Werk & Studie alle pijlers

flyers maken

01-10-2014 13:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik wil graag een flyer maken maar heb alleen geen programma's daar voor, hoe kun je bv. een logo over een foto of plaatje heen zetten zonder dat daar een wit vlak (vierkant) om heen komt.
Alle reacties Link kopieren
Met Word kom je een heel eind als je werkt met afbeeldingen bewerken.
Alle reacties Link kopieren
Met Microsoft publicher kan je veel meer dan word. Ook kwa lay out enzo.
Je kunt het logo bijsnijden, dat kan volgens mij zelfs in Word of Paint. Dan snij je de witte randen eraf, en dan kun je het daarna plakken waar je wil. Je hebt echt niet per se een speciaal programma nodig.
Alle reacties Link kopieren
en anders powerpoint, dan kun je nog wat meer schuiven etc met afbeeldingen
Wat gebruik je nu? Meestal kun je ergens een optie aan-/uitvinken voor "uitvullen" of een optie om kaders te bewerken.
Alle reacties Link kopieren
Veel online printers hebben speciaal programma's waar je een flyer mee kan maken. Google maar eens.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
http://www.pixlr.com/editor/
Alle reacties Link kopieren
Werkt net als photoshop, even googlen voor tutorials





http://www.instructables. ... rt-Background-with-Pixlr/
Merel, hoe ziet dat plaatje er uit? Ik ben grafisch designer, als het niet al te veel werk is wil ik dat wel snel even voor je doen.
Alle reacties Link kopieren
-
Ik reken altijd per uur. In België liggen de prijzen tussen 80 en 150 euro per uur (moet nog eens 60% van af).



Het is ook belangrijk dat je je klant duidelijk maakt dat je met dat logo in paint sowieso niet veel kan. Dat is enkel een voorbeeld, maakt jouw werkt niet makkelijker.



Heb je moeite met je aantal uur in te schatten?
Alle reacties Link kopieren
-
Ja maar uitvoering duurt echt heel lang. Dat is echt elk streepje je zet, 10 keer veranderen en opnieuw zetten. Wij werken met programma's waarmee je het logo 1000x groter kan maken. Dus je mag echt geen fouten maken. Ilustrators (mensen die logo's maken) vragen ook altijd veel geld. Meestal rond de 2000 euro.



Als je wilt, mag je mij je logo wel eens doorsturen. Ik heb mijn diploma grafische ontwerper, maar ben nu bezig met mijn tweede master diploma, en heb ook een vaste baan in de richting van mijn huidige studie. Grafisch ontwerpen is voor mij meer een hobby.



Edit: en altijd bij verschillende ontwerpers gaan horen, en de offertes van de vorige meenemen.
Alle reacties Link kopieren
-
Tenzij, misschien kunnen we beter op jouw eigen topic verder gaan .



Sorry merel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven