Werk & Studie alle pijlers

prince2 of six sigma?

20-04-2014 22:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als project manager op een groot internationaal project en stuur het projectteam aan. Dit is mijn tweede project en alhoewel ik veel van het eerste project geleerd heb, maak ik voor een deel ook weer dezelfde fouten. Nu ben ik aan het kijken welke opleiding/training nuttig zou zijn. Doel is om het projectmanagement in al zijn facetten beter te gaan beheersen om zo een soepeler verlopend project te krijgen wat winstgevend is. Mijn project is in opdracht van een klant, winstgevendheid voor het bedrijf waar ik voor werk is dus belangrijk.



Ik zit te twijfelen tussen prince2 en six sigma green belt. De HR afdeling van mijn werkgever kan me niet adviseren, het werk wat ik doe is vrij nieuw en ook de omvang is veel groter dan de andere projecten die we doen.



Wie heeft een van deze trainingen gedaan, en in hoeverre heb je wat aan de kennis die je hebt opgedaan? Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen. En naar welke variant je van prince2 of six sigma hebt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik heb beiden gedaan zowel Prince2 (beiden) en green belt.



Ik vond green belt erg statistisch en vooral gericht op het verbeteren van onderdelen van een proces (moet meetbaar zijn) en naar mijn idee niet altijd toepasbaar bij alle processen.



Prince2 is veel meer gericht op het uitvoeren van een project. Hoe bouw je een team op, wat leg je vast in welke documenten, uit welke fase bestaat een project etc.Dit is eigenlijk wel op elk soort project toepasbaar.
Prince2 wordt bij ons veel gevraagd omdat het praktisch goed toepasbaar is. Ik vind het zelf ook een prettige om te hebben, zowel qua kennis als op mijn cv!
Alle reacties Link kopieren