Doorbraakbloedingen, zorgen maken of niet?

24-04-2014 23:01 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al een paar jaar dezelfde pil. En merk dat mijn lichaam niet zo heel goed tegen doorslikken kan. Meestal als ik de pil de 2e keer doorslik (intotaal 3 strips dus) gaat het mis. Nu is dat niet het geval en zit ik een stukje over de helft bij mn tweede strips en heb nu al last van bloedingen. Na wat gegoogeld te hebben zag ik ook dat dit een zwangerschap zou kunnen zijn. Mijn vriend en ik hebben pas ong 2 weken geleden voor t eerst seks gehad zonder condoom, ik slik natuurlijk wel de pil. Mijn vriend is getest op soa's en ik heb ze ook niet. Ik zet elke dag een wekker om m niet te vergeten. Nu maak ik me gewoon zorgen dat ik dalijk zwanger ben, omdat ik normaal op dit moment van pilgebruik nooit bloedingen heb. Is het gewoon dat ik last heb van een doorbraakbloeding of moet ik een zwangerschapstest doen..? Ik stress m nogal..misschien praat ik dit mezelf maar aan, juist omdat ik het echt niet wil?
Een doorbraakbloeding wil niet perse wat zeggen. Vaak is dat vals alarm vanwege de dosis van de hormonen.



Als je je strest dan moet je sowieso een test doen, dan weet je zeker wat er aan de hand is.
Een doorbraakbloeding bij de pil heeftvniks met zwangerschap te maken...



Als jij de pil correct slikt wordt je trouwens niet zwanger..



Niet zo slim om het te gaan googlen...op internet staat zoveel onzin...
Alle reacties Link kopieren
Die doorbraakbloedingen komen doordat je hem zo vaak doorslikt.

Er wordt wel weefsel opgebouwd en dat moet er weer uit.

Waarom slik je hem elke keer door?

Doorbraakbloedingen hebben niets te maken met de betrouwbaarheid van de pil.

Toen ik net de pil slikte en aan het begin van mijn seksuele carrière stond, dacht ik ook elke maand dat het raak was.

Je moet even wennen aan t idee.
Alle reacties Link kopieren
De hoeveelheid nephormoon in je lijf is dan niet voldoende om het slijmvlies te handhaven.



Als je je ongerust maakt zou ik een test kopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven