Werk & Studie alle pijlers

werken op provisiebasis wie ook?

15-05-2007 11:40 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu in de horeca,al bijna 9 jaar.

en ik ben het zat,heb wel een vast inkomen,en een vast contract,maar als je kijkt wat ik er allemaal voor moet doen.

nee dan heb ik er geen zin meer zin.

nu kan ik mischien een andere baan krijgen via via.

dan heb ik een basisloon,en de rest is op provisie.

als ik het goed doe verdien ik er net zoveel mee als mijn baan nu alleen werk ik er 10 uur per week minder voor!!

auto van de zaak laptop en telefoon krijg ik ook,terwijl ik bij mijn baan nu niet eens reiskostenvergoeding krijg.

klinkt allemaal heel goed!

zit alleen met 1 dingetje,ik kom dan te werken voor een bekende verzekerings maatschapij,en verkoop uitvaartverzekeringen,en onderhoud contacten met bestaande klanten.

ik moet 20 afspraken per week maken,en daarvan 5 verzekeringen afsluiten per week.

bij mijn kennis gaat het nog wel makkelijk allemaal zegt ze,maar is dat allemaal zo??

wie heeft er ervaringen mee?

wie kan er mij meer over vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Niet doen! Biedt absoluut geen zekerheid qua inkomen en veel stress als je niet je target behaalt!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoeveel je basis-salaris is en wat de consequenties zijn als je een paar keer je target niet haalt. Is je basis-salaris lager dan je huidige salaris dan zou ik het zeker niet doen. Is het behalen van je target alleen van jou afhankelijk of moet je ook als team zijnde nog een target halen voordat je werkelijk uitbetaald krijgt? De kosten voor je auto en telefoon, moet dat nog van dat basissalaris af? Dit zijn in mijn ogen wel belangrijke dingen om te weten en mee te laten wegen in je beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel mooi allemaal, net een droom.



Helaas heb ik al van twee mensen in mijn omgeving gehoord dat ze uiteindelijk een andere baan hebben gezocht waarbij ze gewoon salaris krijgen zoals de meeste mensen (dus zonder bonus) omdat ze het op een gegeven moment niet trokken om op die manier zoals jij beschrijft te werken.



Nu zeggen ze bijvoorbeeld tegen je: 20 afspraken per week, waarvan 5 orders binnenhalen.

Dat doe je dan een aantal weken en ze zijn tevreden.

Maar op een gegeven moment krijg je dan te horen: nu kun je ook wel 30 afspraken maken en 10 orders binnenhalen...

en ga zo maar door.



Daarnaast wordt het niet gewaardeerd door leidinggevenden als je collega's daarbij behulpzaam wilt zijn. Wat voor jou en je collega's niet echt leuk is.

Het is winnen door in de rondte te schoppen, in plaats van elkaar te helpen om productie te maken.



Maar wellicht deins jij nergens voor terug en gaat het bij jou wel goed.

Een proeftijd zou dan goed uitkomen, zodat je in iedergeval kunt kijken of je dit echt wilt en of je het allemaal aan kunt om op die manier te moeten werken.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, die negatieve reacties geven precies weer waarom je in een commerciele goed kunt verdienen. Veel mensen vinden het maar niks en zodoende is er veel vraag naar commerciele talenten. Als je het kunstje goed kunt, is het een prima opstap naar een mooie carriere. Veel beter dan de horeca, waar je gewoon slecht verdient en keihard moet werken, zonder mogelijkheden om verder te groeien.

Uitvaartverzekeringen zijn een redelijk makkelijk produkt om te verkopen. Als je 'warme' leads krijgt en het dus niet al te moeilijk is om bij mensen binnen te komen, is het echt hartstikke leuk om te doen. En als het niets voor je is, dan kap je er toch gewoon weer mee? Wat heb je te verliezen?
Alle reacties Link kopieren


Klinkt heel mooi allemaal, net een droom.



Helaas heb ik al van twee mensen in mijn omgeving gehoord dat ze uiteindelijk een andere baan hebben gezocht waarbij ze gewoon salaris krijgen zoals de meeste mensen (dus zonder bonus) omdat ze het op een gegeven moment niet trokken om op die manier zoals jij beschrijft te werken.



Nu zeggen ze bijvoorbeeld tegen je: 20 afspraken per week, waarvan 5 orders binnenhalen.

Dat doe je dan een aantal weken en ze zijn tevreden.

Maar op een gegeven moment krijg je dan te horen: nu kun je ook wel 30 afspraken maken en 10 orders binnenhalen...

en ga zo maar door.



Daarnaast wordt het niet gewaardeerd door leidinggevenden als je collega's daarbij behulpzaam wilt zijn. Wat voor jou en je collega's niet echt leuk is.

Het is winnen door in de rondte te schoppen, in plaats van elkaar te helpen om productie te maken.



Maar wellicht deins jij nergens voor terug en gaat het bij jou wel goed.

Een proeftijd zou dan goed uitkomen, zodat je in iedergeval kunt kijken of je dit echt wilt en of je het allemaal aan kunt om op die manier te moeten werken.
Hmm...er zijn ook bedrijven waar je samen met je collega's je targets gaat halen. Je eigen, individuele target behalen is één, maar met z'n allen de gezamenlijke target halen is natuurlijk ook belangrijk en schept een band. In de rondte schoppen is iets wat ik persoonlijk niet ken, ondanks mijn ervaring bij verschillende commerciele bedrijven. Bij mijn bedrijf wordt het juist gestimuleerd dat je je collega's helpt om hun target te halen. Sterker nog, ook dat is onderdeel van je totale target! Natuurlijk is niet iedereen geschikt voor dit werk en degenen die het niet redden, zijn vaak erg negatief. Als je dit werkt wél kunt, is het gewoon een leuke baan, waarin je een hele behooorlijke boterham kunt verdienen. Er is echter geen plaats voor negativisme.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn huidige baan rijd ik regelmatig met de buitendienst mee. Ik vind het interessant om te zien hoe zijn hun werk doen, maar ik zou zeker niet willen ruilen. Je moet ten eerste erg commercieel ingesteld zijn en er ook echt helemaal voor gaan, bovendien moet je - vind ik- erg achter klanten aan (ook veel acquisitie) en erg slijmen met klanten. (Bij de een zeg je dit om een product te verkopen en bij de ander iets totaal anders.)



Het is (bij ons) een heel vrij beroep, waarbij je - als het goed gaat - je eigen tijd etc. kan indelen. Je bent best vrij in wat je doet en mag zelf ook acties of iets dergelijks bedenken (wel in samenspraak met).
Alle reacties Link kopieren




quote: luciel reageerde



Klinkt heel mooi allemaal, net een droom.



Helaas heb ik al van twee mensen in mijn omgeving gehoord dat ze uiteindelijk een andere baan hebben gezocht waarbij ze gewoon salaris krijgen zoals de meeste mensen (dus zonder bonus) omdat ze het op een gegeven moment niet trokken om op die manier zoals jij beschrijft te werken.



Nu zeggen ze bijvoorbeeld tegen je: 20 afspraken per week, waarvan 5 orders binnenhalen.

Dat doe je dan een aantal weken en ze zijn tevreden.

Maar op een gegeven moment krijg je dan te horen: nu kun je ook wel 30 afspraken maken en 10 orders binnenhalen...

en ga zo maar door.



Daarnaast wordt het niet gewaardeerd door leidinggevenden als je collega's daarbij behulpzaam wilt zijn. Wat voor jou en je collega's niet echt leuk is.

Het is winnen door in de rondte te schoppen, in plaats van elkaar te helpen om productie te maken.



Maar wellicht deins jij nergens voor terug en gaat het bij jou wel goed.

Een proeftijd zou dan goed uitkomen, zodat je in iedergeval kunt kijken of je dit echt wilt en of je het allemaal aan kunt om op die manier te moeten werken. Hmm...er zijn ook bedrijven waar je samen met je collega's je targets gaat halen. Je eigen, individuele target behalen is één, maar met z'n allen de gezamenlijke target halen is natuurlijk ook belangrijk en schept een band. In de rondte schoppen is iets wat ik persoonlijk niet ken, ondanks mijn ervaring bij verschillende commerciele bedrijven. Bij mijn bedrijf wordt het juist gestimuleerd dat je je collega's helpt om hun target te halen. Sterker nog, ook dat is onderdeel van je totale target! Natuurlijk is niet iedereen geschikt voor dit werk en degenen die het niet redden, zijn vaak erg negatief. Als je dit werkt wél kunt, is het gewoon een leuke baan, waarin je een hele behooorlijke boterham kunt verdienen. Er is echter geen plaats voor negativisme.





En zelfs dan zal er ook een zekere vorm van competitie zijn, omdat iedereen het meeste wil. Hoe meer targets, hoe hoger de bonus.

Als er eens een keer door jouw 'schuld' een target niet wordt behaald, voel niet alleen jij je daar rot over, maar ook je baas en ook je collega's die uiteindelijk een lagere bonus betaald gaan zien, dan bijvoorbeeld een maand geleden.... Leuk voor de werksfeer!

Het schept dus inderdaad een band, maar als het fout gaat is dat niet altijd even een leuke band.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven