quote:
flower1987 schreef op 08 juli 2012 @ 10:25:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een zware beslissing vind die je hebt genomen. Waarom heb je niet even gewacht todat je een man tegen zou komen die kinderen met je zou willen? Of maak die keuze dan wat later? Als ik het over mocht doen zou ik wachten tot de juiste man. Mij is het overkomen ben er nu super blij mee, maar het is echt zwaar!! Je moet alles zelf doen! Altijd!
Tja, weet je, het zal niet makkelijk worden, maar of het superzwaar wordt, daar ben ik niet van overtuigd.
Wat nu in iedergeval heel duidelijk is, is dat je er alleen voor staat, en dat jij je leven met je kind net zo vorm kunt geven zoals JIJ dat prettig vind, en werkbaar/leefbaar is met je kind.
Blindstaren op wat de toegevoegde waarde is van een partner is in mijn ogen onzin. Je weet pas wat die toegevoegde waarde is als je daadwerkelijk een kind hebt, en als je ziet wat die partner daadwerkelijk doet, en wat voor steun hij daadwerkelijk kan geven.
Ik zou namelijk niet graag de kost willen geven aan alle partners die in de theorie de meest fantastische vader in het hele universum zijn, maar die in de praktijk nog te beroerd zijn om een luier te verschonen, want dat stinkt zo....
En de gedachte: "Waar ben ik aan begonnen? help? wil ik dit wel?" Die gedachte is heel normaal. Ik denk dat het merendeel van die ouders die gedachte wel herkennen, domweg omdat je zwangerschap nu geen "droom" meer is, maar een realiteit. Het is zo, en als alles goed blijft gaan ~waar ik maar even vanuit ga~ zal je leven nooit meer hetzelfde zijn.
Ik vind het dan ook heel normaal dat je die paniek gevoelens hebt, het is in mijn ogen een teken dat je heel goed doorhebt dat dit geen bevlieging is, en dat je de verantwoording die je krijgt heel goed inziet.
Succes Mam!
PS: Ik was er vanuitgegaan dat een partner een man was, maar mijn verhaal gaat natuurlijk ook op voor een vrouw.