Werk & Studie alle pijlers

Wil weer gaan studeren maar kan mijn inkomen niet missen

22-09-2014 15:00 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik werk al 17 jaar als (directie-)secretaresse en wil me dolgraag om laten scholen tot verpleegkundige. Nu heb ik al contact gehad met een opleidingscentrum en ik kom niet in aanmerking voor de BBL variant verpleegkundige. Dit i.v.m. mijn vooropleiding (MBO Directiesecretaresse niveau 4). Ik zou dan eerst de opleiding verzorgende IG moeten doen. (niveau 3). Op zich vind ik dat geen probleem, maar ik wil wel de BBL variant doen. Ik heb gehoord dat ik ook hier waarschijnlijk niet voor in aanmerking kom, omdat ik geen ervaring heb. Dan zou ik eerste de BOL variant moeten volgend. Maar ik heb een vaste baan en kan mijn inkomen niet helemaal missen.... Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen wat ik het beste kan doen? Ik wil me sowieso laten omscholen tot (uiteindelijk) verpleegkundige. Bij de BBL variant krijg je gewoon een vergoeding/salaris heb ik gehoord. Dit is wel minimaal, maar het is beter dan niets. Wat is de vergoeding als je de BOL variant volgt? Want dan zou ik eerst een half jaar voltijd naar school moeten, dus kan ik ook niet echt een bijbaantje nemen. Heb trouwens ook nog een gezin met 2 kleine kinderen (ben 35 jaar).

Wil heeft tips/advies/wijze raad?
Kan best toch als je man bijspringt? Dan kan jij in avonden/weekenden aan de slag in de zorg.
Avond variant van BOL?
Thuisstudie?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Suze02,

Dat zou ik best willen hoor! Als ik de BOL variant moet doen, dan zou dat ideaal zijn. Wel pittig, maar dat heb ik er graag voor over!

Maar ik ben bang dat het lastig is om een baan in de zorg te vinden, want ik heb daar geen werkervaring of opleiding voor. Hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben met BBL en BOL opleiding die ook in soortgelijke situatie zaten/zitten.
Alle reacties Link kopieren