komt er behoorlijk wat extra werk op je schouders, denk aan pensioen, boekhouding, verzekeringen etc.



Daarom vraag ik me af waarom je de factor werken in loondienst wegveegt. Ik vraag me af in hoeverre je verder hebt gedacht dan de manier waarop je het nu doet.

Dus geen boekhouding, afdracht belasting, verzekeringen. Gewoon hond laten brengen, voor het hondje zorgen en handje contantje centjes in je broekzak.
Je kunt prima een hondenopvang beginnen inclusief alle administratie, dus kun je ook prima werken. Basta.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lunax schreef op 03 november 2011 @ 23:07:

Voordat nou echt iedereen over TO heen valt omdat ze iets voor zichzelf wil beginnnen... het UWV is groot voorstander van mensen met een WIA uitkering die proberen om als ZPPer toch iets te verdienen. Vaak zijn zelf indeelbare uren, mogelijkheid om te rusten als nodig etc net de dingen die nodig zijn om toch nog iets te kunnen doen ipv een volledige uitkering te krijgen.



@TO: Het UWV heeft een heel helder stappenplan voor mensen zoals jij. Klik eens op de bijgaande link en je zult zien dat je zelfs ondersteund kunt worden in je 'onderzoeksperiode'.

UWV / aan het werk



dank jewel!!

Jij bent de enige die tenminste normaal reageert.



Ik heb al veel op de webiste van uwv gezeten om te kijken, wat voor stappenplan ze hebben voor mensen die vanuit een wia een bedrijf willen beginnen.

heb de brochure gedownload vanaf de site en staat veel goede info in.



Alleen ben echt pissed off, omdat iedereen denk hier Perfect te zijn en het iemand niet gunnen, om vanuit een uitkering, ze best doet om weer in de maatschappij te komen.

Al is het iets op een andere manier.



Alsof jullie zo perfect zijn :S :S



Maargoed.

bedankt Lunax, maar ik kom hier niet meer.

Als ik alleen maar aangevallen word, terwijl ik juist advies wilde ...houd het op....
quote:Bianca1986 schreef op 03 november 2011 @ 23:13:

Ik snap gina wel!



Ik ga hier ook geen woorden aan vuil maken, maar sommige mensen lezen alleen maar wat ze willen lezen.



TO vraagt hier om uitleg over iets. En niet om afgezeken te worden omdat dat volgens jullie beter is en dat ze makkelijk kan werken!En dus de boel oplicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oriane schreef op 03 november 2011 @ 23:14:

Je kunt prima een hondenopvang beginnen inclusief alle administratie, dus kun je ook prima werken. Basta.



Als JIJ eens goed naar me teksten kijkt!!!

kan je lezen dat ik ook wil werken.....rot op met je basta
Dus 4 uur per dag wandelen en dan nog beesten voeren en administratie enzo? Dagtaak dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:gina_perez schreef op 03 november 2011 @ 23:08:

Ja natuurlijk krijg ik geld, heb ik recht op.

heb jaren gewerkt en aangezien ik al jaren ziek ben, heb je recht op een uitkering.

Maargoed.



Ik stop maar, want dit werkt niet.

Ben zelf erg blij, eindelijk iets gevonden te hebben wat ik echt wil en zoek het verder zelf wel uit.

Als jullie niet willen helpen, dan niet.Besef wel dat de vragen die je hier worden gesteld niet veel anders zijn als wat het UWV van je wil weten. Je wordt hier dus eigenlijk gratis en voor niks (of voor niets ) voorbereid op je contact met 't UWV...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven