Bekkeninstabiliteit tijdens en na zwangerschap

23-04-2014 20:11 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben Stefanie en ben 7,5 maand geleden van een gezonde prachtige zoon! Wat minder is, is dat ik nog steeds erg veel last heb van mijn bekken. Onder andere via deze weg hoop ik in contact te komen met anderen die hier ook last van hebben. Ik ben dit weekend een blog begonnen om iets met mijn gevoel te doen en herkenning te vinden bij anderen. En uiteraard om anderen ook herkenning te bieden en misschien zelfs te helpen door mijn ervaring te delen. Kom snel een kijkje nemen op mijn blog! Ik zou het leuk vinden om met jullie in contact te komen! Www.bekkenblog.nl
Alle reacties Link kopieren
Hoi stefanie,



een heel, herkenbaar verhaal. Ik ben 8 mnd geleden bevallen van een prachtige zoon en net als jij bekkeninstabiliteit. Bij mij hielp alleen de chiropractor waar ik nog steeds onderbehandeling ben. Zij zet elke paar weken mijn bekken terug op zn plek ennals ze goed staat probeer ik mijn spieren en banden op krachten te krijgen. Maar vind het erg heftig toe te geven dat ik gewoon niet alles kan. En ben erg bang voor een volgende zwangerschap! (Als die er ooit mag komen)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vriesje, Dank je voor je reactie. Ik herken de angst voor een volgende zwangerschap. Heb er vandaag en post over geschreven. Aan de ene kant denk Ik ach het is maar zo kort op een mensenleven. Aan de andere kant heb ik het net als jij als behoorlijk heftig ervaren om niet alles te kunnen. Ik heb nu voor mezelf besloten om iets met dat gevoel te gaan doen. Misschien is het daardoor iets beter te verdragen. Heb jij er nog erg last van?



Groetjes Stefanie
Alle reacties Link kopieren
Hoi Stefanie, ik ben nu een jaar na de geboorte van mijn dochter net klaar met een revalidatietraject bij het Spine and Joint Centre in Rotterdam. Heel intensief maar werkelijk het enige wat echt werkt. Ze pakken het hele plaatje, in acht weken tijd ga je compleet door de molen en leer je hoe je met je lichaam moet omgaan om je klachten te verminderen. Ik had niet durven dromen dat het zo goed zou helpen. Dus bij deze, mijn tip. Want bekkenklachten zijn echt niet grappig.
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ik ben drie jaar geleden bevallen van een zoon, en na een aantal maanden had ik gelukkig geen last meer van mijn bekken. Nu ben ik 24 weken zwanger van de tweede en heb helaas vanaf 15 weken al enorm last van mijn bekken. Ik had gehoopt dat ik door het trainen van mijn bekkenbodem er niet zo last van zou hebben maar helaas.



Aan de andere kant ben ik super blij dat ik überhaupt nog zwanger kon worden en dat maakt wel het verschil.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
Hier bijna 4 maanden geleden bevallen van een prachtige zoon! Maar sinds ik 15 weken zwanger was, werd er bekkeninstabiliteit geconstateerd. Dit werd elke week erger wat weer resulteerde dat ik met week 20, 2 uurtjes per dag werkte en met week 26 volledig thuis kwam (wat een kleine wereld wordt het dan!) op het laatst niet meer kunnen lopen, fietsen en alleen dingen doen (douchen, aankleden, omrollen in bed, eten klaar maken ect). In december een rolstoel gehuurd zodat ik weer heel eventjes naar buiten kon. Zwangerschap hebben ze niet eerder ingeleid maar wel de baarmoedermond gemasseerd. Wat er gelukkig toe leidde dat de bevalling de volgende dag begon. Maar door geen conditie en spierkracht ( want lag alleen maar de laatste maanden) een zware bevalling gehad! En gehoopt dat het beter zou gaan nu, maar helaas. Nog heel veel pijn en kan nog steeds niet goed zitten (Max 20 minuten en dan kan ik niet meer zelf omhoog komen). Hoop zo dat het beter gaat worden!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat trouwens ook in een rolstoel, heel wat maanden niet kunnen lopen. Ik zou echt iedereen hier aanraden om Spine and joint centre even te googlen.
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet heel vrolijk van deze berichten. In mijn eerste zwangerschap ook bekkeninstabiliteit gehad. Mijn zoontje is inmiddels 1,5 en ik vandaag ontdekt dat ik weer zwanger ben. Super blij natuurlijk, maar ik heb de afgelopen 1,5 jaar nog steeds af en aan pijn gehad aan mijn bekken. Soms heel erg, soms lijkt er niks aan de hand te zijn. Talloze behandelingen bij de fysio hielpen enigszins. Ik hoop dat het deze zwangerschap minder zal zijn. Goed mijn oefeningen blijven doen denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Nee inderdaad vrolijk wordt je er niet van.

Wat ik zo vervelend vind is dat mensen met 'goede' adviezen komen. En het ook vaak beter weten want, mijn tante van mijn schoonzus haar dochter had het ook.

Ben nu onder behandeling bij bekkenzorg centrum, eerst inwendige behandeling en dan kijken of ik mag medisch fitnesse.



Wat voor behandelingen hebben jullie gehad of hebben jullie? En wat doen jullie tegen de pijn?

Wordt we soms echt helemaal gek van!
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder om al die reacties te lezen. Niet leuk dat andere ook last hebben van bekkenpijn, maar ergens fijn die (h)erkenning. Inmiddels gaat het een stuk beter met mij. Nu (9 maanden na mijn zwangerschap) heb ik voor het eerst weer op hakken gelopen en zelf een rondje hardlopen. Be zo blij.



Mijn blog groeit en groeit. Veel reacties, tips en ervaringen van andere vrouwen. Ook uitleg van zorgverleners over mogelijke behandelingen bij bekkenpijn.



Wil je zelf een verhaal of tip delen? Kijk dan snel op http://www.bekkenblog.nl/tips-bij-bekkenpijn/
Alle reacties Link kopieren
Hier bijna 16 weken zwanger. En al paar weken last van bekken. Nog geen instabiliteit, maar pijnlijk genoeg. Ik ga je blog lezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven