Welkom. Je laatste bezoek was dinsdag 22 mei 2012 11:19.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Werk & Studie
  4. Wie solliciteert momenteel ook?

Dit onderwerp heeft 3222 reacties, en bestaat uit 129 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 129.
De laatste reactie is geplaatst op 06-03-2011 19:56. Dit onderwerp is gesloten!

[ Wie solliciteert momenteel ook? - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties 8-P Misschien brengen we elkaar op ideeën!

\"Don\'t go through life, grow through life\"

1. ik zag dit topic, en ben op zoek naar een goede openingszin!nu heb ik niet alle 214 pagina's doorgelezen, dus misschien staan ze ergens en heb ik ze gemist.
    maar anders sta ik open voor suggesties.

ik kom zelf niet verder dan "met deze brief solliciteer ik naar..."
    maar ik houd eigenlijk wel van lekker direct "ik wil graag ... worden in uw bedrijf".

2. Ik heb vandaag geprobeerd het uitzendbureau te pakken te krijgen, om te kijken of er voor die nieuwe baan een loonsverhoging inzit. Helaas was hij de hele dag niet te pakken te krijgen.

Vraagje: Als je je HBO weglaat, hoe doe je dat dan? Schuif je iets naar voren of achter en zo ja, wat? :)

3. quote:
    elodita schreef op 04 maart 2011 @ 16:43:
    ik zag dit topic, en ben op zoek naar een goede openingszin!nu heb ik niet alle 214 pagina's doorgelezen, dus misschien staan ze ergens en heb ik ze gemist.
    maar anders sta ik open voor suggesties.

ik kom zelf niet verder dan "met deze brief solliciteer ik naar..."
    maar ik houd eigenlijk wel van lekker direct "ik wil graag ... worden in uw bedrijf".

Via ... zag ik dat u op zoek bent naar een ...... Die heeft u bij deze gevonden! Met veel enthousiasme wil ik graag solliciteren naar bovengenoemde functie.

Deze gebruik ik vaak. Enthousiast, duidelijk en een tikkeltje direct. Valt dus goed op.

4. quote:
    Soppie300 schreef op 04 maart 2011 @ 17:43:
    Ik heb vandaag geprobeerd het uitzendbureau te pakken te krijgen, om te kijken of er voor die nieuwe baan een loonsverhoging inzit. Helaas was hij de hele dag niet te pakken te krijgen.

Vraagje: Als je je HBO weglaat, hoe doe je dat dan? Schuif je iets naar voren of achter en zo ja, wat? :)

Stel je hebt HBO Verpleging gedaan. Dan kun je het als volgt vermelden:

2000 - 2004 Opleiding Verpleging (diploma behaald)

En anders zou je er dus HBO voor zetten.

5. Ik wilde even alle solliciterende mensen succes wensen bij deze. Ik heb zelf eigenlijk 1,5 jaar lang met tijden gesolliciteerd, daar tussendoor wel eea aan werk gedaan maar eigenlijk duurde het 1,5 jaar voordat ik werk heb gevonden wat ik écht wilde.

Ik heb wel het idee dat de arbeidsmarkt over het algemeen wel wat aan begint te trekken, er is hoop dus hou vol!

6. Wat lief dat je dat hier komt melden Draakske! Dankje! :)
    En fijn dat jij nu alsnog een leuke baan hebt gevonden.

7. Even snel bijgelezen.... Cici, gefeliciteerd met je tweede gesprek!!

Sweetcandy, zijn ze zo streng bij jou? Een wijzigingsformulier lijkt me voldoende.... hopen dat je snel uren kunt draaien!

Soppie: ik heb HBO weggelaten door mijn bijbaan uit die tijd aan te dikken tot oproepkracht. En scriptie niet vermelden!Maar ik doe het niet standaard, heb pas bij 1 sollicitatie HBO weggelaten.
    Waarom wil jij je hbo eraf halen?

Ik ben gebeld door het uzb, ik kan terug naar een oud werkgever voor, jawel, 1 week!!
    Godsamme, echt helemaal geen zin in voor die lullige week.... !!! Voelt zo nutteloos!
    Toch hoorde ik mezelf ja zeggen tegen de intercedent. Nouja, ben ik er even uit en ze zien mijn gezicht weer even. Al ben je toch een nummer binnen dat bedrijf.....

Ik heb die week nog een gesprek gepland staan, daarvoor mocht ik wel vrij gelukkig. Dus toen maar weer UWV ingelicht en duidelijk vermeld dat het maar om 1 week gaat.... zucht.... dat ze niet de hele uitkering stoppen maar alleen die week.

Nou goed weekend iedereen!

8. quote:
    limara schreef op 04 maart 2011 @ 20:37:

Soppie: ik heb HBO weggelaten door mijn bijbaan uit die tijd aan te dikken tot oproepkracht. En scriptie niet vermelden!Maar ik doe het niet standaard, heb pas bij 1 sollicitatie HBO weggelaten.
    Waarom wil jij je hbo eraf halen?
    Ook omdat ik merk dat ik op 'lagere' banen steeds achter het net vis. En ik ben dus op zoek naar een andere tactiek. Ik baal erg dat het uitzendbureau met die nieuwe baan zo weinig wil geven. En vandaag dus niemand aan de lijn gekregen, dus ik weet weer niet waar ik aan toe ben. Zucht.

9. Even een vraagje hoor, maar is het makkelijk om op dit moment als startende MWD-er een baan te vinden? Ik heb stage gelopen als ouderenadviseur.

Wat zouden jullie adviseren: gaan werken of doorstuderen?

10. @ Limara: Thanks! Ik kan me voorstellen dat je baalt van die ene week. Je hebt er idd waarschijnlijk niks aan, maar ja veel keus heb je ook niet. Is het in elk geval wel een leuk bedrijf of een leuke functie? Heb je verder nog wat leuke dingen lopen qua sollicitaties op dit moment?

@ Soppie: Wat slecht dat je helemaal niemand kunt bereiken op dat uitzendbureau! Hopelijk is er maandag weer iemand. Ben je al begonnen in deze baan? Ik ben zelf intercedent geweest en soms kan de contactpersoon bij de organisatie waar je werkt nog wel eens wat voor je betekenen bij het UZB. Als zij tevreden over je zijn, kunnen zij wellicht bij het UZB aangeven dat ze je graag meer loon willen geven?

@ Sakara: Ik ken de arbeidsmarkt redelijk goed, ik weet alleen niet zoveel van de sector zorg/hulpverlening. Wel weet ik dat het in het algemeen nog steeds een hele moeilijke tijd is en dat een baan vinden nu nog steeds erg moeilijk is. En al helemaal als starter. Ik zou gaan doorstuderen als ik jou was. Dit is een hele goed tijd om te studeren! Maar als je echt zeker wilt weten wat je kansen zijn, zou je eens wat bedrijven moeten benaderen in jouw sector om te vragen hoe je kansen liggen als starter.

11. @ Sakara. Besef wel dat je maar een aantal jaren studiefinanciering ontvangt en zoals het er nu uitziet boeten moet gaan betalen als je niet binnen de aangegeven jaren afstudeert.

Werk vinden in de zorg is op dit moment zwaar merk ik! In januari kwamen er vrij veel vacatures vrij, maar nu deze zijn opgevuld valt het enorm tegen qua werk. Als er 1 baan vrij komt, solliciteren er bij wijze van spreke 30 mensen naar. Daarnaast hoor ik continu: je hebt geen werkervaring.

12. Hallo, daar ben ik ook weer. Sinds 1 maart officieel werkloos en na een weekje bijkomen nu weer op volle kracht vooruit. Vandaag weer een sollicitatiebrief gestuurd voor een functie die mij best wel leuk lijkt. Hopelijk wordt ik een keer uitgenodigd voor een gesprek want dat is tot nu toe nog niet gelukt.

Sakara, ik heb MWD gestudeerd en nu zo'n 1,5 jr werkervaring. Het is momenteel erg moeilijk om werk te vinden in onze sector. Er solliciteren veel mensen op dezelfde functie en dan vallen de starters al snel buiten de boot. Als je het je dus financieel kunt permitteren om door te studeren zou ik dat zeker doen.

Schoonheid is eigenlijk: alles wat men met liefde bekijkt.

13. Hey Moondancer, wat vervelend dat je hier ook ''moet'' meeschrijven! Is je contract niet verlengd? Of deed je tijdelijk werk? Wel fijn dat je nu al een sollicitatie hebt verstuurd, dan loopt er toch alvast wat!

14. Ik kom hier ook even mijn gevoel uiten. Ik ben namelijk ontzettend zenuwachtig, ik heb 2 toezeggingen gehad dat ik zeer waarschijnlijk een 2e gesprek krijg. Waarvan 1 met salaris en voorwaarden onderhandelingen. Dit heb ik nooit gedaan dus ik vind het erg spannend.

15. Hey Cici25, ik heb 3 contracten gehad bij mijn ex-werkgever en vanwege bezuinigingen konden ze me geen vast contract aanbieden helaas. Ik heb wel een zeer lovende schriftelijke aanbeveling meegekregen, maar ik geloof niet dat ik daar nou echt veel aan ga hebben. Maar wie weet.
    Ik heb tot nu toe een stuk of 8 sollicitatiebrieven verstuurd, waarvan 3 open sollicitaties. En geen gesprekken gehad.
    Jij hebt dus een 2e gesprek dinsdag, spannend! Hopelijk wordt het dit keer wel wat. En hopelijk wordt je ook uitgenodigd voor die andere functie! Wie weet... misschien moet je straks nog gaan kiezen ;-)

Rainbow_angel, spannend zeg! Hopelijk hou je er een baan aan over :)

Schoonheid is eigenlijk: alles wat men met liefde bekijkt.

16. Ik niet, ik moet eerst nog wat andere dingen regelen :P

17. @ Rainbowangel: wat vind je er precies zo spannend aan? Als je dat vertelt kunnen wij je misschien tips geven? Verder is het natuurlijk wel allemaal enorm positief nieuws. Waarschijnlijk heb je dus gewoon binnenkort een baan! Super zeg!

@ Moondancer: balen zeg al die bezuinigingen! Wel fijn dat ze zo lovend over je zijn, maar inderdaad net wat je zeg; je hebt er geen bal aan. Alhoewel een positieve referentie is nooit weg!
    En die 8 brieven die heb je nog maar net verzonden toch? Hopelijk krijg je snel ergens een respons van dat je op gesprek mag!

Ik heb nu idd zelf 2 dingen lopen die beide erg positief lijken. En misschien mag ik kiezen. Maar ik blijf wel voorzichtig hoor. Ik ben sinds december werkloos en ik heb sindsdien al twee keer eerder zo'n situatie gehad dat ik dacht misschien zelfs wel te kunnen kiezen tussen 2 banen. En toch werd ik uiteindelijk steeds afgewezen na dat 2e (zelfs soms 3e) gesprek. Maar hopelijk is dat dit keer niet zo!

18. Hoi Moondancer, wat jammer dat je geen vaste aanstelling krijgt!
    Soms kom ik nog mensen tegen die ergens 25 jaar in dienst zijn, en dan vraag ik me af, gaan wij dat ooit halen? De crisis-generatie zeg maar. Een jaarcontract is tegenwoordig al moeilijk te krijgen en zelfs de uitzendburo's hebben niet veel....

Cici, mijn oude werkgever is wel leuk, teminste op de afdeling waar ik toen zat. Ik kom nu een weekje ergens anders, geen idee hoe het daar is....
    Ik heb nog een aantal rondzwevende sollicitatiebrieven in omloop (nog geen bericht van) en komende week heb ik een sollicitatiegesprek. Ik word al zenuachtig als ik eraan denk!

Lijkt me heel moeilijk, afwijzingen na een tweede gesprek! Die komen toch harder aan dan na een eerste gesprek (lijkt me teminste). Begrijpelijk dat je dan wat voorzichtiger word!

19. @ Limara: zo'n sollicitatiegesprek blijft spannend he? Ik heb er al zoveel gevoerd en ook aan de andere kant van de tafel gezeten, maar ik blijf iedere keer zenuwachtig. Is het een leuke functie waarvoor je een gesprek hebt?

20. quote:
    Cici25 schreef op 05 maart 2011 @ 20:32:
    @ Rainbowangel: wat vind je er precies zo spannend aan? Als je dat vertelt kunnen wij je misschien tips geven? Verder is het natuurlijk wel allemaal enorm positief nieuws. Waarschijnlijk heb je dus gewoon binnenkort een baan! Super zeg!

Ik heb nog nooit zoveel ruimte gehad. Wel aan kunnen geven dit wil ik verdienen maar nog nooit met extra voorwaarden. Toen wist ik ook wat mijn ruimte was en nu heb ik geen idee en moet ik het voor het eerst uitzoeken en zakelijker aanpakken. Ik vind dat toch erg spannend.

21. @ Rainbowangel, ja daar kan ik me iets bij voorstellen. Je wilt waarschijnlijk niet te laag inzetten, maar ook niet te hoog. Maar ja, waar die ligt die tussenweg dan? Op internet kun je vaak wel wat brancheinformatie vinden over arbeidsvoorwaarden en salaris. En verder is het ook gewoon een kwestie van uitproberen. Succes in elk geval!

22. Het salaris onderhandeling dat zal wel los lopen, ik zet gewoon hoog in, het bedrijf weet dat ik met nog een bedrijf in onderhandeling ben.

Ik zal inderdaad eens gaan kijken of ik branche informatie kan vinden erover want het gaat voor mij nu ook om een geheel nieuwe richting. Stom van me dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Heel erg bedankt!

rainbow_angel wijzigde dit bericht op 06-03-2011 15:46 met 11%

23. Pfffff ik kom even van me af schrijven hoor.
    Ik ben me daar een boel nerveus. Morgen mn 1e gesprek sinds ik thuiszit. Ik heb me goed voorbereid, daar zal het niet aan liggen.
    Maar ja, het is nu eenmaal geen makkelijke tijd en ik zal vast niet de enige zijn.

Gelukkig is het al om half 10, dat scheelt wel een hoop. En gelukkig verwachten ze morgen hetzelfde weer als vandaag want ik moet op de fiets. Er is wel een ov-verbinding maar is niet echt handig. En het is maar een kwartiertje fietsen.

Iedereen verder weer veel succes!

24. Hey Tekendoos!

Wat goed dat je morgen een gesprek hebt! Is het een leuke baan? Ik snap je zenuwen als geen ander hoor. Een goede voorbereiding is het halve werk, dus daar ben je al heel goed mee bezig. Verder zorg ik er altijd voor dat als ik 's ochtends een gesprek heb, ik zeer ruim vantevoren opsta. Dan kan ik heerlijk rustig aan doen en hoef ik niet te haasten. Dat scheelt alweer stress en dus zenuwen.

En ik vind het ook altijd goed om te bedenken dat de andere kandidaten waarschijnlijk ook zenuwachtig zijn ;-)

Anyways, heeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes!!!!

25. Ik heb de vrijheid genomen om Wie solliciteert momenteel ook? deel 2 te openen. Hier kunnen we verder schrijven en onze ervaringen over solliciteren met elkaar delen.

Leven op de rand van het bestaansmaximum.