6 weken zwanger en nu al een buik!

23-04-2014 12:38 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu voor de eerste keer in verwachting, het is nog heel pril (6 weken maar), maar ik heb nu echt al een buikje. Tot 3 dagen geleden was dat vooral 's avonds na het eten, maar merk de afgelopen dagen dat die buik eigenlijk de hele dag zichtbaar is. Omdat ik nog niet tegen vriendinnen heb verteld dat ik zwanger ben kan ik hun ook niet vragen of dit normaal is. Dus bij deze; hadden jullie ook al echt een buikje bij 6 weken?
Dat zijn je darmen die opzetten door de hormonen. Je baarmoeder komt pas rond week 12 boven je schaambot en vanaf dan kan er een zwangerschapsbuikje groeien bij de eerste.



Bij mijn eerste had ik met 18 weken pas een buik.

Bij de tweede met 14 weken

En nu bij de derde met 11 weken.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Zelfs bij 12 weken was er nog niks te zien.
Alle reacties Link kopieren
Bij de 1e niet, bij de 2e ging dat een stuk sneller
Jep, darmbuikje. Ik had met 9 weken mijn eerste positiebroek gekocht. Geen absolute noodzaak met die termijn, maar het zat wel veel lekkerder en ik kan niet leven met een knellende broek!



Gefeliciteerd trouwens!
Bij mij, ook de eerste, zag je het ook ook heel snel. Niks aan te doen . Het is alleen lastig als je het wat langer voor je wilt houden

En koop straks lekker alvast een positiebroek, dat zit zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties meiden! Fijn dat dit dus een normaal verschijnsel is, alleen vind ik het wel een beetje vervelend. Loop nu maar in wijde kleding uit angst dat mensen zeggen: oh wat leuk dat je zwanger bent, maandje of 4 inmiddels?! En dat ik dan moet zeggen 'nou, eigenlijk nog maar 6 weken'

Blijven die darmen zo opgezet of wordt dat nog iets minder?
Alle reacties Link kopieren
quote:D-tje schreef op woensdag 23 april 2014 12:53 Bedankt voor de reacties meiden! Fijn dat dit dus een normaal verschijnsel is, alleen vind ik het wel een beetje vervelend. Loop nu maar in wijde kleding uit angst dat mensen zeggen: oh wat leuk dat je zwanger bent, maandje of 4 inmiddels?! En dat ik dan moet zeggen 'nou, eigenlijk nog maar 6 weken'

Blijven die darmen zo opgezet of wordt dat nog iets minder? Haha dat is wel zuur ja. Gewoon de komende tijd even wijde blousesjes aan! En misschien leuke geprinte harembroeken?
Geniet van elke dag!
ik had ook zo´n buikje, toen ik 6 weekjes zwanger was, nu inmiddels 13 weken en begint het wel echt te groeien zegmaar, ik had de eerste 6 weken ook wel zo´n opgeblazen gevoel zegmaar haha. gelukkig is dat nu weg bij mij! Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap
Dat is wel rot ja! Maar later wordt het juist leuk hoor dat je het goed ziet. Tip: wel alvast oefenen op met een stalen gezicht zeggen: een tweeling? Nee het wordt een achtling!
Bij mij waren mijn collega's al weken aan het discussiëren of ik nou zwanger was of niet totdat ik het vertelde
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, maar het bleek ook een 2ling
Dat kan ook nog natuurlijk, dat het echt een tweeling is!
Alle reacties Link kopieren
Oké... Goed om te lezen dat het waarschijnlijk vanaf nu zo gaat blijven. Dat is even een andere mindset

Tweeling heb ik ook in mijn hoofd zitten aangezien dat in mijn schoonfamilie voorkomt (en omdat mijn man steeds zegt dat het er wel twee móeten zijn aangezien ik zo'n honger heb steeds).

Nog 4 weekjes wachten op de eerste echo, spannend! En dan toch maar op zoek naar een zwangerschapsbroek... Hellup!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een tweeling maar bij mij zag je pas wat na 12 weken, en dan nog kon het ook zijn dat ik net iets teveel gegeten had.

Gefeliciteerd! Je kan altijd eerlijk zeggen dat je een beetje opgeblazen bent. Is de waarheid toch!
Alle reacties Link kopieren
2ling is alleen erfelijk in de vrouwelijk, dus jouw moeder of daar weer de moeder van.

Ik had al heel snel dat ik een bal voelde als ik op mijn buik lag, dus dat was natuurlijk ook vroeg volgens de boekjes.

Achteraf klopte dat natuurlijk wel.
Op een gegeven moment vind je het waarschijnlijk echt leuk die buik. Maar weggaan zal ie niet meer, dus wen er maar alvast aan
Alle reacties Link kopieren
Ben 23 weken zwanger. 5 kilo bijgekomen en van velen krijg ik de opmerking dat ik een grote buik heb en dat waarschijnlijk een tweeling is. Echt beu! Dan vraag ik me af is het zo gigantisch en is 5 kilo veel.

TO ik heb ook heel veel honger maar geen tweeling.
Poezewoefje, ik bedenk altijd allerlei sarcastische reacties want het is bij zoveel weken natuurlijk een onzinnige vraag.



Dus:

Ja het ja een tweeling maar eentje is houdini

Nee het zijn er acht

Etcetera
Ik ook vijf kilo erbij en een flinke buik trouwens. Verloskundige zegt dat het allemaal heel normaal is en dat ik de mensen lekker mag laten zeuren
Alle reacties Link kopieren
In mijn kant van de familie komen geen Tweelingen voor, dus ga er vanuit dat het er maar eentje is!

Ik kan ook niet echt lekker op m'n buik liggen maar dat komt meer door de gevoelige borsten
Tja...ach het heeft ook wel weer wat toch? Lekker een los shirt erover en niemand die wat ziet.



Bij 20 weken dacht men al dat ik uitgerekend was...ik heb lang met mijn buik mogen pronken, best leuk!



Gefeliciteerd trouwens!
Niet bang zijn voor de positiebroek, ze zitten geweldig. Zeker als je merkt dat je broeken gaan knellen, worden die dingen een verademing. Ze hebben hele mooie tegenwoordig, die van de H&M zitten echt heel erg lekker. Ik was blij dat ik ze aan kon. Ondertussen ben ik 33 weken en ben ik positiekleding echt beu, maar de broeken blijven top! Grote kans dat ik ze na de bevalling nog even blijf dragen.



Dat over die tweeling ga je nog héél vaak horen... Bereid je daar maar alvast op voor. Bedenk maar alvast een standaard zinnetje die je kunt gebruiken, je zult 'em nodig hebben.
Hier juist een kleine buik; pas met 24 weken werd het zichtbaar hoewel ik zelf al na 15 weken vond dat ik enorm gegroeid was. Op zich niet erg (ik solliciteerde dus het kwam goed uit) maar nu ruim 38 weken en nog steeds opmerkingen over of ik wel genoeg vruchtwater heb en of baby wel goed groeit worden best irritant. Alles gaat prima, het verschilt gewoon heeel erg per persoon! Dus geniet ervan zolang je je goed voelt. Hopelijk blijft alles goed gaan!
Bij de eerste kon ik met 9 weken op geen enkele manier mijn eigen broeken nog aan en dus over naar de positiebroeken.



Bij de tweede was dat na 7,5/8 weken al.



Heerlijk die positiebroeken, die ga je de eerste week/weken na de bevalling ook nog wel dragen.



Succes met je zwangerschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven