Werk & Studie alle pijlers

please HULP KULeuven 4e examenkans

28-07-2014 13:23 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, ik heb een probleem, het gaat over een vriendin, zij heeft 2 jaar geleden een psychose gehad en nu juli opnieuw, ze doet sinds toen haar derde jaar opnieuw rechten.



ze moet nog 4 vakken doen van 3e jaar. en nu in augustus is het haar laatste examenkansen voor die 4 vakken. dus ze heeft die vakken in het verleden al 3 keer opgenomen, dus dit jaar de derde keer, dus in augustus het 6e keer.



maar ze is nu niet helemaal hersteld van haar psychose, ik vind haar gezondheid belangrijker dan dat ze nu leert. Maar ze heeeft veel schrik dat haar kansen over gaan zijn en ze is nu 4 examen verwijderd van haar bachelordiploma.



ik vroeg me af of ge een vak het 4e keer mogt opnemen na een motivatiebrief ofso, want nu wilt leert ze nog elke dag terwijl ik vind da ze nu moet rusten en pas volgend jaar die 4 vakken opnemen met beetje mastervakken. maar dat wilt ze niet omdat ze veel stress heeft dat het haar laatste examenkans....



Please hulp gevraagd!!
Kun je zoiets beter niet op een Vlaams forum vragen?

Misschien dat op zappy.be wel iemand je verder kan helpen of anders de sociale dienst/leerlingenbegeleiding van de univ zelf?



En wat zegt de behandelend arts van je vriendin erover? Slikt ze medicijnen?

Ik weet dat o.a. Zyprexa in hoge dosissen sedatief werkt, dus de kans dat ze gewoon niet kàn studeren door de medicijnen is ook reëel.
Alle reacties Link kopieren
Daar kan geen mens op dit forum iets over zeggen. Contact opnemen met de decaan/studentenbegeleider of hoe die persoon dan ook heet bij de KU Leuven, en met hem/haar overleggen. Ik zou, als zij al zo'n brief wil indienen, hier in ieder geval een brief/verklaring van haar huisarts/psycholoog/psychiater aan toevoegen, die de tijdsduur en impact van haar aandoening uitlegt en ondersteunt dat een pauze aangewezen is.
Heeft ze geen contact opgenomen met de studieadviseur/decaan/examencommisie toen deze ellende begon?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven