Werk & Studie alle pijlers

werken op provisiebasis wie ook?

15-05-2007 11:40 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu in de horeca,al bijna 9 jaar.

en ik ben het zat,heb wel een vast inkomen,en een vast contract,maar als je kijkt wat ik er allemaal voor moet doen.

nee dan heb ik er geen zin meer zin.

nu kan ik mischien een andere baan krijgen via via.

dan heb ik een basisloon,en de rest is op provisie.

als ik het goed doe verdien ik er net zoveel mee als mijn baan nu alleen werk ik er 10 uur per week minder voor!!

auto van de zaak laptop en telefoon krijg ik ook,terwijl ik bij mijn baan nu niet eens reiskostenvergoeding krijg.

klinkt allemaal heel goed!

zit alleen met 1 dingetje,ik kom dan te werken voor een bekende verzekerings maatschapij,en verkoop uitvaartverzekeringen,en onderhoud contacten met bestaande klanten.

ik moet 20 afspraken per week maken,en daarvan 5 verzekeringen afsluiten per week.

bij mijn kennis gaat het nog wel makkelijk allemaal zegt ze,maar is dat allemaal zo??

wie heeft er ervaringen mee?

wie kan er mij meer over vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Niet doen! Biedt absoluut geen zekerheid qua inkomen en veel stress als je niet je target behaalt!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoeveel je basis-salaris is en wat de consequenties zijn als je een paar keer je target niet haalt. Is je basis-salaris lager dan je huidige salaris dan zou ik het zeker niet doen. Is het behalen van je target alleen van jou afhankelijk of moet je ook als team zijnde nog een target halen voordat je werkelijk uitbetaald krijgt? De kosten voor je auto en telefoon, moet dat nog van dat basissalaris af? Dit zijn in mijn ogen wel belangrijke dingen om te weten en mee te laten wegen in je beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel mooi allemaal, net een droom.