Werk & Studie alle pijlers

recht op kortdurend zorgverlof?

01-09-2014 23:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege privacy verwijderd
anoniem_172397 wijzigde dit bericht op 03-09-2014 07:05
Reden: Vanwege privacy verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
http://www.rijksoverheid. ... JmzgLH8wMACFfMZtAodVlkAew



Dus tenzij er anders omschreven staat in je CAO moet je (volgens mij) gewoon kortdurend zorgverlof kunnen opnemen



Maar NummerZoveel weet dit vast zeker
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je betaald zorgverlof wilt? Je kunt dit toch nakijken in de CAO van het bedrijf waar je werkt? Volgens mij is het wel zo dat de werkgever het verlof kan weigeren bij zwaarwegende redenen. In jouw geval lijkt het mij meer een geldkwestie, omdat je wel vrij kan krijgen, maar dat zelf moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gewoon recht op. Punt



En praktisch ( been there): regel een rolstoel en breng je kind naar school over 2-3 dagen, evt opvang/BSO Inlichten. Het is ff zoeken hoe alles gaat maar het valt misschien mee qua zorg



Mijn dochter heeft ooit 16 weken in het gips gezeten ( geen loopgips) en na de eerste opstart liep het verder prima met school en BSO.



Ik wil wel meedenken over praktische zaken hoor.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gewoon recht op. Punt



En praktisch ( been there): regel een rolstoel en breng je kind naar school over 2-3 dagen, evt opvang/BSO Inlichten. Het is ff zoeken hoe alles gaat maar het valt misschien mee qua zorg



Mijn dochter heeft ooit 16 weken in het gips gezeten ( geen loopgips) en na de eerste opstart liep het verder prima met school en BSO.



Ik wil wel meedenken over praktische zaken hoor.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best redelijk van de werkgever dat ie je best vrij wil geven. Dat jij dan minuren krijgt is jouw problem. Blijkbaar krijg je daarna de kans om het met 5 dagen per week werken weer in te halen.

Denk ook een beetje aan jouw werkgever...
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet huis werken?

Overdag zit je zoon op school, die uren kan jij toch werken? Ik begrijp je werkgever wel, los van een haal en breng moment in de ochtend /middag en de uren dat je zoon thuis is, zit jij thuis en zorg je voor niemand. Het is toch niet zo dat je zoon al die tijd ook thuis blijft van school?
Alle reacties Link kopieren
Je kan het opzoeken in je CAO (googlen en dan vind je hem wel) of bellen met P&O en vragen wat de regels zijn.

In mijn CAO kan je indien nodig tot 10 zorgverlofdagen per jaar opnemen.
quote:Summerdance schreef op maandag 01 september 2014 23:36 <a href="http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... tAodVlkAew" class="link">http://www.rijksoverheid. ... JmzgLH8wMACFfMZtAodVlkAew</a>



Dus tenzij er anders omschreven staat in je CAO moet je (volgens mij) gewoon kortdurend zorgverlof kunnen opnemen



Maar NummerZoveel weet dit vast zeker



Wat jij zegt dus.



@TO

Je hebt recht op zorgverlof. Wel moet je proberen zsm iets anders te regelen, want dat is de plicht die tegenover dat recht staat.
Alle reacties Link kopieren
Vanwege privacy verwijderd
anoniem_172397 wijzigde dit bericht op 03-09-2014 07:06
Reden: Vanwege privacy verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:qstix schreef op 02 september 2014 @ 04:39:

Dat jij dan minuren krijgt is jouw problem. Blijkbaar krijg je daarna de kans om het met 5 dagen per week werken weer in te halen.

Denk ook een beetje aan jouw werkgever...



Dat mag jij vinden maar volgens het linkje van summerdance heeft ze gewoon recht op zorgverlof dus niets geen minuren.



Dat altijd maar denken aan de werkgever heeft nog maar weinig mensen iets opgeleverd. Werkgever denkt ook alleen maar puur zakelijk en ontslaat je ook als hij je niet meer nodig is. Dan wordt er ook niet gedacht dat kan ik niet maken want x doet zo haar best.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan dus maandag weer naar school?
Je bent zelf een theepot
quote:qstix schreef op 02 september 2014 @ 04:39:

Ik vind het best redelijk van de werkgever dat ie je best vrij wil geven. Dat jij dan minuren krijgt is jouw problem. Blijkbaar krijg je daarna de kans om het met 5 dagen per week werken weer in te halen.

Denk ook een beetje aan jouw werkgever...Denk een beetje aan je werkgever? Die werkgever denkt ook niet aan haar en wil zorgen dat ze in de minuren komt, terwijl ze gewoon recht heeft op zorgverlof.
Eerlijk gezegd vind ik dat de vader er in dit verhaal ook wel makkelijk af komt. Hij heeft een functie die niet iedereen kan doen, dus (de werkgever van) moeder mag het oplossen.
Kan vader niet een paar dagen thuiswerken?

Ik vind ook dat de vader erg snel aan de kant wordt gezet. Het gaat over kortdurend zorgverlof, niet om een maandenlange sabbatical. Als moeder twee dagen neemt en vader twee dagen is de pijn meer verdeelt. Ik ken btw ook geen banen waar 2 dagen afwezigheid meteen rampzalig is. als die banen er al zijn, dan is er altijd backup aanwezig omdat de onmisbare werknemer ook zelf gewoon ziek kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Vanwege privacy verwijderd
anoniem_172397 wijzigde dit bericht op 03-09-2014 07:07
Reden: Vanwege privacy verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn dochter hadden ze in de klas een gymmat neergelegd zodat ze het zitten in de rolstoel kon afwisselen.



Ook in de gymlessen kwam ze aan bod. BSO heeft het ook zo leuk mogelijk voor haar gemaakt al die weken.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven