Baby shower, wat te geven?

23-01-2012 15:32 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb binnenkort een babyshower, daarbij is gevraagt om een kleinigheidje mee te nemen, maar wat geef je bij een babyshower?

Iets voor de moeder of de baby?of beide?



Het is hun 2de kindje dus kleren en rompertjes hebben ze al zat (zelf vertelde ze dat een keertje toen we het over hadden wat ze wel/niet wilde met de kraamvisite(s))
Alle reacties Link kopieren
Das lastig..tegenwoordig hoor je veel dat mensen lijstjes bijhouden online..misschien de partner erbij betrekken zonder dat de moeder hier iets van weet? Die weet vast wat je kan kopen
Hee Queen!

Wist niet dat dit amerikaanse fenomeen nu ook hier voet aan de grond krijgt. Ik heb de mijne iig gemist dan :P en daar ben ik eerlijk gezegt niet zo heel rouwig om hihi, moet er niet aan denken zo'n shower.

Maar een kleinigheidje dus...poeh, lastig. Volgens mij is het (als ik af ga op wat ik zie bij 16 and pregnant) de bedoeling dat je iets geeft voor de baby. Met zo'n shower krijg je je uitzet bij elkaar zeg maar. Ik zou iets nuttigs geven voor de baby. Hoorde gisteren van een vriendin dat die een soort doek had die je aan de kinderwagen en maxicosi kan maken tegen zon, wind, regen etc. Misschien is dat iets? Zij vond het heel handig iig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn beste vriendin een babyshower georganiseerd en wij hebben toen allemaal een kinderboek aan haar gegeven. Een kinderboek uit onze eigen jeugd. Grappig genoeg zijn daar geen dubbele boeken uit gekomen en had ze een leuk begin voor de boekenkast voor haar dochter.

Misschien leuk om iedereen die uitgenodigd is dit ook te laten doen?

Of zelf een boek cadeau doen, dat kan natuurlijk ook.



En als je totaal geen inspiratie hebt, een pak newborn luiers is vast altijd welkom
Hij heet de Dooky overigens ff gegoogled voor je. Maar of die nog onder een kleinogheidje valt weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Boeken, puzzels, of met wat meer vriendinnen een groter kado: duplo, lego, boxkleed, mobile, (leest nu dat het de 2e is), weet je al wat het wordt? Dan is het handiger kadootjes kopen
Ha Queen!



Ik heb tot nu toe twee keer een babyshower meegemaakt en denk eerlijk gezegd dat er achter de schermen mensen bezig zijn voor mij. Gelukkig weet iedereen dat er geen zweem van kansloze spelletjes o.i.d. moet zijn, dan ben ik zo weg. Gewoon gezellig bij elkaar zijn met lekkere hapjes sla ik dan weer niet af



Ik heb beide keren een mooie omslag/wieg/speeldoek gegeven, gewoon hij de hema vandaan. Maar ook een verwenpakketje voor de as moeder zelf kan volgens mij prima.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik erg leuk vind is een luiertaart. Je kan ze kant en klaar kopen maar zijn heel simpel zelf te maken en het is toch een originele manier om een praktisch kado te geven.







Met spuuglapjes erbij kan je het zo gek maken als je zelf wilt.



Alle reacties Link kopieren
Ik heb een babyshower gehad en kreeg dingen voor de baby. Maar een kleinigheidje voor de moeder kan natuurlijk ook. Ik zou het aan de organisator vragen.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in Amerika en ik heb hier in m'n vorige zwangerschap een babyshower gehad. Meeste cadeautjes waren kleding, dekens en knuffels voor de baby en een paar boeken over opvoeden. Was onze derde trouwens.



Nu ben ik weer zwanger maar heb helaas geen contact meer met vriendinnen van de andere babyshower (we gaan niet meer naar de kerk en toen was het meteen over met de vriendschappen) maar nieuwe vriendinnen organiseren een coffee and cake feestje voor me. Niet echt een babyshower omdat het nr. 4 is maar toch iets leuks om een paar uur gezellig te kletsen over babies, bevallingen en andere dingen waar mannen gillend van wegrennen



Zelf vind ik boeken altijd leuk om te krijgen, over opvoeding of kinderboeken. En ik vind giftcards altijd leuk om te krijgen omdat ik dan precies kan kopen wat ik nodig heb en toch elke keer als ik het gebruik aan de gulle gever denk.



Je kan ook vragen of de aanstaande ouders ergens een registry hebben. Dat is hier in Amerika normaal, je kiest een winkel en maakt daar online een lijst met wat je graag wilt hebben. Kan van heel simpel zoals spuugdoekjes tot heel groot zoals de kinderwagen zijn.
Het is ook enigzins verwarrend en 'vreemd' dat de babyshower hier voet aan de grond krijgt.



Het komt idd uit Amerika. En in Amerika kennen ze geen kraambezoek. Daar wordt flink uitgepakt tijdens de babyshower (zowel door de gastvrouw, meestal 'n vriendin van de zwangere) als de genodigden (grote kadoos!)



Maar in Nederland hebben we daar het kraambezoek voor, om moeder te verwennen met kadoos voor haar kind.



Dus het is idd dubbelop, want je moet nu een kadootje geven en straks bij het kraambezoek ook! Dus je kan gewoon twee kleine kadootjes doen, 1 tijdens de shower en 1 tijdens het kraambezoek.
quote:SeptemberGirl schreef op 23 januari 2012 @ 15:49:

Het is ook enigzins verwarrend en 'vreemd' dat de babyshower hier voet aan de grond krijgt.



Het komt idd uit Amerika. En in Amerika kennen ze geen kraambezoek. Daar wordt flink uitgepakt tijdens de babyshower (zowel door de gastvrouw, meestal 'n vriendin van de zwangere) als de genodigden (grote kadoos!)



Maar in Nederland hebben we daar het kraambezoek voor, om moeder te verwennen met kadoos voor haar kind.



Dus het is idd dubbelop, want je moet nu een kadootje geven en straks bij het kraambezoek ook! Dus je kan gewoon twee kleine kadootjes doen, 1 tijdens de shower en 1 tijdens het kraambezoek.Ah, ik wist niet dat ze daar het kraambezoek niet kennen zoals hier! Nu snap ik idd wel waarom ze daar altijd van die belachelijke kado's geven. Hele uitzet komt daar langs op zo'n feestje en er word idd flink uitgepakt. Maar het is toch veel leuker om een feestje te geven als de baby er is lijkt me haha! Nou ja, iedereen moet doen wat ie zelf eil. Voor mij hoeft zo'n shower niet. Ik kijk nu al uit naar het kraambezoek eigenlijk lijkt me wel gezellig (ik kom hier ws nog op terug als het eenmaal zo ver is haha!).
Alle reacties Link kopieren
Moet eerlijk zeggen dat ik van mijn babyshower enorm genoten heb, maar het kraambezoek liever zag gaan dan komen. Je hormonen zijn op hol, je moet nog helemaal in een ritme komen en dan die stoet goedbedoelende mensen pfffff. Wat mij betreft is dat een Amerikaanse gewoonte die ze erin mogen houden.
Alle reacties Link kopieren
Voorleesboek van Dikkie Dik of Jip&Janneke vin ik erg leuk!



Mooi foto album waar moeder straks alle baby fotos in kan plakken of een plakboek kan maken!



Cadeaubonnen



Praktisch dingetjes zoals pyamas, sokken maar dan in een wat grotere maat 74 ofzo Meestal hangt kast vol tm maat 62/68 daarna niet meer



baby senseo



Mooie ochtendjas voor in kraamweek
Missw, ik hoop dat de mensen die voor mijn babyshower uitgenodigd zijn hier even komen neuzen en jouw lijstje zien!
Alle reacties Link kopieren
Een babysenseo?

Wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Een flessenwarmer ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 23 januari 2012 @ 15:48:

Wat ik erg leuk vind is een luiertaart. Je kan ze kant en klaar kopen maar zijn heel simpel zelf te maken en het is toch een originele manier om een praktisch kado te geven.



[afbeelding]



Met spuuglapjes erbij kan je het zo gek maken als je zelf wilt.



[afbeelding]
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:khemam schreef op 23 januari 2012 @ 15:54:

Moet eerlijk zeggen dat ik van mijn babyshower enorm genoten heb, maar het kraambezoek liever zag gaan dan komen. Je hormonen zijn op hol, je moet nog helemaal in een ritme komen en dan die stoet goedbedoelende mensen pfffff. Wat mij betreft is dat een Amerikaanse gewoonte die ze erin mogen houden.

Daarom zeg ik ook, ik zal er ws nog op terug komen tegen die tijd hihi! Maar moet eerlijk zeggen dat ik van hormonen weinig merk, dus hopelijk blijft dat zo.



En daar is de baby-senseo weer :D wel prijzig ding als kleinigheidje.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist ook niet dat babyshowers hier opkwamen, de mijne was de eerste die ik meemaakte . Mijn vriendinnen hadden waanzinnig gekookt en ik kreeg kleine cadeautjes, inderdaad boekjes, een speentje, een knuffeltje. Echt te gek, ik vond het zo ontzettend lief dat ze georganiseerd hadden dat mijn vriendinnen (een stuk of 12) bij elkaar waren, een prachtig en lekker buffet hadden gekookt en toen kreeg ik ook nog cadeautjes! Ik denk dat de waarde van de cadeautjes in euro's niet zo hoog is, maar voor mij was het heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Luiertaarten vind ik echt verschrikkelijk. Ik heb er gelukkig nog nooit 1 live gezien. Ik vind het smakeloos en niet leuk. Luiers koop ik zelf wel, net zoals babyvoeding enzo.
Alle reacties Link kopieren
We hebben pas de moeder in wording een buikcreme (en meer van die prut van zwitsal) gegeven en een badcape voor de kleine. (ik was meer voor de hema kadokaart maar dat vond m'n vriend minder leuk)
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is nou een babysenseo?????
Babysenseo is een ding waarmee je heel snel een warm flesje kan maken. Het ziet eruit als een senseo, fles met poeder eronder en op de knop drukken. Water komt er op 37 graden uit en klaar is kees. Hij heet alleen officieel niet zo, is van beaba en heet de bib expresso of zoiets
Offtopic: Prettymuffin, ik heb jouw reactie echt 10 keer gelezen, omdat ik dacht dat ik het had geschreven, je hebt dezelfde avatar haha. Pas na die 10 keer was ik zo slim om de naam boven de avatar te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook leuk is om te geven... is een luier motor..







Of een klein luier taartje...



http://www.sweetbeans.be/ ... 789.jpg-for-web-large.jpg



Voor een klein bedragje ben je dan ook klaar...

Is een keer wat anders als een standaard luier taart...



[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-01-2012 21:52
Reden: link verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven