Werk & Studie alle pijlers

collega

01-08-2014 11:08 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een rustig en verlegen persoon. Ik zou liever anders willen zijn maar het is zo. Op mijn werk heb ik een collega die populair wil zijn. Een paar weken geleden maakte zij ineens een opmerking die behoorlijk lullig was naar mij toe. Het kwam er op neer dat ik werd afgezeken om hoe ik ben namelijk rustig en stil. Ik ben helemaal niet assertief, maar later die dag heb ik ook een lullige opmerking naar haar toe gemaakt. Dat is niets voor mij eigenlijk. Ik denk dat die opmerking wel is aangekomen aan de reactie te merken. Ik dacht dat het dan zo klaar was. Nu merk ik dat die collega mij steeds vaker afzeikt omdat ik stil en rustig ben. Dit is echt sinds kort. Ik weet ook niet waarom. Het is altijd als er andere mensen bij zijn. Als we alleen zijn is ze altijd aan het slijmen. Ik irriteer me er nogal aan. Hoe kan ik beter voor mezelf opkomen?
Alle reacties Link kopieren
Vraag haar in het bijzijn van andere mensen waarom ze je afzeikt in het bijzijn van andere mensen. Bedenk wel dat het haar eigen onzekerheid is, daarom kletst ze ook zoveel.
verba volant, scripta manent.
"Goh, wat gek, als we alleen zijn loop je altijd te slijmen bij me. Maar nu met andere mensen erbij doe je heel anders, hoe komt dat toch?"



En dan zeggen als er dus anderen bij zijn he.
Waarom vind je dat nodig te zeggen? Wat is precies je bedoeling daarmee? En dan met de wenkbrauw omhoog blijven aankijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 01 augustus 2014 @ 11:11:

Vraag haar in het bijzijn van andere mensen waarom ze je afzeikt in het bijzijn van andere mensen. Bedenk wel dat het haar eigen onzekerheid is, daarom kletst ze ook zoveel.+1
Alle reacties Link kopieren
Goede tips hierboven. Naar zeg van je collega. Doet me denken aan de middelbare school.



Overigens, dat je verlegen en rustig bent, wil natuurlijk niet zeggen dat je niet kan leren wat assertiever te zijn. Zowel in werk als in privé soms erg nuttig, bv in het geval van met je collega nu.

Je zou bijvoorbeeld een assertiviteitstraining kunnen volgen.
If we don't get lost, we'll never find a new route

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven