Werk & Studie alle pijlers

iemand die dit herkent?

11-03-2013 14:13 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey allemaal.



Mijn naam is Eline, 20 jaar oud en doe de opleiding tot verpleegkundige. Ik kamp alleen met een apart gevoel en vroeg me af of er mensen zijn die dit gevoel herkennen. Ik doe momenteel de opleiding tot verpleegkundige en vind het een heel leuk beroep. Toch zit ik een beetje over het volgende. Ik moet er niet aan denken om nu al te moeten werken (buiten mn 0-urencontract om). Het zou dan voor mij voelen alsof ik in een sport sleur terecht zou komen. Ik ben echt niet lui, totaal niet. Want ik werk me suf naast de opleiding (oproepkracht verzorgende ig binnen de thuiszorg en verpleeghuis). Kent iemand dit?? Komt dat gevoel vanzelf dat ik eraan toe ben of hoe zit dit? Heel veel mensen van mijn leeftijd willen olkk al uit huis etc. Ik moest er eerlijk gezegd nog niet zp aan denken.
Heel herkenbaar!! Ik ben een paar jaar ouder dan jij, maar ik ging pas met 24 het huis uit. Ik was toen met een duale opleiding bezig en het kon financieel. Maar de behoefte was er eerder ook helemaal niet. Momenteel een koopwoning en samenwonend, maar.ik wil ook weer graag studeren. Gewoon om de sleur te voorkomen :-) ik vind leren heel leuk! Werken is geen sleur, maar ik denk dat jij leren heel leuk vindt. Lekker blijven leren... werken kan je nog je hele leven.
Ik snap je helemaal hoor. Ik heb gestudeerd tot ik 25 was en dat was een heerlijke manier om de werksleur zo lang mogelijk uit te stellen. En nu nog vind ik het werkleven maar saai en voorspelbaar, zeker als je FT werkt. Dus zelfs als ik het werk inhoudelijk echt geweldig vind dan nog vind ik dat het leven er om heen (vroeg opstaan, reistijd, middagpauze met collega's enz.) een monotoon geheel.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je probleem alsof het het mijne is haha.

Ik ben ook 20 en doe ook de opleiding tot verpleegkundige en heb hetzelfde gevoel.

Ik ben ook niet lui, maar toch zie ik er eerder tegenop dan dat ik er zin in heb.om te werken.

Ook door wat @iris1969 zegt: het monotone geheel ervan, het vroege opstaan, reistijd etc. Vooral bij deze opleiding.
Heel herkenbaar en niks om je schuldig over te hoeven voelen. Zou het zelfs sterk willen aanbevelen om nog een extra studie te gaan doen, te gaan reizen etc. Werken kan nog tot je 67e (of langer).
Alle reacties Link kopieren
Juist in de zorg zit je goed om (door) te kunnen blijven leren!

Je zit in je opleiding, hoeveelste jaars ben je? Ben je al bijna zover dat je zou 'moeten' gaan werken?

Waarom denk je dat je in een soort sleur terecht zou komen? Vanwege de onregelmatig heid in het vak en wisselende werkzaamheden vind ik persoonlijk het sleur gehalte altijd wel mee vallen! (ik ben verpleegkundige ;) )
Alle reacties Link kopieren
Heb je er wel eens over nagedacht om vrijwilligerswerk in het buitenland te gaan doen ? Zo kun je een andere taal gaan leren, je toch enigszins bezig gaan houden met je vakgebied en stel je de "sleur" toch nog een beetje uit .. Iedereen happy ;)
Alle reacties Link kopieren
Lekker door leren. Werken kan je nog d erest van je leven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven