Werk & Studie alle pijlers

grammaticavraag sollicitatie

01-10-2014 19:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
even vraagje:



is dit goed:



Qua doelgroepen heb ik een brede belangstelling, zowel werken met volwassenen als jeugdigen spreken( of toch spreekt) mij aan.



Of hebben jullie een alternatieve zin..... ik ben me even aan het blindstaren... een mooie zin kan ik er niet van maken lijkt het wel.
Alle reacties Link kopieren
Het werken met spreekt jou aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een brede belangstelling qua doelgroepen, het werken met zowel volwassenen als jeugdigen vind ik erg interessant.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, het werken spreekt jou aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerstklok schreef op 01 oktober 2014 @ 19:23:

Ik heb een brede belangstelling qua doelgroepen, het werken met zowel volwassenen als jeugdigen vind ik erg interessant.ik vind andere dingen ook al interessant Dus die term is al vergeven....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er "zowel het werken met volwassenen als met jongeren spreekt mij aan" van maken.



Of je kunt "vind ik leuk" gebruiken, als je het minder formeel wilt over laten komen. Dat is dan afhankelijk van de baan waarop je solliciteert natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel. Spreekt dus. Spreekt de zin jullie ook aan of is het echt een gedrocht? Dat idee kreeg ik namelijk toen ik hem hier neertypte... niet echt in mijn brief zelf.





Sorry, ik ben een twijfeldoos
Ik zou het hele 'brede belangstelling' weglaten, 'werken met volwassenen alsook met jongeren vind ik leuk'. Of: Ik werk graag met zowel jongeren als met volwassenen.
Leuk zou ik zelf niet gebruiken in een sollicitatiebrief, het is een nietszeggend woord dat overal voor gebruikt wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sexymama schreef op 01 oktober 2014 @ 19:26:

Ik zou er "zowel het werken met volwassenen als met jongeren spreekt mij aan" van maken.



Of je kunt "vind ik leuk" gebruiken, als je het minder formeel wilt over laten komen. Dat is dan afhankelijk van de baan waarop je solliciteert natuurlijk.zowel het werken met volwassenen als met jongeren spreekt mij aan.... hij staat erin! Bedankt. Ik ga nu de brief verzenden, je mag altijd nog suggesties doen. Wie weet gebruik ik deze frase in een andere brief opnieuw. (Maar zeg alsjeblieft niet dat het volkomen kut is, want dan heb ik een steen in mijn maag dat ik op verzenden heb gedrukt )
Alle reacties Link kopieren
quote:Merisi schreef op 01 oktober 2014 @ 19:30:

Leuk zou ik zelf niet gebruiken in een sollicitatiebrief, het is een nietszeggend woord dat overal voor gebruikt wordt.past ook niet bij deze functie en ik vind het meestal ook erg nietszeggend. Bij een brief heb ik wel gezegd dat het mij leuk lijkt om eens in de omgeving waar ik opgegroeid ben te werken, dat was mijn luchtige zin en ik vond het passend.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, het is niet volkomen kut
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 01 oktober 2014 @ 19:27:

Ik zou het hele 'brede belangstelling' weglaten, 'werken met volwassenen alsook met jongeren vind ik leuk'. Of: Ik werk graag met zowel jongeren als met volwassenen.Vind ik leuk klinkt kleuterachtig en totaal niet professioneel.
"Qua" echt nooit doen
quote:markovic schreef op 01 oktober 2014 @ 19:34:

[...]



Vind ik leuk klinkt kleuterachtig en totaal niet professioneel.Ik vind de tweede variant 'ik werk graag...' ook beter, maar leuk kan in sommige brieven best. Liever dat dan van die afgrijselijke moderne terminologie als 'ik word blij van' of 'ik krijg energie van'. En waarom zou 'leuk' minder goed zijn dan 'spreekt mij aan'?
Alle reacties Link kopieren
Vind ik leuk hihi.



Niet doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Niks mis met leuk.
Ouderen en jongeren: vind ik leuk👍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven