Werk & Studie alle pijlers

studeren & relatie

22-07-2014 13:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
halloo allemaal ik heb jullie advies nodig



ik wil volgend jaar gaan studeren in Utrecht omdat de opleiding alleen in Utrecht en Den Haag word aangeboden. ik woon nu in friesland en ik heb nu 2.5 jaar een vriend. ik ben nu 19 en hij is 23 hij werkt al fulltime en ik wil verder studeren, we zijn nu bezig om te zorgen dat we binnen een jaar kunnen gaan samen wonen.



voor mij studie moet ik dan ongeveer 2.5 uur reizen.

aan de ene kant wil ik graag samen wonen maar daar staat tegen over dat ik veel moet reizen en aan de ene kant wil ik dat wel maar aan de andere kant ik kan ook een kamer zoeken in Utrecht en ieder weekend weer terug naar Friesland maar dan kunnen we nog niet gaan samen wonen.



ik hoop dat jullie tips hebben hiervoor en wat jullie zouden doen in deze situatie
Jij gaat studeren en hij werkt al.

Denk je niet dat jullie uit elkaar gaan groeien door andere levens?

Ga genieten van je vrije studentenleven ipv je op deze leeftijd al zo te binden door samen te gaan wonen.

Ga lekker op kamers met vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op kamers gaan. Je hebt nog tijd genoeg om daarna samen te gaan wonen.
I choose happy!
quote:sinnombre schreef op 22 juli 2014 @ 13:39:

Jij gaat studeren en hij werkt al.

Denk je niet dat jullie uit elkaar gaan groeien door andere levens?

Ga genieten van je vrije studentenleven ipv je op deze leeftijd al zo te binden door samen te gaan wonen.

Ga lekker op kamers met vriendinnen.Eens. Ik heb op jouw leeftijd ook een lange relatie gehad met iemand die een paar jaar ouder was en al werkte. Is uiteindelijk uitgegaan; ik ben tijdens de relatie ook ver weg gaan studeren, wij pasten gewoon niet goed genoeg bij elkaar en waren (achteraf) ook te jong. Ik zeg niet dat dat bij jullie ook gebeurt (ken ook stellen die wel bij elkaar zijn gebleven), maar ik vind wel dat je op jouw leeftijd beter voor jezelf en je studie kunt kiezen. Als je echt wil samenwonen kan dat ook nog na je studie. Of desnoods verderop tijdens je studie, maar probeer het eerst eens op jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken zowel mensen die uit elkaar zijn gegroeid als die samen zijn gebleven maar allemaal zijn ze wel op kamers gegaan.

Je kunt elkaar gewoon lekker in de weekenden zien en over een paar jaar gaan samenwonen.



Woon je nu nog bij je ouders? Want dan is het ook heel leuk om een keer je eigen plek te hebben, daar leer je ook veel van!



Ik zou lekker op kamers gaan! Je kunt ook altijd nog tegen het einde alsnog gaan samenwonen.
Ik zou voor die studie echt niet 2,5 uur gaan reizen(dagelijks??) Ik zou op kamers gaan en er niet voor kiezen om op mijn 19de al te gaan samen wonen.



Maar goed, ik ben dan ook al 38. Ging op mijn 21 ste samenwonen en die relatie is uiteindelijk gestrand(ook teveel uit elkaar gegroeid).



Gelijk samenwonen vanuit het ouderlijk huis is wat mij betreft ook niet aan te raden: eerst maar eens lekker op jezelf
Ga op kamers. Ga in de weekenden terug naar huis of naar hem. Hebben veel van mijn vriendinnen indertijd ook gedaan. Sommige relaties overleven het, sommige niet. Maar het kan ook overgaan terwijl jullie bij elkaar zijn.



En als hij overdag werkt, en jij in een andere provincie bent en daarnaast nog vriendinnen, sporten, hobby's en dergelijke hebben, kun je daar net zo goed een kamer zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Als je 2.5 uur van je studiestad afwoont, mis je het studentenleven volledig. Dat vind ik zonde want ik vond het een fantastische tijd. Samenwonen kan ook over 4 jaar nog net zo goed.
Ga lekker op kamers. Kom je in het weekend terug, dat doen zoveel mensen.

Misschien werkt het voor jullie en misschien niet, maar dan heb je het in elk geval geprobeerd.



Succes met je studie! (Oh en wacht nog even lekker met samenwonen, dat kan ook over 4 jaar joh, dan ben je nog steeds jong)
Alle reacties Link kopieren
quote:EssentialBliss schreef op dinsdag 22 juli 2014 13:43 Ik zou op kamers gaan. Je hebt nog tijd genoeg om daarna samen te gaan wonen.Dit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Lekker eensgezind! :Imao: Inderdaad, op kamers. Je bent nog jong, ga lekker van het studentenleven genieten!!
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment studeer ik ook al maar dan in de beurt en hij werkt al zolang dat ik hem ken. Ik denk idd op kamers en weekend weer terug op dit moment zie ik hem eigenlijk ook alleen in het weekend dus dat zal geen probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaan samen wonen? Een goede opleiding is belangrijk. Ook is het belangrijk om tijdens de studie niet al te ver van de opleiding te wonen. Lessen kunnen vroeg beginnen, 's avonds afspreken met een studiegroep, sociale activiteiten, in de bieb studeren, etc.



Ik wil je niet ontmoedigen. Maar mensen veranderen nog heel erg tussen de 20 en 25. De kans is dan ook aanwezig dat jullie relatie ook geen stand houdt. Dan moet je toch voor jezelf kunnen zorgen, dus een opleiding hebben.



Het is niet anders dan wanneer een jongen het leger in gaat en in de week op de kazerne moet slapen. Die kan ook niet 7 dagen per week samen wonen.



Ik zou (met de kennis en ervaring die ik nu heb) kiezen voor de studie en woonruimte zoeken in een studentenhuis. In de weekenden kan je gezellig samen zijn met je vriend.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zolang reizen iedere dag zou mij opbreken, ga lekker op kamers en in het weekend terug naar huis of naar je vriend. Of het stand houdt merk je dat vanzelf wel weer.
quote:miniwendy schreef op 22 juli 2014 @ 17:01:

Op dit moment studeer ik ook al maar dan in de beurt en hij werkt al zolang dat ik hem ken. Ik denk idd op kamers en weekend weer terug op dit moment zie ik hem eigenlijk ook alleen in het weekend dus dat zal geen probleem zijn.

Dan verandert er dus in feite niets.

Opgelost, slotje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven