Werk & Studie alle pijlers

foutjes sollicitatiebrief herstellen?

20-04-2014 14:52 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
1 ding heb ik nu geleerd. Ga nooit snel snel een met jengelende kids om je heen een sollicitatiebrief versturen, want dan maak je fouten.



Ik heb nu gereageerd op een functie de me erg aanspreekt waar 2 typfoutjes inzitten en de site waar ik de sollicitatie gevonden hebt klopt niet . Nu dacht ik zelf zou ik een mailtje er weer achteraan sturen met een vernieuwde versie of staat dit nog stommer?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zo laten en hopen dat ze er overheen lezen. Of zijn het hele opvallende fouten?
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je deze brief net zo geschreven hebt als je openingspost zou ik het lekker laten, dan zitten er vast nog meer fouten in.



Ik denk dat het nog dommer staat wanneer je een 2e verstuurt waar je een paar foutjes verbeterd hebt en de rest hebt laten zitten.
Niet geschoten is altijd mis
Het zo laten
Zo laten en hopen op het beste..
Alle reacties Link kopieren
quote:dystania schreef op 20 april 2014 @ 16:56:

Zo laten en hopen op het beste..



Precies. Er zijn 2 opties als je een brief nastuurt:



1) Ze hadden de fouten nog niet gezien en dan zien ze het wel.

2) Ze hadden de fouten gezien en dan bevestig je alleen dat je die fouten hebt gemaakt.



Dus geen brief nasturen, de verkeerde hebben ze toch al ontvangen.
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
Alle reacties Link kopieren
Ok, unaniem dus. Laat het dan idd maar zo en hoop op het beste.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik werk bij P&O en krijg veel sollicitaties binnen. Het komt regelmatig voor dat iemand een tweede sollicitatie mailt omdat ze een bijlage vergeten zijn of een foutje ontdekt hebben. Ik vind dat wel oplettend. Ik gooi dan de eerste versie weg en zorg dat de leidinggevende alleen de goede versie krijgt. Maar ik weet niet of iedereen zo werkt.



Het ligt er ook aan om wat voor fouten het gaat. Als het alleen om kleine typefoutjes gaat heb je kans dat ze erover heen lezen. Op sommige vacatures komen wel 200 reacties, die gaan ze echt niet allemaal nauwkeurig lezen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, een functie waar twee typefoutjes in zitten, valt wel op. Ik leg mijn brieven altijd een nachtje opzij. Dan kan ik de volgende dag met een frisse blik mijn taal-, type -en spelfouten verwijderen. In dit geval: volgende keer beter. En natuurlijk succes met solliciteren.
Deze baan gaat het niet worden.



Wanneer het al zover komt dat ze jouw sollicitatie uit de grote berg sollicitaties vissen en de tekst gaan lezen is je kans verkeken door de schrijffouten.



Geen enkele werkgever staat te springen om een niet goed opgestelde en voorbereidde sollicitatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een nieuwe brief sturen. Heb dat bij m'n huidige baan ook gedaan - wel in m'n mail toegelicht waarom ik een nieuwe brief stuurde - en de baan gekregen.
Ik heb, voor iemand buiten een P&O-functie, vrij veel brieven gelezen en eerste selecties gedaan, in de afgelopen jaren. Als ik daar iets van geleerd heb is dat vragen om foutloos Nederlands vrijwel altijd te hoog gegrepen is. Het idee dat je meteen kansloos zou zijn deel ik niet.



Maar ik zou het wel waarderen als je zelf fouten constateert, en een nieuwe versie stuurt. Met het verhaal over de jengelende kinderen zou je bij mij zeker punten scoren op de sympathie-schaal.
Alle reacties Link kopieren
O nou maken jullie me weer aan het twijfelen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven