Werk & Studie alle pijlers

wie weet een erkende opleiding tot paragnost?

07-04-2014 00:26 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



graag zou ik willen weten of hier mensen op het forum zijn die bekend zijn met een erkende opleiding tot paragnost. Deze opleidingen variëren van 1 tot 4 jaar. Ik heb wel op internet zitten googlen en wordt er bij bepaalde opleidingen hbo'ers gevraagd, wat voor mij met mijn mbo opleiding te hoog gegrepen is, of je betaald studiegeld van zo'n 3000 euro per jaar. Tja mijn man en ik hebben maar een modaal inkomen met twee "dure" kids, dus weet bij god niet hoe ik deze opleiding zou moeten bekostigen en wil dus niet dat dit ten koste gaat van het gezin.

Vandaag ben ik met manlief sinds tijden weer naar een paranormale beurs geweest en zoals ik al zo vaak gehoord heb, wéér het advies gekregen méér met mijn gaves te doen.

Ik voel het ook wel vanbinnen, maar weet niet zo goed welk opleiding dan voor mij het meest geschikt is.

Als vanaf kinds zijn merkte ik al op dat ik anders was dan andere kinderen. Vanaf mijn 16e had ik mijn eerste échte ervaring met het paranormale. Op een nacht stond een verschijning van mijn beste vriendin naast mijn bed en riep om hulp en ze vertelde dat ze een potje medicijnen had ingenomen omdat ze zelfmoord wilde plegen, maar dit eigenlijk niet wilde. Ik heb toen het lef gehad om rond half één 's nachts haar moeder uit bed te bellen en ze heeft mijn vriendin dan ook halfdood met medicijnen in bed aangetroffen. Dit heeft een enorme impact gehad op mij en vanaf dat moment zijn mijn waarnemingen in een stroomversnelling gegaan, maar kon er toen helemaal niet mee omgaan omdat ik tot op de dag van vandaag nog steeds veel moeite heb met het afsluiten en afschermen van negatieve energieën . Ik neem heel veel waar, van geesten tot bepaalde energieën in huizen. Ik heb al veel dingen gevoeld en ervaren, maar dat is teveel om hier zo eventjes op dit forum op te noemen. Nu doe ik al aardig wat jaartjes met veel succes aan foto readings en vind ik het fijn om mensen te helpen met hun levenslessen.

Zoals eerder vermeld werd ik tijdens de beurs er wéér op geattendeerd om er serieus mee aan de slag te gaan omdat ik meer in mijn mars heb als dat nu blijkt.

Ik hoop dat hier mensen op het forum zijn die misschien iets meer hierover kunnen zeggen. Het is hier dan wel geen paranormaal forum, maar antwoorden kun je nu eenmaal uit de meest vreemde hoeken verwachten, dus vandaar dat ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Bedankt alvast!
Laat mijn bijdrage een goede zijn........
Hallo TO, dit is van alle forums die ik ken wel het forum waarop het minste begrip, kennis en interesse is voor dingen uit de parapsychologische hoek.

Maar goed, is dit wellicht iets voor je? http://www.mediumcollege.nl/2013/10/opl ... ium-1-jm1/
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk even in mijn glazen bol...



Sorry maar serieus? Ik geloof hier absoluut niet in, maar waarom zou je hier überhaupt een opleiding voor nodig hebben?



Kun je niet als leerling ofzo onder iemand.. Een soort padawan ;)
Alle reacties Link kopieren
Welke vaardigheden wil je precies ontwikkelen? Wat is je doel?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Wegens overweldigende belangstelling kan ik helaas geen leerlingen meer aannemen.



PS! Ook mijn contacten in het hiernamaal
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:keirin schreef op 07 april 2014 @ 00:41:

Ik kijk even in mijn glazen bol...



Sorry maar serieus? Ik geloof hier absoluut niet in, maar waarom zou je hier überhaupt een opleiding voor nodig hebben?



Kun je niet als leerling ofzo onder iemand.. Een soort padawan ;)

Dit. Ik geloof hier ook totaal niet in (en ik wens je veel succes hier met zo'n topic), maar het klinkt echt als iets wat je typisch van een ouder/ wijzer iemand leert. Gewoon, paranormalen onder elkaar zeg maar.



Iemand die er geld voor vraagt lijkt me per definitie een afzetter.
Alle reacties Link kopieren
Paragnost: onzin.

Opleiding: geldklopperij.
Alle reacties Link kopieren
Tjonge. Kan je dit ook al leren. (Coldreading kan iedereen leren). Ik dacht dat het een gave (oplichting) was.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Zorgdragertje, wat bedoel je met een erkende opleiding? Door wie of wat moet zo'n opleiding dan erkend worden?



Bij mijn weten is paragnost geen beschermd beroep. Dus volgens mij kan iedereen een bordje op de deur spijkeren met 'paragnost' en vervolgens consulten geven en daar geld voor vragen.



Dus door wie wil je dan erkend worden en wat wil je daarmee bereiken? Wie wil je dat er tegen jou zegt: 'spijker dat bordje maar op je deur?'
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt redhothead voor de link.

Mijn vraag hier is niet of iemand wel of niet geloofd in paranormale zaken, dat moet iedereen voor zich maar uitmaken, dus ik zit dan ook niet op dit soort antwoorden te wachten. Ook gaat het mij niet om een bordje op de deur van : "hier zit een paragnost" Dat zal me echt niet boeien wat anderen van mij vinden

Het gaat om míjn ontwikkeling hierin, want mijn hele leven lang worstel ik met allerlei waarnemingen, verschijningen en ga zo maar door. Ik wil hier graag handvatten voor krijgen om op een zuivere wijze met hulpvragen van anderen om te gaan, zonder zelf in mijn eigen energie leeggetrokken te worden.

Wat is de reden dat Fame, dubbeltje4,retrostar en keirin mij op weinig respectvolle manier hier aanvallen terwijl ik een eenvoudige vraag stel over een erkende opleiding?



Dana, ik begrijp wat je bedoelt. Ik weet dat een opleiding voor paragnost nauwelijks erkend wordt. Het zijn de ervaringsexperts tijdens zo'n opleiding die je handvatten kunnen meegeven in het omgaan en het ontwikkelen van je eigen gaves. In het dagelijkse leven ben ik een behoorlijk nuchter mens, sta met beide beentjes op de grond en heb zeker niet de intentie om half half mensen te belazeren om geld af te troggelen. Ik loop er in het dagelijkse leven ook niet mee te koop, behalve dat ik tamelijk anoniem belangeloos foto readings geef zonder dat ik daar ook een cent voor vraag en als ik iemand er mee kan helpen, wat is er dan mis mee?

Tijdens zo'n beurs kom ik ze ook tegen, al die cold readers met hun algemene open vragen. Je pikt ze er zo uit.

Als mensen mij vragen stellen dan kan ik daar niet altijd antwoord op geven, omdat ik niet altijd iets doorkrijg. Ik ben daar eerlijk in, want ik kan nu eenmaal niets afdwingen.

Maar áls ik iets doorkrijg, dan is zoiets vaak wel heel specifiek en zeker niet algemeen. Ik ben van mening dat mensen met zo'n antwoord veel meer uit de voeten kunnen dan met zo'n vaag antwoord die op iedereen van toepassing zou kunnen zijn. Het enige is dat ik meer vaardigheden wil leren om hier op een goede manier mee om te gaan. Wat mag je zeggen en wat niet? Ik worstel daar best wel mee.

In het verleden had ik een vriendin toen ze voor het eerst een foto van haar moeder aan mij liet zien. Ik maakte de grove fout door te zeggen wat ik bij deze foto zag en dat was dat ik haar moeder zag overlijden door een auto ongeluk. Dat was de stomste en domste fout in mijn leven, want toen dit na 8 maanden ook daadwerkelijk gebeurde, heeft zij onmiddellijk ons contact verbroken en was ik een goede vriendin kwijt. Zelf was ik toen 25 jaar. Er wordt vaak wel luchtig gedaan over dit soort gaves, maar ik worstel al zo lang met dit soort ethische dingen, dat ik grote behoefte heb aan enige handvatten. Daarom ben ik op zoek naar een zo'n erkend mogelijke opleiding die mij daarin kunnen begeleiden.
Laat mijn bijdrage een goede zijn........
Alle reacties Link kopieren
Alleen de topictitel gelezen.

Een erkende opleiding tot paragnost? Wie erkent dat dan? Paranormaliteit is nog nooit bewezen, hoe kan een opleiding daarin dan erkent zijn?
Erkend door wie?
Zelfs als wetenschapper en voormalig Scepticus pur sang moet ik er inmiddels wel in geloven, maar wat je zelf al zegt TO...zoiets is een 'gave' die je eventueel verder kan ontwikkelen of uitdiepen. Het lijkt mij complete tijd-en geldverspilling om hier een 'opleiding voor te gaan volgen?
Alle reacties Link kopieren
quote:zorgdragertje schreef op 07 april 2014 @ 01:56:

In het dagelijkse leven ben ik een behoorlijk nuchter mens, sta met beide beentjes op de grond .





Nou nee dus, dat ben je duidelijk niet. Een nuchter mens denkt aan toeval, niet aan het kunnen zien/voelen van wat de toekomst brengt.

Er zijn in het verleden aardig wat onderzoeken gedaan naar paragnosten en er is nog nooit, echt nooit bewezen, dat hun voorspellingen klopten. Integendeel juist.

Dus het vragen naar erkende opleiding voor iets wat niet bestaat (hoogstens wordt er in geloofd) is dus echt onzin.

Die zijn er niet. En als iemand beweert van wel, kun je er van uitgaan dat het oplichterij is.

Dat is geen aanval mijnerzijds, maar wel met beide benen op de grond staan.
quote:zorgdragertje schreef op 07 april 2014 @ 01:56:



Wat is de reden dat Fame, dubbeltje4,retrostar en keirin mij op weinig respectvolle manier hier aanvallen terwijl ik een eenvoudige vraag stel over een erkende opleiding?



Goeie vraag.
Zou gaan solliciteren bij Net 5's Astro TV, waarschijnlijk hebben ze een interne opleiding tot oplichter eh sorry 'paragnost'..
Alle reacties Link kopieren
Droes de Jongh van de Heksenketel, ik geloof dat het in Spijkenisse zit.
Alle reacties Link kopieren
Op het vivaforum is helaas geen ruimte voor dit soort dingen Zorgdragertje, men staat hier niet voor open. Dus je gaat hier niet de reacties krijgen waar je op hoopt. Ik denk dat de mensen van de paranormale beursen je eerder verder kunnen helpen. Een erkende opleiding bestaat niet in NL, dat gaat toch weggezet worden als kwakzalverij en oplichting.
Ik geloof ook niet in het 'paranormale'. Een opleiding doen lijkt me zonde van het geld, echt een (vak)gebied waar goed geld wordt verdiend door mensen met verkeerde intenties. Maar als het voor jou belangrijk is: zoek een coach. En verdiep je eens in zaken als priming...
quote:dubbeltje4 schreef op 07 april 2014 @ 02:55:

[...]





Nou nee dus, dat ben je duidelijk niet. Een nuchter mens denkt aan toeval, niet aan het kunnen zien/voelen van wat de toekomst brengt.

Er zijn in het verleden aardig wat onderzoeken gedaan naar paragnosten en er is nog nooit, echt nooit bewezen, dat hun voorspellingen klopten. Integendeel juist.

Dus het vragen naar erkende opleiding voor iets wat niet bestaat (hoogstens wordt er in geloofd) is dus echt onzin.

Die zijn er niet. En als iemand beweert van wel, kun je er van uitgaan dat het oplichterij is.

Dat is geen aanval mijnerzijds, maar wel met beide benen op de grond staan.
De oplossing is natuurlijk reuze simpel.



Er ligt een miljoen te wachten op de persoon die aan kan tonen daadwerkelijk over paranormale gaven te beschikken.



Hier lees je er alles over 1 miljoen voor echte heuse paragnost.

Moet een koud kunstje voor je zijn, met jouw 'gaven'.



Dan heb je geld genoeg voor je fake-opleiding, en kun je onnozele zielen gediplomeerd van hun centjes beroven.



Ik snap eigenlijk niet dat je dat miljoen niet al binnen hebt. Of zit je hier toch gewoon te hengelen naar klantjes?
Ik geloof er ook niet in, maar volgens mij zoek jij een coach of zoiets, geen opleiding. Er zullen op die beurzen ongetwijfeld mensen zijn die jouw coach willen worden, zeker als je er voor betaalt.



Overigens: als je een reguliere hbo-opleiding absoluut niet kunt betalen, dan lijkt de kans me klein dat je een particuliere opleiding wel kunt betalen. Meestal is alles in dat genre peperduur, met misschien een goedkope startcursus maar dan moet je altijd dure vervolgcursussen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Op die paranormale beurzen zitten alleen maar kwakzalvers. Eentje praatte een vriendin van me aan dat ze iets ernstigs in haar buik had en geen kinderen kon krijgen: die heeft nu een gezonde zoon.



De ander kwam zomaar op mij af gelopen om me te vertellen dat de jongen waarmee ik toen aan het daten was niet goed voor me was. Wauw, zou je denken. Hoe wist ze dat? Nou; we hadden net daar voor tijdens de lunch daarover zitten babbelen met die dame vlakbij ons..
Alle reacties Link kopieren
Zorgdragertje, ik denk dat je het beste iemand die je vertrouwt binnen de paranormale wereld kunt vragen om je te begeleiden. Wat ik in je vraag lees, is niet zozeer hoe je je gave kunt ontwikkelen, maar meer hoe je er mee om kunt gaan richting andere mensen. Wat kun je wel en niet zeggen, hoe kun je iets het beste zeggen etc.

Of er echt een betrouwbare opleiding bestaat, vraag ik me af. Dit is toch wel een wereldje die van charlatans en oplichters in elkaar hangt, wat je veel geld kan kosten.



En laat de reacties waar je niks mee kunt langs je afglijden, dit forum staat niet bekend om zijn tact en veel forummers zijn anti-paranormale toestanden. Daarom is de reactie van Redhothead wel een goede
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je geld uitgeven aan een dubieuze opleiding als er zat erkende opleidingen zijn waarbij je je voelsprieten kan gebruiken? Als je snel doorhebt hoe iemand in elkaar zit en hoe iemand zich op dat moment voelt, komt dat van pas in allerlei beroepen waarbij je met mensen te maken hebt. Van bejaardenverzorgster tot politie-agente. Persoonlijk zou ik daar voor kiezen.



Om vervolgens je eigen energie in goede banen te leiden, kan je aan yoga of iets als tai chi gaan doen. Of je gaat gewoon sporten, zoals de meesten doen als ze moeten ont- en opladen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven