Werk & Studie alle pijlers

militair verpleegkundige

29-08-2014 17:38 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar ervaringen als militair verpleegkundige. Ik zou graag een ommeslag in mn carrière willen en deze functie trekt mij omdat je (van wat ik begreep) in nl in een gezondheidscentrum werkt. Je hebt dan een beetje je eigen toko en stuurt anderen aan om alle consulten af te werken. Natuurlijk bepaalt de arts het behandelplan maar kleinere gevallen mag je mag je zelf beoordelen. Vooral dit aspect trekt me erg.

Ik weet dat je uitgezonden kan worden maar hoe doe je dat als je ki deren hebt? Ik ben nu 26jr en heb nog geen kinderen, maar in de toekomst wil ik dat wel.

En kan iemand mij meer vertellen over de sport test? Ik ben al verpleegkundige en heb soms last van mijn rug. Kan ik hiervoor

afgewezen worden? Kracht en conditie zit wel goed.



Binnenkort ga ik naar een voorlichtingsdag maar ik hoop hier al wat personlijke ervaringen te horen



Edit: uitzending lijkt me ook een geweldige ervaring! Het acute en spoedeisende trekken me ook. Alleen ben ik benieuwd hoe andere moeders dat dus doen, en hoe vaak het voorkomt. Ik heb ooit gehoord dat je maar een paar keer tijdens je carrière uitgezonden wordt? Klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een project gedaan om de belasting in werk van de militair verpleegkundige in kaart te brengen. Het ging om iemand die in NL idd veel zelfstandig werk doet en die een arts assisteert vaak een combi van bedrijfs- en huisarts voor militairen.



Het ging bij uitzending om repatriering van gewonden. Het betreft vaak afschuwelijk multiletsel, benen die er afliggen door een mijn, neurologisch trauma, zwaar gewonde collega's en ook zwaar gewonde kinderen werden uit oorlogsgebieden gehaald.